יום שני, 11 ביוני 2018

אשה באדום, מטבע פרסי וקטלוג בינלאומי

May 21    2018

זה קרה היום בצהריים ויש מצב שלא אשכח אותה להמון זמן למרות שכל הסצינה ארכה פחות מחמש קטנות. היה לוהט בחוץ וקריר בפנים החנוק והחלטתי שזה הזמן לעשות שטיפה של רענון שגם תצנן ונקבל אווירה טובה יותר וגם ריחנית. אז ככה עשיתי ואפילו עם מים חמים ונוזל מריח cif פנטסטיק ואז אני רואה מישהי אדומה בפתח החנות. היא עמדה מול הדלת שהייתה סגורה וכאילו מתעקשת להיכנס. זה שרואים שרטוב ויש סמרטוט והכסאות שטים והדלת סגורה זה כלום כמו אויר. ראיתי מישהי לא נמוכה בלבוש אדום רמזור חזק וחריג וגם היה שם משהו שחור משולב נקודות. השוס החזק היה סרט על הראש שבא עם קשר כזה על העוקם כאילו רשלני אבל רק בכאילו. מוטת הכנף של הכובע הייתה לא קטנה בכלל והיו גם משקפיים בסטייל ועם נקודות ולא הצלחתי לקלוט הכל וחבל שלא תיעדתי אבל אולי זה יושב במצלמות בכל זאת. אולי גרסה עכשווית לדמות האישה מהפרסומת של אמה לפני הרבה שנים.

אמה עוזרת בית בבקבוק תוצרת שמן חיפה. 
מתוך אתר נוסטלגיה אונליין

היא נכנסה פנימה בגרנדה כלומר בכוח וברור שגם השאירה סימנים וכפרה על הבוץ. יש לה מטבע ישן והיא רוצה לדעת כמה הוא שווה. היא הוציאה משהו שהיה עטוף בנייר כסף של סיגריות. היא הציגה בפני מטבע פרסי בינוני עשוי כסף. לא משהו מאד מרגש אבל חמוד. צד אחד אריה ובצד השני מספר כלומר העריך. היא שאלה לשווי הפריט. עניתי שזה שווה ערך לכמה עשרות ש"ח לדעתי. 

מטבע פרסי עם האריה של משפחת פהלווי

היא שוב שאלה איך היא יכולה לדעת שזה נכון ואולי זה שווה הרבה יותר. אמרתי שתפנה לעוד אנשים וככה אולי תדע. היא שאלה איפה זה לעוד אנשים. אמרתי פה בבן יהודה שטראסה לכיוון למעלה. היא אמרה בקצרה שהיא כבר חוזרת משם ומעוד מקומות. הצעתי לה שתלך לכיוון השני ששם עוד לא הייתה. היא שוב שאלה איך היא תדע שמה שאומרים לה זה אכן ככה. גרדתי בפדחתי ועניתי לה שיש לי תחושה שהיא כנראה לא תדע. הוספתי ככה באופן לא רצוני שלמרות שישראל ואיראן לא ביחסים מזהירים הרי שבקטלוגים באנגלית ישראל ואיראן ממש צמודות קרוב ועיראק גם מצטרפת באות i. יש שיראו בזה מגעים לאורגיה אזורית ויש שיגידו סתם משהו אקראי שאלוהים משחק בקוביות. היא יצאה ואני חושב שאולי לא הובנתי ולא בפעם הראשונה.

iran  iraq  israel


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה