יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

דמיטרי סקוריק האינסטלטור והרצל שלא הכרתם

דימיטרי סקוריק שרברב מעולה. כדאי לכם לרשום את שמו ופרטיו של האיש המיוחד הזה. לעולם לא נדע מתי נזדקק לאינסטלטור. סתימה, פיצוץ או משהו אחר ורצוי שלא בחרום. כדאי שהמספר הזה יהיה בהישג טלפון 0544623806 

דמיטרי שם פרטי נפוץ . בקיצור דימה. יש מטבעות סלבקים עם דיוקנות של דימטריוס.
דימיטרי הגיע אלינו לפני הרבה שנים. זה היה אחרי 1992 השנה בה עשה עליה עם משפחתו. אם חשבתם שהוא בא לפתוח סתימה אז התבלבלתם. דימטרי אוסף שטרות מכל העולם והוא חזק מאד בעניין. הייתי אומר ללא ספק שהוא האספן הכי חזק מבין האינסטלטורים בארץ ואולי גם בעולם כולו.

דימיטרי סקוריק אצלנו בחנות מחפש בנקנוטים חדשה

דמיטרי סקוריק נולד באוקראינה וחי בישראל. עברית שפה קשה קשה
דימיטרי סקוריק נולד במוגילב- פודולסקי עיר במחוז ויניצה שבאוקראינה, 23 בינואר 1944. היום לדימה יש שלושה ילדים, שלושה נכדים ואשה אחת. אז לפני הרבה שנים, הכל היה שונה מעבר להרים ולמסך הברזל.
אחרי שהוריו עוברים לאורל, הוא לומד פילולוגיה רוסית ושפות סלאביות עתיקות. שליטתו בעברית היא ממש ההפך הגמור מיכולתו המקצועית. העברית של דימיטרי ממש על הפנים. כשאני מדבר עם דימה אז קורה לי משהו בלתי נשלט. אני מתאים את העברית שלי לשלו. זהו תהליך אוטומטי בו אני מדבר, כאילו יצאתי מאולפן למתקשים מהזן הקשה. אין שום חוקים של זכר ונקבה ופשוט עברית מוזרה ביותר. אני מגדיר את העברית של דימיטרי במילה אחת - קטסטרופה. אל תדאגו אתם תבינו אותו מצויין. פשוט יש כאלה שלעולם לא יקלטו שפה בקלילות.     

צריך קודם עושים אובזרבציה ודיאגנוזה לפני מתחילים עבודה לפי תקן בבן יהודה 18 א בתל אביב

העולם על פי דמיטרי - אובזרבציה, דיאגנוזה, ארמטורה ובנקנוטים חדשה
אני זוכר חלק קטן מ"הייקים" של בן יהודה שטראסה, שפשוט לא החליפו מילה בעברית. היה לנו שכן כזה שגר מעל החנות ותמיד זה היה סיפור לתקשר איתו. אם אבא שלי לא מדבר איתו גרמנית אז זה היה כמו משחק דום שתיקה. גם ההרצאות בחוג הנומיסמטי שנערכו , בביתו של ליאו קדמן-קאופמן שברחוב של"ג בשכונת כרמיה, היו בגרמנית.
העולם בכללי משתנה, לא בהכרח רק לטובה. היום חברות הביטוח הגדולות, מקבלות מאיתנו את הטיפול בבעיות האינסטלציה. עוד סוג של צינור ששמים לנו בהסכמה. מי שעבר טיפול מסוג הפוליסה, מבין שיש קשר הדוק בין הפרמיה לפירוטכניקה השרברבית. לדעתי הסידור עם חברות הביטוח הוא לוקש וכמעט כולם כבר מודעים לזה.

דימה שלנו הוא מהזן הישן והטוב של פעם, שבו עושים עבודה טובה בלי סיפורים. מי רוצה עבודה כמו שצריך מזמין את דימיטרי. אם יש לכם שטרות לאספנים אז אולי תצליחו לשלם לו בכסף של פעם. מאד קשה להפתיע את דימה שלנו. הוא מכיר את כל שטרות העולם.

"צריך עושים עבודה לפי תקן, אבל קודם דיאגנוזה בבקשה"
22 לנובמבר 1992, מגיעים דימיטרי ומשפחתו לישראל. בדיוק יום אחד אחרי יום הולדתי. מבחינתי בהחלט מתנה נהדרת. הוא מסיים קורס של משרד העבודה בנס ציונה ומקבל תעודה והסמכה. דימה תמיד מזכיר את המושג תקן. "צריך עושים עבודה לפי תקן אבל קודם  בבקשה אובזרבציה ודיאגנוזה". הוא תמיד בודק את סביבת העבודה ונערך לקרב באופן שקול ואחראי, אחרי שחקר ואיבחן את הצרכים לאותו ארוע.
דמיטרי החל את עבודתו כשכיר. כשהיה בא לחנות לחפש שטרות, היה אבא שלנו  מתענין בכללי למצבו . אחרי שראה אותו מקפיד ומצטיין בעבודה, אמר לו שיתחיל לעבוד כעצמאי. דימה חשש. אבא שלי עודד אותו שיתחיל והכל יסתדר בהמשך. וכך היה. מי שקיבל שרות מדימה לא יחפש שרברב אחר. מקצועיות, הגינות ותעריף סביר, בקיצור כל מה שצריך מבעל מקצוע אמיתי.

כרטיס ביקור של אינסטלטור דמיטרי סקוריק

עשה לי ברז = התחמק ולא הגיע = הבריז. דמיטרי סקוריק =השרברב הכי אחראי שיש!
דימיטרי מגיע רכוב על אופניים בעקבות עצת רופא אישי כפתרון לבעיות גב. הוא מקבל עבודות באזור המרכז כלומר בעיר הגדולה פלוס. אם תרצו  במקום אחר תצטרכו לסדר הגעה מסודרת. כשהטלפון מצלצל דימה אומר "מישהו בוכה".
ככה נשמעים לקוחות בשעת צרה מתי בבית יש פיצוץ או סתימה, או כשהשכן אומר שיש טיפות בסלון וזה לא מהגשם שאולי ירד בחורף הבא.

אינסטלציה ואספנות יכולים להשתלב במרחב המקומי. אפשר לאסוף ברזים מפעם. אם אתם רוצים לראות דוגמאות גשו לשוק הפישפשים לחנות של  אמוץ מפלשתינה א"י ותראו דוגמאות אין ספור תלויות בחוטים חוטים מעל הראש.  מקום מיוחד ומקסים הראוי ל Say נפרד. חוץ מזה אמוץ גר בשכונה שלנו ואין איש שחולף ברחוב שלום עליכם ולא מתלהב מהאופנוע והסירה ובמיוחד מהמראה של אמוץ עם הקסדה מפעם מתניע את המוטורסייקל שלו. לחיות בסרט זה לא רק סתם ביטוי ריק מתוכן.
אפילו יש אפשרות לאסוף צינורות ביוב מחרס ועופרת, מהעת העתיקה. קישוט סאלוני מוזיאוני יחודי ובלי ריח בכלל.

מכסה ביוב מפעם במקום סודי . היוצק שוחט את פדר עיריית יפו

מה דעתכם על איסוף מכסי ביוב ומערכות מים עירוניות, יצוקים מפעם?
ברור שאתם לא עושים זאת כמו כל אותם גנבי מתכות שאינם חסים על דבר בזמן שהם מפרקים מכסים ואביזרים אחרים ומסכנים חיים. בתל אביב פעם ספרתי יותר מעשרה סוגים שונים עם כיתובים מפעם. בטוח שהמצאי הוא גדול ונדמה לי שהייתה תצוגה בענין. שי פרקש איש המברשות, הצבעים והשיחזורים מבין גם במכסי ביוב מקומיים.
באופן אישי יש לי סימפטיה למפעל חמת שמייצר ברזים ועוד. התוצרת שלהם טובה ומענינת ומבחינתי תמיד העדפתי אותם בבית עם השרות שלהם. הדבר שאולי מאד משך אותי לפחות בהתחלה היה השם המסחרי שלהם. יש משהו מאד מושך בשמות מיסתורים.

הרצל שלא הכרנו עם שבעת המינים
לכבודו של דימה וגם לכבודכם בחרתי להביא במעט את הסיפור הלא ידוע על השטר של הרצל עם שבעת המינים. הרבה אני לא יודע אבל בכל זאת משהו קטן גם הולך ובמיוחד שזה לא עולה כסף לאיש ולפחות לא בשלב הזה. פעם לפני מספר שנים הראה לי אספן מוזר ביותר צילום של שטר חריג ביותר. עד אז לא ידעתי דבר אודותיו. הבחור שלנו מראה לי צילום של הרצל גדול ולא מוכר בכלל עם שבעת המינים מאחור. זה ממש דומה לאותו הרצל מבזל ואפילו לשטר המוכר אבל מיד מבחינים שזה משהו אחר. להרצל בשטר הזה אין בכלל חזון ונראה שהוא כאילו חושש ממשהו. לא פלא שההרצל הזה נפסל כי זה הרצל ממש ללא כריזמה. 

הכל נעשה בשושו והאיש מהצפון היה ממש חרדתי. ואכן הייתה לו סיבה הגיונית לפחות. אם אתם רוצים תאריך לפגישה הזו אז אגיד שזה קרה כשהיה לי טלפון מוטורולה ממש בהתחלה שסלכלום רק עלו לאויר ואני מציין זאת מהסיבה שהיה לזה קשר אבל חברים אל תתפסו אותי בכל פרט כי אחרת לא נגיע לכלום.
את השטר המיוחד אתם יכולים לראות בתמונות המצורפות פה בכתבה. גם אני מעולם לא ראיתי שטר כזה מקורי. רק תמונה ואפילו תמונה עם שטר שרוף במקצת וזה לא השטר שאתם רואים כי אם אח שלו או התאום שלו. 

הרצל שלא הכרנו מביט הצידה ובלי חזון בכלל. שטר שלא הונפק לציבור

הגב של הרצל שלא הכרנו עם שבעת המינים

השמדת שטרות ותמיד יש שורדים
הסיפור מספר שאחרי שעשו כמות מהשטרות האלה עם הדוגמא הזו הוחלט בירושלים הבירה שזה לא זה ועושים משהו אחר ואת השטרות האלה משמידים. יש הרבה דרכים להשמיד שטרות ואחת מהן היא שרפה. אני ממש נגד שרפות מכל הסוגים.  עם או מוסד המשמיד שטרות כסף ככה  סתם ,  יש להעמידו בפינה עם הפנים לקיר ואת ההמשך תבחרו אתם לפי הבנתכם.
השטרות עם ההרצל האחר ושבעת המינים הוסעו אחר כבוד למפרץ חיפה למפעל וולקן לתנורי השרפה. אלו עובדות שסופרו לי ואין בטחון שהכל נכון ואפילו לא חלק. דבר אחד בטוח והוא שמישהו חכם ואמיץ שסבר שצריך להציל כמה שטרות בדרך. אני לא בטוח שהשטרות קפצו בדרך למישרפה או סתם פולחו ברגע האחרון לפני שהאש ליחכה את הנייר הנהדר הזה. אומרים שנותרו שלושה שטרות ויש אפילו תיעוד כנראה לשנים מהם. אמרתי כבר שכל הנתונים פה הם בחינם אז מי שיודע אחרת יספר בבלוג שלו את סיפורו. 

האספן המוזר עם הסכום הדימיוני
אז חזרנו לאספן המאד מאד מוזר מהצפון שמראה לי תמונה של שטר הרצל חריג ואפילו מעט שרוף והוא בשושו אומר שרוצים למכור את זה והמחיר בשמים. הבחור דאג שהכל יהיה בארבע עיניים למרות שהבנתי בהמשך שלסוד הזה יש כבר מספר לא מועט של שותפים. לסוד הזה יש מניין ואפשר להתחיל קדיש.  אני זוכר שמיד הבנתי שאין סיכוי שבעולם שמישהו יוציא כמה עשרות אלפי דולארים למשהו שאולי שווה את אותו הסכום אבל בשקלים ואפילו רק חצי ממנו. אני יודע שכעת אתם עושים קלקולציות של כמה ואיך ואני לא מתכוון לעזור לכם בשלב הזה ובטח לא בחינם. תתרמו קודם לויקיפדיה ואז נדבר על כסף.
אז מאותה פגישה לא ארע דבר ממשי חוץ מזה שידעתי שיש פריט כזה ואפילו הצלחתי בחשאי לתעד את מספרו הסידורי של השטר וכאמור זה לא מה שאתם רואים בתמונה של הכתבה.

ד"ר רחל ברקאי מבטיחה ש..
פעם במוזיאון קדמן , יצא לי לדבר עם ד"ר רחל ברקאי האוצרת הנומיסמטית של בנק ישראל על הנושא. רחל אמרה לי ואפילו בנחישות שהיא מכירה את הסיפור ככה בכללי והיא מודיעה לי ולכל האספנים ובכלל לכל העולם ופילגשו שברגע שהם בבנק ישראל ידעו על מישהו שאוחז בפריט שכזה עם אותו הרצל ושבעת המינים הם שולחים אליו את קציני הבטחון של הבנק יחד עם משטרת ישראל ואם צריך אז גם את צה"ל. שש המילים האחרונות הן שלי ואל תתיחסו לענין צה"ל בבקשה.
מבחינתה של רחל זהו רכוש של בנק ישראל והם לא יוותרו עליו. אם לא הבנתם אז אעשה פרוש רל"י-רבי לידרמן יעקב לרחל האומרת שאלו פריטים גנובים מבנק ישראל ודינם בהתאם. ואותי מענין אם לבנק ישראל נותרה מזכרת מאותו הרצל עם שבעת המינים. לדעתי לא אבל כעת יש להם לפחות תמונה. אין סודות ברשת חברים.

שטר מקולל שמביא צרות
אני ממש לא רוצה להפחיד אתכם וגם לא להרתיע אתכם מלקנות שטר שכזה אבל כדאי לכם לדעת שעל פי הידוע לי כל מי שנגע בשטר הזה עד כה יצא ממש לא טוב. לא בטוח שהרצל אחראי לזה אבל תדעו שאחד סיים את חייו באופן לא טבעי והשני ממש לא במצב אידיאלי. בקיצור חברים אל תיגעו בשטר הזה ותנו לבנק ישראל להתאחד בשלווה עם ההרצל שלו ושבעת המינים.

חמת ארמטורות ויציקות בע"מ. המילה ארמטורה אפשר לומר כישפה אותי. אם תרצו מידע משלים על חמת והארמטורות שלהם, יש לי איש קשר מתחום הנומיסמטיקה. קוראים לו פאול בר זאב והוא מבין בענין מידע אישי כמו גם בעניני מטבעות, מדליות ושטרות. פנחס המוכר גם בשם 'ההולנדי המעופף', הקים בכוחות עצמו קטלוג מקוון מעולה המאפשר מידע מעודכן ומהיימן בתחום הנומיסמטיקה הישראלית.
האתר של פאול פתוח לכולם חינם אין כסף וביקרו בו כמעט רבע מיליון כניסות. גם אתם מוזמנים 
שאפו לפנחס הראוי לכל המחמאות בעולם. מסתבר שיש קשרים סמויים בין אינסטלציה, שטרות וארמטורות.

אני יכול להמליץ בחום על דמיטרי סקוריק האינסטלטור עם ידי הזהב והראש האנליטי שיודע לעשות ולתקן הרבה דברים. דבר אחד אני בטוח שלא תמצאו אצל דימה. לעולם לא תיתפסו אותו כשהחריץ מאחור גלוי כמו אצל רוב האינסטלטורים. 

בדיחה  שרברבית
ולסיום בדיחה לא גזענית על אינסטלטור כורדי ששמעתי במבטא רוסי כבד.
אינסטלטור כורדי אחד יושב ומסתכל כמה דקות על קובית קרח. לחבר שלו נמאס, תופס אותו ושואל: על מה אתה מסתכל, לעזאזל?? הכורדי עונה לו: אני משתגע מאיפה הנזילה...
ודימה היה מוסיף ואומר "קודם צריך עושים דיאגנוזה".

2 תגובות:

  1. היי קובי.
    בזהירות קצת עם הדיאגנוזה של דימטרי.
    צריך להיות מעט יותר עירניים בשש בבוקר.
    איזה צחוקים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה. בזהירות זה תמיד טוב אבל בכל זאת למה הכוונה.
      שש בבוקר אצלי זה כבר מאוחר. ואכן יופי של צחוקים
      חן חן וסבבה

      מחק