יום שני, 4 באפריל 2016

רבין 20 שנה וגם רבין 20 ש"ח

כמעט כל שבוע שואלים אותי על רבין ותמיד מדובר על כמה כסף. כמה אני משלם? וכמה אני מוכר את רבין?
יש לי כבר תשובות מוכנות אבל תמיד יש מצב לאי הבנה.
גם לפני 20 שנה אומרים שהייתה אי הבנה של המצב.

תמיד כשמישהו שואל אותי משהו בסגנון הבא אני מתחיל לגמגם, כי לא תמיד אני מתואם. "יש לי רבין מזהב ואני רוצה למכור" או "כמה עולה אצלך רבין מזהב?" אז אני מתחיל להסביר וגם לשאול "יש כמה סוגים של רבין מזהב. יש מדליה גדולה ויש קטנה ויש גם משהו פרטי מפעם ואפילו ממלחמת ששת הימים עם דיין ויש ויש. ויש גם מטבע רבין שיצא שנה אחרי הרצח מבנק ישראל ויש שם 20 ש"ח שכתוב מאחור. איזה רבין יש לך?" 
כאשר אני אומר 20 ש"ח מאחור אז מתחילה עוד אי הבנה. רבין 20 ש"ח, זה מטבע זכרון מיוחד ורשמי של בנק ישראל ובכל קטלוג מטבעות עולמי תמצאו אותו. אפילו בסינית.


המטבע של רבין עשוי מזהב טהור ובדיוק במשקל של אונקיה טהורה. 31.1 גרם של זהב בטוהר 9999 ופעם זה עלה ממש הרבה יותר ממחיר הזהב והיום זה רק קצת יותר ממחיר הזהב למרות שהטביעו 2000 יחידות ובכל זאת אין הרבה דרישה שתיגרום למחיר לעלות או בעצם לא להיות תלוי במחיר הזהב. 


מסתבר שגם למטבעות יש חיים משלהם ותמיד זה תלוי בשוק כזה או אחר.

אם מישהו היה דואג שהמחיר של רבין יעלה לשמים, אז כנראה שזה היה קורה.
אם מישהו אולי היה דואג לרבין אז בעצרת, לא היו צריכים לעשות לרבין כל כך הרבה מטבעות ומדליות.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה