יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

בטר פלייס הסוף ואיפה שי אגסי?

October 15, 2013 at 10:45am


זה הכל בגללם  או אולי אפילו בגללכם. תמיד מישהו אשם בזה שמשהו לא מצליח. תמיד הרעיון הוא מצויין והביצוע פחות ולכולם יש מה להגיד. בגללכם בטר פלייס  גמרה את החשמל שלה. אם רובכם או אפילו חלק קטן מכם היה אוהב לקנות דברים לא בטוחים הכל היה נראה אחרת. החיים כאשליה. למה אין כניסה  לסוסים וחמורים לרחוב בן יהודה שטראסה?

רכב חשמלי מפעם בבן יהודה שטראסה עם פקח שומר שבת


רציתי אוטו חשמלי כי הציעו לי אוטו כזה ואפילו בהצעה  סבירה בה הבנתי שאני חוסך 1000 ש"ח כל חודש. בינתיים זה עלה לי רק 2000 ש"ח ששולמו על החשבון והתאדו בהטענה החשמלית הוירטואלית. כתבתי בעבר על האוטו החשמלי שרציתי ולא קיבלתי. הכתבה הראשונה צללה לתהום הנשייה והנה השניה אם מישהו בכלל מתעניין בעבר החשמלי שלי. 
אומרים לי שיש לי מזל וזה כנראה נכון. לפחות בהיבט של האין מנוע וגם כי מינה מוכנה עוד לשאת את המשא הזה. היום אנסה להגיד איך אני רואה את הסיפור של בטר פלייס ואיך בכלל ראוי לעשות עסקים על פי הראש הקטן שלי. מי שרוצה לעשות מיליארדים ומהר ידבר עם אנשים גדולים. אני לא כזה. 

החטא הראשון שלי
הגעתי לבטר פלייס והבאתי איתי על הדרך את אפי שחק שגילה ענין ואולי פה החטא הראשון ואם צריך אני מתנצל. אפי נוסע באוטו חשמלי ובהמשך הגיע לכל ענין העמותה ובכלל. לדעתי ועל פי העבר והניסיון ,מי שנוגע בדבר הזה מתחשמל לדעת. אולי זה מה שקרה לשי אגסי? נזעי חשמל מעולם לא נוסו על אנשים שמחים ומאושרים.

כסף גדול וכסף לחומוס
בטר פלייס שרפו 850 מיליון דולאר. זה כמעט בטוח למרות שמעולם לא הראו לי את הכסף השרוף. היום ניתן להיכנס לנעלים של בטר פלייס בכסף קטן. לי אין את הכסף הזה ומסתבר שגם לכל מי שניסה ורק שבר את הראש והכיס. האם לשי אגסי אין את הכסף הזה? למה הוא לא מנסה?  בינינו זה כסף לניגוב חומוס באופן יחסי ותאמינו לי ששי אגסי אוכל חומוס ואם תרצו אספר לכם על מיפגש אקראי שלי ושל שי אגסי בחומוס משאוושה. רחוב פינסקר 40א כמעט על הפינה של בוגרשוב. 

בטריה קטנה שנכנסת לכייס
אז עוד חיכיתי לזה שיעמידו לי את העמוד החשמלי שמחשמל את הרכב. בלי עמוד אין כלום והאוטו עומד כמחסן לבטריה ששוקלת 300 קילו כמעט. הבטריה של האוטו החשמלי מהווה אולי את כל הסיפור. מי שמחכה לבטריה קטנה שנכנסת לכיס שיעשה קשר עם ממציא הנורה שתדליק את כל רמת גן כי פטנטים טובים תמיד הולכים בזוגות. הראשון קצת ביוקר והשני בחינם. ממש כמו בשעונים. שמעתי שלעופר יש אוטו חשמלי עם בטריה כפולה. האם עופר עדיין עם רכב חשמלי? האם יש מצב שעופר ואגסי נוסעים ביחד על רכב חשמלי לעבר האופק והשקיעה?

הבטריה של המכונית החשמלית. בקושי שוקלת 300 קילו


אוכלים חומוס עם שי אגסי
אז בצהריים אחד הלכתי לחומוס משאוושה ורציתי לאכול טחינה  קטן עם גרגרים, ביצה וסלט. נכנסנו  ופתאום ראיתי את שי אגסי יושב ככה בחומוס עם הלפטופ שלו הקטן והחמוד בצבע לבן עם נגיעות עץ בקצה ומנגב לבדו. אם אתם חושבים שזו הלצה תשאלו את הבן שלי ניר שבמקרה גם היה איתי וביחד ראינו ודיברנו עם שי. אייל עופר לא היה שם ואפילו לא עידן וזו לא בדיחה. לא נראה לי שהם הולכים לאכול חומוס ביחד בשנים הקרובות ומענין למה. לאכול חומוס לבד זה ממש לא מומלץ. בכלל מי שאוכל לבד כנראה שגם מת לבד. בסוף כולם מתים. חברים כל החיים מקריים. תתרגלו לזה שהכל בידי שמים ואפילו מנה של חומוס עם גרגרים בנוסח צפוני. לדעתי אין על החומוס של משאוושה והנה עוד הוכחה שלא רק ערבים יודעים לעשות חומוס. כל האבו של החומוס לא לבד. יש גם מישלוחה בחומוס משאוושה תל אביב   פינסקר 40, תל אביב יפו, פינת בוגרשוב .03-6293796

שי אגסי מנסה להעמיד לי בעזרת צוות מיוחד
אז ראינו את שי והופתענו ואז גם אמרתי לו שי מה קורה עם ה 2000 גובות שלי שהפקרתי אצלכם. אז שי לא התבלבל ,כי אז כולנו חשבנו שהרכב החשמלי אוטוטו בדרך,  וזה רק ענין של כמה רגעים עד שהרכב אצלנו וכולנו חוגגים בכייף. אני גם זוכר את העתידן פרופסור פסיג מציין בכנס  מעודדי בטר פלייס שההצלחה של בטר פלייס תיהיה כזו שהם לא ידעו כיצד להערך אליה ושהדלתות יקרסו מעומס הקונים. האמת הבחור די צדק. עתידנים תמיד צודקים בדיעבד. אם הם טועים תמיד יש הסברים. גם לי יש כאלה ותמיד. 
אז שי שמע אותי ותוך דקה עשה ברור און ליין במחשב. אגסי גם  דיבר עם כל מי שצריך ואמר אל תדאג חבוב נעשה את כל מה שאפשר ואולי נצליח להוריד עבורך את החמה שתזרח לך מעל הבית. מיד יצאו לקראתי כלומר לבית שלי צוות מוטס של מהנדסים ואנשי בדיקה והקמה שיראו איך מעמידים לי ולאשתי את הצינור סליחה את העמוד החשמלי ותאמינו לי הם ניסו והתוצאה נאדה כלומר לא ניתן להעמיד לי כלום והנה עוד הוכחה לאין אונות של כולנו כולל בטר פלייס. 

קפלן אמר שצריך היה עוד כסף. בדיחה נהדרת
המודל של בטר פלייס כשל וזו עובדה. איזה מודל היה מצליח כי ברור כמעט לכל שרכב חשמלי הוא העתיד וזה יגיע בפרק זמן סביר ואפילו קצר, אז למה בטר פלייס כשלו? אם  שמעתם את קפלן כלומר קפלינסקי ההסבר שלו היה  שכסף נוסף היה פותר את הבעיה כי אז המודל היה כנראה מתחיל להוכיח את עצמו. האמת שנפלתי ברצפה כששמעתי אותו בערוץ הראשון בשישי עם נחמיה שטרסלר שממש דקר ועקץ אותו והפעם זה טיפה היה מוצדק. קפלן היה צריך לשתוק וככה היינו חושבים שהוא בסדר כי כל מילה שלו יצאה על הפנים. חוצ מזה הוא בא שם לשיחה אחרת בכלל,  ובטר פלייס ככה הושחל לו בקטנה והוא ממש החליק על הבננה המחושמלת הזו. עוד כסף היה נשרף אדון קפלן כי לדעתי הלכתם בכיוון של גמירת הכסף אפילו מבלי לדעת. אישית אני מאמין לקפלן ואפילו לאגסי שכל כוונתם הייתה טהורה. זה לא מספיק ואפילו מכולת זה עסק מורכב של הוצאות והכנסות. בטר פלייס שרפה כמעט מיליארד ירוקים מהסיבה הכי פשוטה בעולם. הירוקים היו שם ולכן חוסלו. אם היה רק חצי מזה אזי היו חוסכים משהו. אם היה מיליארד 200 מיליון גם זה היה עף ונשרף. 

קפלן ואגסי בימים העליזים צוחקים עם הנרות בחנוכה
 והכסף עף באויר במעלות קדושים על הניסים והנפלאות


קלינטון אמר לתת בחינם. בדיחה או חידה?
ביל קלינטון אמר לשי אגסי שהוא צריך לתת את  המכוניות החשמליות בחינם או ממש בזול שזה כמו חינם. אין לי פרטים מדויקים אבל בטוח שזה קרה כי ככה שי אגסי סיפר בעצמו  והוא (שי) אמר לו "אבל איך אתן בחינם וזה עולה לי המון". אז ביל שהוא ממש לא דביל אמר לשי "אני לא יודע איך אבל אתה הסוחר וההוגה ואתה תמצא את הדרך כי ככה לא יבואו אנשים". ביל די צדק לדעתי. אני הייתי עושה עוד כמה דברים ולא בטוח שזה היה עוזר. ביל ואני חברים מאז הסיפור שלו עם מוניקה. אישית אני ממש אוהב את ביל אבל את ברק קצת יותר. עם ברק אובמה  אין לי עדין קשר אישי. אגב זה מה שקורה  לסוחרי מטבעות כשלא לוקחים ברציפות את הכדורים הכחולים אחרי הלבנים. קוראים לזה מחשבות שווא ופנטזיות. 

יומרה עם ביזבוז מול הצנע לכת ובקטנה
לדעתי היום ובחוכמה שלאחר מעשה העסק כשל כי היה יומרני. השקעות העתק בכוח אדם מלכתחילה היו מופרעות. בהנחה שהכסף בוזבז מתוך כוונה טהורה הרי שמודל שונה היה אולי מחזיק את המכונית החשמלית. לא מזמן ישבתי עם אפי שחק ועופר שוורץ המושבניק שעושה שמן זית נהדר. ישבנו בקוקיצה המזנון  ודיברנו על ענין המודל שכשל ומה היה קורה אולי במודל אחר. האמת שזה היה ממש מרתק ,למרות שבסוף לא בטוח שהבנתי את מה שאמרו צמד החברים. האוכל בקוקיצה מורכב מסלטים עם כמה דברים נחמדים בקטנה. האוכל יופי והמחיר בסדר ותמיד מלא ויש תנועה. הם רק התחילו והכל בקטנה ממש הפוך מבטר פלייס. אין חבילות ואין התחיבויות. מכל דבר ניתן ללמוד. תמיד כשגברים אוכלים ביחד הם מתכננים את העולם ומסבירים במה אלוהים טעה וכיצד ניתן לעזור לו ולתקן. מענין על מה בנות מדברות עם בנות? בטוח לא על עניני בטר פלייס ואיפה שי אגסי? ועוד על אוכל בקוקיצה עם צ'ה גווארה 

אפי ועופר  מעלים  ומורידים מודלים  באויר
אפי ועופר העלו מספר הערכות תיאורטיות למודל המאפשר לדעתם התחלה של משהו עם סיכוי. אני לא הייתי שם כי כשלון מסוג כזה מחזיר אותי לקונכיה ולחשיבה קטנה ומפוחדת. תמיד אני נזכר במודלים ובתיכנונים של יהודי יקר בשם אהרן דוברת ז"ל אותו לא ראיתי מעולם באופן אישי (את הבן שלו דווקא כן) , למרות שניהל את כלל הגדולה ברחוב דרויאנוב ממש לידי. דברת תמיד החל פרויקטים עם השאלה הכי פשוטה של "כמה כסף ניתן להפסיד פה?". זה לא מנע כשלונות אבל המוטו הכללי ב-כלל היה של מיזעור הפסדים ולא כניסה לבורות אין סופיים. אגב בנין כלל יושב על השטח של בית  החרושת לסיליקט ואין שום סימן או שלט שפעם היה דבר כזה אז הנה קישור נחמד של רם גופנא 

המודל שלי
ככה אני רואה את המודל הראשוני והוא פה בקטנה. בוחרים מועמדים ראויים לרכב חשמלי שיש להם רכב ראשון רגיל לחלוטין ואולי שני וגם יותר. אלו אנשים היכולים להסתדר עם רכב נוסף וענין המרחק אינו קריטי עבורם. במילים אחרות אנשים שלא נוסעים מעבר למאה קילומטר ביום. יש רבים כאלה.  אם תרצו שמות אני יכול גם לפרט. האנשים האלה בעלי חניה משלהם המאפשרת הטענה בכל זמן שהם שם. אין צורך דחוף בהחלפות מרתיעות. אוטו חשמלי בשלב ראשון רק לאנשים ראויים הרוצים ויכולים להוביל מהלך ולשמש כדוגמא.

מי שמוכר חבילות התקשרות מקבל סטירה או שוקר חשמלי
החיובים באוטו החשמלי יהיו עבור החלפת סוללה ושירות. מי שלא יחליף סוללה לא יחוייב. הקטע של חבילות מרגיז ומטופש. נגמר ענין החבילה כמו בנייד. מי שהמציא את חיובי הזמן והמרחק דינו סטירה חינוכית. חבילות מהיום זה רק מתנה ורצוי באריזות קטנות כמו לטבעת עם יהלום טוב ונקי. עידן החבילה שעולה כסף נגמר.
השירות החשמלי אמור לתת במקום רכב חילוץ או רכב במקום וככה סותמים את הפה לתקלות. זהו השלב הראשון. אחריו אולי יבואו עוד אם יהיה צורך. ככה גם שורפים מכסימום מאה מיליון דולאר. מישהו מהצד אומר לי שנגמרה לי הבטריה ושאנסה בפעם הבאה. 

2 תגובות:

  1. קובי, אתה יודע מה זה ח.ל.מ (אתן לך רמז זו לא העיר בפולין)........ לא גילית ? טוב לא אציק לך יותר מידי ...... חכם לאחר מעשה , ובכן גם אני הייתי בין החולמים הראשונים גם נתתי מקדמה , וגם חפרתי למשה (קפלינסקי) ולשי (אגסי) ולבסוף זכיתי לקבל את הרכב (לפני שנה וחצי) למעשה אני נופל לתוך אותה חבורה שאמרת שיכולים גם היום לנסוע ברכב המדהים הזה , אני גר בבית צמוד קרקע , יש לי נקודת טעינה וביום יום מעולם לא אגיע ל 160 ק"מ (זה מה שרנו התחייבה בכתב) וגם שמרתי את הטויוטה הישנה לכל צרה שלא תבוא, והיא הגיע !!! קובי אני התחלתי לנהוג ללא תחנות החלפה וחזרתי בדיוק לנקודת ההתחלה ,אין תחנות החלפה , אבל דווקא המגרעת היא היתרון , אין תחנות אין שרות ואין חבילות רק תכנית טען וסע , מי שיקנה היום רכב כזה יעשה את עסקת חייו פחות מ 60 אלף ש"ח לרכב חדש מהניילונים ותשלום רק על החשמל ,

    השבמחק
    תשובות
    1. רז אני שמח בשבילך ואולי עוד אגיע למכונית שכזו. הבנתי שיש ניסיון חדש להחיות את הנושא והפעם עם גורם כנראה רציני. אשמח להכיר ותודה על תגובתך.

      מחק