יום חמישי, 30 בינואר 2014

ככה לא מעבירים כספת

יום ‏29 ינואר 2014‏ בשעה ‏20:46‏
אני מתנצל מראש אבל יש אנשים ומצבים המזכירים לי דברים שקרו פעם אבל בעצם לא נשכחו מעולם. לפעמים אפילו הריח מאז עולה באפי ואפילו עוד דברים ללא שליטה באמת. זה בדיוק מה שקרה לי כשנפגשתי עם מר דרור צבי.

יש רק מקום אחד בו ניתן לראות כספת במשקל 800 קילו, צבע אפור ועליה מקרר אמקור ישן ועובד
כספת בבית פרטי זה מתכון לכאב ראש. רוטשילד העשיר נתקע בכספת ומת לגמרי
מהו הדבר הדומה בהעברת כספת ויחסי מין בהסכמה? הטכניקה

כאמור מר צבי דרור הוא יועץ ומומחה למיגון. הוא מתקין ובונה כספות מקצועי וגם מומחה בשינוע , הובלה והנפת כספות. בנוסף הוא גם היה מתלמד של מר שרבי שאותו נכיר בהמשך סיפורנו. אם חשבתם שלהעביר פיל זו משימה קשה, אז כדאי שתדעו שגם כספת השוקלת 800 קילוגרמים שלמים, זה לא כל כך פשוט. חוץ מזה אם הפיל חי ונושם, אז לעיתים מספיק למשוך אותו באף וזהו. איפה מושכים לכספת? זה יהיה הסיפור שלנו להיום.

מה עושים עם כספת כבדה שאין בה שימוש?
גברת פסקדו ביקשה ממני למצוא לה קונה לכספת שהייתה בביתה. בעלה המנוח היה סוחר וסוכן של דברי כסף ומזכרות, שנהג לשמור את סחורתו בכספת גדולה בבית ואפילו מוכמנת בתוך ארון חדר השינה. הכרנו את גב' פסקדו (שם בדוי לחלוטין), שהייתה אישה נאה ודעתנית וגם אחת היודעת להשלים משימות בכוחות עצמה. גב' פסקדו גרה ליד היכל התרבות בתל אביב וממש קרוב לביתו מפעם של מנחם בגין שאז היה כבר ראש ממשלה לשעבר. מנחם בגין גר ברחוב רוזנבוים  בדירה צנועה בדמי מפתח, ואני ראיתי אותה פעם אחת בלבד מבפנים למשך דקות ספורות אבל זה לסיפור אחר.


עמוד זיכרון ליד ביתם של משפחת בגין ברח' רוזנבאום 1 בתל אביב צילם Dr. Avishai Teicher

"למכירה כספת יד שניה בהזדמנות ראשונה וחד פעמית!"
אז סיפרתי לכמה אספנים בחנות שיש כספת העומדת למכירה וצריך לדאוג להעביר אותה, כי לבד זו משימה בעיתית. היו לי בעבר כמה מקרי כספת שהחליפו ידים והכל עבר בשלום. אז אספן צעיר ושקדן הסכים ואפילו שמח לרעיון והבטיח למצוא מעביר שיעשה את העברת הכספת. הוא מצא חבורת מעבירי משאות וקבע איתם את המקום, הזמן והכסף. להעביר כספת לא כל אחד יכול. רבים חושבים שהם יכולים. יש כנראה הרבה סיפורי העברת כספות ומטענים כבדים שנגמרו בסיפורי בלהות. שמחתי על הכל כי מעורבות יתר מעבירה אותי על דעתי בקייץ. כל הנפשות קבעו להיפגש ולבצע את המשימה של העברה מפה לשם. אני לא שם וטוב שכך כי לעזור כבר אני לא יכול. ואז הגיע הטלפון...
"קובי איפה אתה? אל תשאל מה קרה... אני לא יודע מה עושים... אם הייתי יודע אז לא הייתי... אני לא מאמין למה שקורה.... איפה אתה... אולי תבוא לפה...בבקשה..."
הבנתי שיש בעיה. וניסיתי להיות cool יעני יש שליטה במצב ובסוגרים ואני שואל ולאט לאט ואפילו די מהר אני מבין שיש פרובלמה והעסק תקוע ויותר מזה. כמה דקות עוברות ואני מגיע לזירת הארוע החריג , לראות מה עושים...

זה לא כל כך נעים לראות סלון שבור כשבאמצע ...
החבורה של המעבירים החובבים, אברהם את מירו לבית אלף אלף הובלות בע"מ, פשוט הפילו את הכספת באמצע החדר. אז יש לנו כספת במרכז החדר והפעם היא באמת על הפנים. הכספת נפלה עם כל משקלה ועשתה חור נחמד ברצפה וזהו. היא לא זזה. זה לא כל כך נעים לראות כספת נפולה באמצע סלון סגור ושבור. החברה האלה לא יודעים מה לעשות. הם פשוט לא מקצועיים. הם קשרו, הם הזיזו' משכו ואפילו שברו את הארון על מנת להוציאה ממחבואה וכעת היא בום טראח על הריצפה. כולם שם המומים ואובדי עצות. זה שהזמין את הכספת נראה בשוק טרמי. אדום, מזיע וממלמל תהילים לראשונה בחייו.

יצא הערס מן הארגז
הוא כבר לא רוצה כלום, רק להחזיר את הגלגל לאחור והבייתה. תמיד הכי טוב בבית למי שיש אחד כזה. המובילים פתאום נהיו ערסים ומאיימים. הם גם רוצים כסף ועכשיו. יצא הערס מן הארגז. גברת פסקדו קצת מבולבלת כי כעת היא בבעיה במיוחד כשבעוד כמה ימים היא נוסעת לאוסטרליה לבת מצוה של הנכדה. מה עושים?

"שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי..."
אני מבין שהיום הזה הוא לא הכי מוצלח עבור כולנו. קוראים לזה יום מנחוס. חייבים לפזר את ההפגנה. המובילים שילכו להם למקום אחר ואנחנו נראה מה עושים. דיברתי עם גברת פסקדו שלאט לאט מתעשתת ומבינה שזה לא נעים אבל בטח לא סוף העולם. העיקר שכולם בחיים ואיש לא נפצע. מזמין הכספת ממשיך עם התהילים ועובדה שזה עוזר. היא תנסה בכוחותיה למצוא מישהו שיחלץ את כולנו מהבעיה. את הכספת היא לא רוצה וגם זה שרצה אותה קודם מוותר לנצח. קוראים לזה "תפס פחד-חופה בלע"ז". אני יודע שאם אין נפגעים אז הכל בסדר ויהיה טוב. שלמה אוחיון אחי הבכור אומר תמיד שכל עכבה לטובה.
בהמשך כולם הלכו משם. את כולם נשא הרוח ורק גברת פסקדו נותרה בביתה עם הכספת הנפולה והבלטות השבורות.

"מצאתי מוביל רציני!"
כעבור כמה ימים גברת פסקדו מצלצלת ואומרת לי שמצאה מוביל מקצוען היודע את עבודתו. זה מה שהוא עושה ולא שום הובלות אחרות. מוביל כספות לבנקים ולכל מי שצריך. קוראים לו שרבי ויש לו שם טוב מכל הבחינות. אז קבענו עם שרבי והוא הגיע עם שני בחורים דקיקים וצנומים שלא אכלו הרבה זמן וממש לא נראים כאלה ג'אברים היכולים להזיז כספות. שרבי אמר לי שזה הכל בראש וכמובן טכניקה ממש כמו ביחסי מין בהסכמה...
הכל סוכם חוץ מלאיפה מעבירים את הכספת. לא תמיד חייבים לקבל החלטות סופיות ומוחלטות. ההחלטות הטובות ביותר של ממשלות ישראל לדורותיהן היו לא להחליט. הכי טוב גם לא להחליט לגבי האיראנים ושכולם ידברו ובסוף יהיה טוב...


חברת שרבי יצחק – שרותי מנוף בע"מ

חבל, צינור ברזל, ג'ק ופח דק
שרבי בחור שחום וצנוע הממעט בדיבור. ראיתי אותו ואת שני העוזרים השחיפים עושים סימנים של הזזה לכספת שהיא על הפנים. אמרתי לעצמי בלחש פנימי "המקלונים השחיפים האלה יזיזו את הכספת? איך בדיוק?" מה לעשות לפעמים אני קטן אמונה. בקיצור החברה האלה ממש אחלה מקצועיים. הם הרימו את הכספת כאילו הייתה מקרטון או קלקר. הם השתמשו בחבל , צינור ופח ברזל דק. לא יודע איך אבל אחרי פחות משעה הכספת על המשאית אחרי שירדה אולי עשר מדרגות עם חבל, ג'ק וצינור ברזל מברזל. שרבי התנצל שהיום ההדגמה היא לא רצינית כי החוכמה בכספת כזו היא להעלות אותה בריצה כמה קומות במדרגות בלי מעלית ובלי מנוף. ג'ק הרמה פשוט עושה נפלאות.

הכספת , המקרר ונקודת הקפה
הכספת כבר על המשאית עם המנוף וכולנו מרוצים. שרבי מדבר איתי ושואל לכיוון היעד הבא כלומר לאיפה מובילים את האוצר. רק אז הבנתי שיש לנו כספת החפצה במקום חדש וקבוע. קודם לא חשבתי על זה רק לפנות לפנות ולפנות. אין בררה או שזורקים אותה במקום של גרוטאות או שפשוט לוקחים אותה אלי לחנות.
שרבי בחור יעיל אש ומעשי לאללה. הוא משכנע אותיב שש שניות שחבל לוותר ושאקח אותה לחנות. רבע שעה והכספת אצלך כמו מרגרינה איפה שתרצה. אז מה אם המקרר הישן עומד מעליה. זה רק יתרון ומעיד על מקוריות וחזון אמיתי. גם בטחון וגם קרירות קבועה. אם תראו לי עוד כספת בעולם שמעליה מקרר אמקור ישן דה לוקס שלושה כוכבים, עובד ואמיתי אני פריג'ידר!
עכשיו אולי תבינו למה תקועה אצלי בחנות כספת של 800 קילו בדרך לנקודת הקפה מאחור ולמה אני לא יכול לשכוח סיפורים מפעם.

העברת כספת באמריקה  - שווה צפיה 

איך מעבירים כספת וגם  איך לא מעבירים כספת פורסם לראשונה במגזין של קובי לידרמן ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה