יום שישי, 28 במרץ 2014

חבילה לא הגיעה - סיפור בהמשכים

March 22, 2014 at 5:59pm


הקדמה ומבוא
כשהיינו קטנים היה משחק קופסא בשם חבילה הגיעה. אני לא זוכר מה בדיוק הלך שם אבל כנראה עוד משהו בסגנון מונופול עם קוביות. ברשת יש על זה ערך אצל אחת בשם ויקי המספרת שזה משחק של אפרים קישון על קבלת חבילה עם בעיות בירוקרטיות הקשורות לכך. האמת שכעת נראה לי שיש מצב שאגש לקישון בטרומפלדור 19 ואספר לו מנפלאות החבילה שלי שלא הגיעה אבל הבעיות שמסביב נשארו ואפילו התפתחו.

אני גם זוכר שמפעם לפעם קיבלנו חבילה מאמריקה מהדודים שלנו ששלחו בגדים ואפילו כל מיני חוברות לשיפור האנגלית. עסקי המישלוחים בעולם הם עסק גדול ואדיר והדואר הרגיל הוא רק חלק מפאזל ענק של חברות ענק ותנועת דברים הנשלחים מעבר לימים ויבשות. יש המון סיפורי חבילות והיום תשמעו עוד אחד.

חבילה הגיעה של אפרים קישון צילם חגי מרום אתר נוסטלגיה אונליין

מסמכים משפטיים במעטפה מרופדת EMS
שלחתי חבילונת קטנה של מסמכים משפטיים לאמריקה הגדולה. אמריקה בשבילי זה ארצות הברית ואפילו ניו יורק. עשיתי זאת בדרך הכי טובה שחשבתי. קוראים לזה EMS וחברת דואר ישראל מוכרת אותם וזה הדבר הכי בטוח , מהיר ואולי גם הכי יקר. תעריף מינימום 70 ש"ח ותוך 72 שעות זה מגיע ישירות לכל הנקודות שהם שם. יש להם גם מארז עוטף מסודר ובכלל צורת משלוח ידועה וותיקה והכי מומלצת. השתמשתי בהם לא מעט ומעולם אני לא זוכר בעיות מיוחדות ובטח לא אובדן אבל תמיד יש פעם ראשונה.

שלחתי את חבילת המסמכים החשובה בצורה מאד מסודרת כלומר מעטפה עם פצפצים ואפילו מעטפה גדולה יותר שהכילה את חבילת המסמכים כלומר חבילה בתוך חבילה. לתוך החבילה היותר הקטנה של המסמכים שהייתה בתוך הגדולה צרפתי עוד מעטפונת מוסלקת ותמימה ובה 750 דולר במזומן. השטרות שלי היו שקטים ולא מרשרשים, יפים תמימים ואפילו חדשים ואמיתיים. זה עבור ההוצאות שבאמריקה,  ופה עשיתי את הטעות הראשונה שלי ויהיו עוד בהמשך. היום ומזה זמן אסור אבל ממש בתכלית האסור אין לשלוח כסף מזומן בשום אופן. פעם זה היה בסדר ואפילו היו מעטפות המיועדות לכך. היום כבר לא. לעולם אל תשלחו כסף מזומן בשום צורה. תודה.

הירקון 61 פינת טרומפלדור 5 תל אביב הוירטואלית VTLV

סניף דואר, השניצל של ציון, מאיר אריאל, זלמן שושי וקולנוע דן וגם הים של טרומפלדור
הכל היה יופי והייתי בטוח שהחבילה כבר באמריקה והכל סבבי באבי ואז אחרי שבוע קיבלתי טלפון "חבוב איפה המסמכים?" הייתי מופתע אבל חי. עשיתי ברור ראשוני ונאמר לי שהחבילה מעולם לא יצאה מהסניף שלי אז חשבתי שיופי כי הסניף שלי ברחוב הירקון 61 פינת טרומפלדור 5 ממש נפלאים ואנחנו מכירים בכייף בקושי 35 שנה. גם ציון והשניצל שלו שם ופעם גם מאיר אריאל ז"ל היה גר בסביבה ושר אצל ציון והשניצל המיוחד שלו.

גם זלמן שושי היה שם ואפילו קולנוע דן ומועדון לילה ובכלל. בקיצור הסניף הזה והבנין הזה ראו הרבה אבל כעת כולנו בסיפור החבילה שלי שאיננה. מי העלים לי את החבילה? אולי היא סתם מפחדת לצאת מהסניף? אולי מישהו התאהב בה וכלא אותה? אם חמדו את המזומן אז למה לא להשאיר את המסמכים שאין לי גיבוי ומי שטיפל בזה נסע לחו"ל וכנראה כבר לא ישוב לפה כי יש הרבה מקומות שיותר קל להסתדר בהם. בקיצור יש לי בראש ים של מחשבות בגודל הים שליד הסניף הזה.

מחשבות לחוד ומציאות לחוד. בסניף הסבירו לי שזה לא טוב, כי החבילה איננה לגמרי ואם היא לא יצאה ולא קיימת אז אין חבילה והיא גם לא תגיע וזהו. ועכשיו מה עושים?

ישראל הופכת למקום עם בעיות דואר
הבנתי שיש בעיה והדואר פתח בחקירה מקפת ואולי אפילו עם חוקר בלש גשש עאלק, ויש כבר חליפת מכתבים הלוך וחזור ביני וביניהם והכל כאילו כלום. אני זקוק לניירות האלה שעלו לי 5000 ש"ח כי לתרגם לאנגלית עולה כסף ושכחתי כבר מה 750 דולר המטופשים שהם כנראה הפילו את החבילה כולה. אם לא הבנתם אז מי שהבין שיש שם כסף באמצעים שלו העלים את החבילה וזהו. יש המון גניבות והעלמות חבילות ודברים מתוך משלוחים וזוהי בעיה בכל העולם ויש מקומות שאסור לשלוח אליהם כי הסוף לא טוב. ישראל מתקדמת לסיפור שכזה כלומר מדינה בעייתית. בירור קצר שערכתי בדואר שלנו באמצעות חבר העובד במוסד הזה הבהיר לי שאנחנו על הפנים והמצב רק מחמיר והדואר שלנו אובד עצות. יש הרבה עסקים ואנשים בעולם המסרבים לשלוח טובין לישראל ויש להם סיבות טובות.

כרגע אין חבילה ואני נטול פתרון. מה עושה אזרח קטן שאכל אותה ממש כמוני? אל תדאגו כי מי שעושה טעות אחת לא יוותר ויעשה עוד טעויות, כי שכל לא קונים בשום מקום אפילו לא בדואר. הטעויות שלי לא נגמרות אבל תודו שחלקן די מענינות ועל כך בפעם אחרת.


תגובה 1:

  1. הסיפורים שלך על תל אביב מעלים בי נוסטלגיה לתקופה של פעם עם הגזוז וגלידה מונטנה. אלה היו זמנים.
    יש גלידה דומה שמצאתי לי אגב חופשה באתונה. עיר נפלאה שגם בה יש חלקים שנדמה שעמדו מלכת. מצאתי לי חברת תיירות נהדרת שסידרה לי מלון טיסות סיורים וחאפלה בטברנה. אכן מומלץ להגיע לחופשה כשאתה מוכן

    השבמחק