יום שלישי, 30 במאי 2017

חלב ושמנת ולא רק בשבועות


May 28    2017

 זה היה לפני די הרבה שנים. נדמה לי שרבין היה בחיים. בעצם בטוח. מבחינתי הארוע כולו היה טראומתי כי שהייה בבית חולים זה לא משהו מאד סימפטי בהנחה שזה לא ביקור במחלקת יולדות. המון אנשים ניצלו בזכות צוות רפואי ובסיעתא דשמיא ואתם תעשו את הסדר ומי קודם למי.
 שמעתי שיחה של שני מבוגרים ורופא אחד ואין צורך להזכיר שמות ואם אתם חייבים לדעת מיקום אז איכילוב זה מספיק. השם סוראסקי עדיין לא תפס חזק עבור כל המרכז הרפואי הנושא את שמו. אגב את איכילוב המקורי לא יצא לי להכיר למרות שגר ממש מאחורי החנות ברחוב חובבי ציון אבל את הנכד שלו בהחלט. את הבן של סוראסקי ממכסיקו ראיתי בחנות והשנה 1988.
 חזרנו לאיכילוב ואני רק צופה ושומע וברור שיש לי קשר אישי לאנשים. הרופא הבכיר שואל את החולה שעבר ניתוח גדול ומורכב ועברו יותר מ-72 שעות ואין תקשורת "מה שלומך אדוני?" החולה עם עיניים סגורות ממלמל משהו לא ברור בקול חלש. הרופא מנסה לשאול שנית והפעם אפילו ביידיש "װאָס הערט זיך?" החולה כאילו היה מופתע ופתח את עינייו וענה לרופא שינסה ברוסית כי היידיש שלו (הכוונה ליידיש של הרופא) מעט שבורה "דײַן ייִדיש איז אַ ביסל צעבראָכן". הרופא שמח שיש תגובה והתפתחה שיחה קצרה ברוסית שלא הבנתי בה מילה. החולה והאורח הנוסף הבינו הכל וראיתי חיוך ושביעות רצון כי חלה תפנית במצב הרפואי ובעלילה כולה וזו בהחלט סיבה לאופטימיות וחיוך.
 הרופא פנה להמשך הסיבוב במחלקה ואז שמעתי את החולה מסביר ביידיש לאורח שהרופא דיבר על החלב אבל בעצם חשב והתכוון לשמנת. לא יודע איך אומרים את המשפט הזה ביידיש אבל תזכרו שסמטנה זה גם שמנת ביידיש וגם השם של המלחין הצ'כי שיצירתו מולדבה השפיעה על הלחן של התקווה שלנו שלא אבדה.
נזכור כולנו שלעיתים מדברים איתנו על משהו אחד ומתכוונים למשהו אחר.
 תודה לבלה בריקס-קליין ולאביהו בר.

שמנת תנובה מארכיון תנובה ותודה לאביהו בר


סניף תנובה טוב בעד 3 אוקיות חלב
י. כץ. רחוב פישל לוי, ירושלם. 
 צילם אליעזר מורב

סניף תנובה טוב בעד 1 צנצנת לבן.
י. כץ. רחוב פישל לוי, ירושלם.
 צילם אליעזר מורב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה