יום שישי, 1 באפריל 2016

אתונות, מלוכה ואולי ראינוע לונה פארק ביפו

השבוע התחיל בסדר לטעמי. החלטתי שעל הבוקר אני נוסע ליפו להשלים כמה תמונות לטובת הפוסט על רקס קרול סוחר הבולים שחי ביפו וחשבתי לשלב כמה תמונות גם מהמבנה של הדואר ברחוב שדרות ירושלים 12 המשכן של השירות הבולאי. 
בניין הדואר ביפו רחוב הדואר פינת שדרות ירושלים

בניין הדואר מאחור ביפו

רחוב הדואר 8 וגם 10 היום מחסנים של עמידר ופעם אולי בית קולנוע ראינוע לונה פארק ‎.‎


יפו רחוב הדואר ופעם היה פה בנק

אז קצת אחרי שבע על הבוקר הגעתי למקום ואחרי צילומים של המבנה המרשים ומכל הזויות שחשבתי התחלתי בסיבוב במקום ואני מדבר כרגע על רחוב הדואר הצמוד. אני זוכר את המקום כי באתי לשם גם לנושא הבולים של החנות אבל ממש בקטנה. גם חשמלאי הרכב שלנו עבד שם מאחור. קראו לו יעקב רובינשטיין והוא סיפור בפני עצמו. כל הרחבה הריקה התמלאה בנדל"ן ממש חמוד. צילמתי לי ככה בקטנה ואז מישהו העובד במקום גילה עניין והתחילה שיחה. האיש הגבוה שואל למעשי בשעה שכזו ולמה.
אני מסביר שזה תחביב כזה לגבי דברים מפעם עם הווה מעורפל וגם עתיד מתעתע ובעצם אני עושה משהו לא ברור אבל עובדה שזה קורה.


האיש החביב מתחיל להסביר לי שפה כלומר ברחוב הדואר, פעם אבל מזמן היה בנק ויש עוד שרידי כתובת ואפילו קולנוע. כן קולנוע והוא לא יודע את השם אבל אני מוזמן לראות את הקופה ואפילו את היציע עם הברזל מפעם. גם את השירותים לבנות ובנים. כן ברחוב הדואר 8 היה בית קולנוע והשם לא ידוע לו. היום אלו מחסנים של עמידר עם הרבה ואוטוטו הוא מסיים לעבוד פה אחרי 15 שנה כי העבירו את זה לניהול חברה חיצונית ואולי יעשו פה משהו אחר. קוראים לו ניסים גבאי והוא נולד בכלל בירושלים ואפילו בשנת 1949 והמשפחה שלו רק 17 דורות בארץ. אין לו טלפון נייד אבל הוא וביבי הלכו לאותו גן. אמרתי לו שאני מכיר כמה גבאי. ניסים ענה לי שאת הבת שלו כולם מכירים כי היא מלכת הילדים וקוראים לה רינת גבאי. 


ניסים גבאי

קומה שניה ועליה ליציע ברחוב הדואר 8 יפו

המקום גדוש במדפים הממלאים את המקום, ומן הראוי לנסות ולצלם טוב יותר את שרידי העבר.

חוני המעגל ישר התחבר למקום ואמר שזה מתקשר לראינוע לונה פארק הנעלם, שהמידע לגביו ממש מינימאלי. בטוח שיהיה המשך לסרט הזה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה