יום ראשון, 16 במרץ 2014

תגידי פיל בבקשה



הפיל של אחי לוינשטיין

יעקב מהשוק היה אצלי וככה דברנו על כל מיני דברים ותמיד אני אוהב לשמוע את יעקב אליעזר כי העברית שלו מיוחדת במינה. חוץ מזה יעקב הוא איש מדהים עם אופטימיות לחיים ובכלל הייתי מוכן לקנות ממנו כמה דברים מגישתו לסביבה אבל הסחורה הזו מעולם לא הוצעה למכירה ואיש גם לא נקב במחיר. יעקב שגר היום ביד אליהו נולד בשנת 1927 בנהרדעא שבעיראק ובגיל 7 עברה המשפחה לדיר א-זור שבסוריה בעקבות האבא שהיה צורף. אז היו בדיר א זור כמה עשרות יהודים. יעקב מגיע לארץ ישראל ב 24 לאפריל 1945 ואין לו מאז שום ידיעות או קשר להפצצת הכור החקלאי גרעיני ואפילו לא לבית הספר הסורי לטיסה שבדיר א-זור.



גמל נמרי או ג'ירפה?
אז אחרי שקצת שמענו אחד את השני על כל מיני דברים ממש לא חשובים כמו שטרות ומדליות ממש משעממות  הגענו משום מה לגן חיות וסיפורי בעלי חיים, כי כל ילד זוכר ביקור בגן חיות אפילו אם זה קרה  לפני יותר מ 80 שנה. יעקב נזכר בגמל הנמרי ואני הייתי מאד מופתע שיש עוד מישהו שככה קורא לג'ירפה והייתי בטוח שזו מילה לתשבצים בלבד או לכאלה שפעם  ממש מזמן היו אומרים פוזמקאות, אומצה ושגר פגר ובכלל מילים מההפטרה.
יש הרבה ג'ירפות באופן יחסי על שטרות, בולים ואפילו מטבעות כי חיות זה תמיד טוב, חמוד ואהוד על כולם. 

ג'ירפות בפדרציה של רודזיה וניאזאלנד 1958 חצי פני (כיום זימבבואה ומלאווי ) צילום אפי שחק

רוקי ואביגדור ליברמן נולדו באותו מקום והכל דבש
רוקי היה ממש באותו הזמן גם בחנות ושמע את השיחה. גם רוקי הוא עולה חדש ואפילו מאותו מקום שבא אביגדור ליברמן, ולדעתי יש קשר כלשהו למקום ממנו באת ולדרך החיים  והחשיבה ,אבל אני ממש לא סגור על המשפט האחרון. רוקי אוהב מטבעות וגם את מה שמסביב להן ויש לו כושר מיוחד לתפוס מיקטעים בבני אדם ואפילו לתת פה ושם רפליקה  מפתיעה מהתנהלותם בקטנה , ואם זה מצליח לו אז יש מצב שאתה על הפנים. פעם רוקי צילצל אלי בארוחת צהריים אפרורית  ואז הוא ככה זרק לי פתאום חיקוי של חצי משפט של בחור חינני שאנחנו מכירים. באותו הרגע נגמרה לי הארוחה וגם האוויר כי התחלתי לצחוק ולבכות וכמעט נחנקתי. כולם הסתכלו עלי וחשבו שקרה לי משהו כי מרוב הצחוקים יצאו לי כל מיני קולות ונוזלים מכל מיני מקומות וכל הרחוב נעצר.  במשך 10 דקות זה לא הפסיק ולעזאזל הארוחה וצחוק שכזה משמין אבל בריא.
אז כשרוקי שמע שגירפה בעברית של פעם זה גמל נמרי הוא בעצמו התחיל לספר בדיחה ואני לא אחראי למסתתר מאחוריה ורק מצטט וחושב חיובי כי בכל דבר ניתן לראות דברים יפים וגם יפים פחות. וככה סיפר רוקי ליעקב מהשוק ולי על הגירפה הפיל הבחורה והחבר המתחכם והחרמן. 

גמל נמרי ופיל חברבורות של אליעזר מורב

כשבוני פגש את קלייר
יום אחד פגש בוני את קלייר וככה מפה לשם הוא אמר לה שיש לו כזה משחק שהוא שואל שאלה ממש פשוטה ואם היא לא יודעת את התשובה אז הם צריכים לעשות אהבה ואפילו אפשר להגיד סקס. אז קלייר הייתה מאד ברורה וזורמת ואמרה "בסדר". אז בוני שאל "איך קוראים לחיה כזאת גדולה גדולה עם אף גדול?" אז קלייר חשבה וחשבה ואמרה "ג'ירפה". אז בוני אמר "מה פתאום!" והם עשו אהבה ממש טובה ואחרי כמה זמן היא אמרה "אז תשאל עוד פעם" והוא שאל "איך קוראים לחיה הכי גדולה עם אף כזה מאד ארוך וגם אוזניים מאד גדולות?" אז קלייר חשבה חשבה ואמרה "ג'ירפה". אז בוני אמר "מה פתאום?" והם שוב עשו אהבה ממש טובה עד שנגמר להם האויר ואחרי כמה זמן קלייר אמרה "אז תשאל עוד פעם" ובוני אמר "בסדר" ושאל שוב אבל לאט לאט  ובלי אויר בכלל "איך קוראים לחיה הכי הכי גדולה עם אף כזה ארוך ארוך ועם אוזניים כאלה גדולות גדולות וגם כאלה כמו שינים ארוכות ובבקשה בבקשה תגידי פיל תגידי פיל בבקשה..."

3 תגובות:

  1. מרגש לקרוא כך פתאום פוסט על סבי היקר. סבא יעקב היקר נפטר בינואר האחרון, היה בצלילות מלאה עד הרגע האחרון, מוקף באוהביו ואנו מתגעגעים אליו ולחוכמתו מאוד.

    השבמחק
  2. מרגש מאוד לקרוא על סבא יעקב הוא באמת היה איש מדהים,מתגעגעים

    השבמחק
  3. כך היה אבא שלי חכם שנון בעל חוש הומר ובמיוחד אינצקלופדיה מהלכת קראנו לו עד יומו האחרון , אוהבים ומתגעגעים לאבא שלנו.

    השבמחק