יום חמישי, 6 בדצמבר 2018

פולקלור בלגי בתל אביב

   2018  September 26

ברחוב הירקון 74 עומד לו מגדל תירס רם ונישא ושמו מגדל ישרוטל וגם מגדלות זה בסדר. אם אתם לא מפוקסים אז קחו את השגרירות האמריקאית מצד הירקון וקחו את בית אל-על בבן יהודה והנה אתם בדיוק במקום ויש פסז' פתוח והגובה למעלה רק 104 מטר. 

מגדל התירס מגדלות

בנין מגדלות בן יהודה 25

השגרירות האמריקאית ממול

צד אחד בן יהודה מביט לעבר בניין אל על

היום זה מעבר עם מספר משרדי נסיעות ותיירות ופעם היה שם גן רינה ומי שנולד סביב 1960 לא יכול לזכור מהדבר הזה כלום ורק לקרוא מה שנכתב בידי אחרים. 

לא יודע איך אתם בפולקלור בלגי מקומי ואני ממש לא שולט בחומר ובכל זאת על אחד הקירות הצמוד למנו ספנות יש סצינה מענינת ובלתי מוכרת אפילו לא לאנשי מנו ספנות ששאלתי. 


יש גם כיתוב חרוט וברור למי שמתקרב ומתעניין FOLKLORE BELGE. יש לי השערה סבירה ששם שכנו משרדי חברת סבנה מפעם שהייתה ואיננה עוד. על לוחות אבן שחורה בכניסה לאותו פסז' רואים משהו המזכיר אבירים, כנסיה ואולי מבני שדה וכנראה ראשי תיבות של שם היוצר ואל תסמכו על מילה אחת שכתבתי כי אני ופולקלור בלגי זה לא כזה שוס. גם לגבי פרופיל בלגי, וופל בלגי וסוסים בלגים אני ממש חלש. 
עמוד שחור
פולקלור בלגי FOLKLORE BELGE

אביר בלגי

קיר בלגי נסתר
מי זוכר את קמיל דירקס שחקן הכדורסל הבלגי ששיחק במכבי רמת גן? יוסי שחם סיפר לי על יצחק קרונזון מנתח הלב שכתב ספר בשם 'מי מקבל את בלגיה?' יש שם קטע על אוסף בולים מבלגיה ומה קורה לאוספים אחרי מות. אומרים לי שהשוקולד הבלגי מעולה ויש מאות בירות בלגיות והדבר היחידי שנשאר לי בראש מהטיול הזריז בבלגיה זה מערת הנטיפים הענקית בהאן עם הסירה ורעש התותח בסוף וברור שגם הילד עם הפיפי בבריסל. 
כיכר המלך אלברט מהווה תזכורת תל אביבית מענינת מפעם ואם חשבתם שמבצע סבנה נשכח אז ממש לא ואני יודע שהבואינג 707 המפורסם שנכבש על ידי כוחותינו הטובים על הכנף, עם הסרבלים הלבנים נרכש בהמשך על ידי חיל האויר הישראלי והיה בשירות צבאי המון זמן עד שנמכר לגרוטאות וזה לא סוד צבאי. 
מרי אנדרסון הולצברג ז''ל נהרגה בפעולת החילוץ של מטוס סבנה. היא נורתה מכדור בראשה. משפחתה טוענת שמעולם לא אמרו להם מי ירה בה.


קטע עיתון מ 1965 בסיועו של אביהו בר 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה