יום שבת, 15 באוגוסט 2020

בר כוכבא 11, שלוש דקות מדיזנגוף סנטר

 בבית הזה גרה משפחת אלחסוף ופה נבנו החסקות הראשונות. היום נראה שהבית לא מאוכלס ובכל זאת תיבות דואר די מודרניות ואפילו השם אלחסוף מופיע.

בר כוכבא 11. בית מפעם עם גג אדום

בר כוכבא 11 בית עם חצר מאחור

שלמה אלחסוף 1915-1982 ז"ל היה מראשוני המצילים של תל אביב. שלמה המציל שהיה גם נגר וקרוב משפחה של יפה ירקוני והביא לעולמנו את החסקה המודרנית. שלמה היה חירש וסיפור משפחתו מהווה פרק תל אביבי מיוחד וגם כואב.

שלמה אלחסוף ז"ל 1982-1915

שנים רבות שאני עובר ליד הבית הזה ויודע שבית כזה טומן בחובו סיפור. מזכרת מפעם שנשארה בתוך קפסולה ועוד מעט זה איננו. אותי לפחות זה מרגש. אני בטוח שדי בהקדם יהיה פה בית מודרני ואם המחיר סביר אולי אשקול מעבר. שמעתי על שלמה אלחסוף וידעתי שגר ברחוב בר כוכבא אבל לא את המספר. זה לא היה סוד, אבל לא התאמצתי מספיק ולשאול את קדישמן לא בא לי והיום כבר אי אפשר.
הים של תל-אביב-יפו מדבר אל המון אנשים. המצילים היו שם תמיד. בתיה כרמיאל הנהדרת רצתה להפיק תערוכה עם ספר ובינתיים לא נמצא הגוף שיעזור. נקווה שזה עוד יקרה בעזרת השם והספונסרים.

משמאל שלמה אלחסוף מימין דוד ארליך

שלמה אלחסוף והחסקה

אתמול שבת קודש כאשר שוטטנו לנו אחרי סיור חמוד בבית ליבלינג עם האוצרת והאדריכלית הנהדרת סברינה צגלה וטעימות במשאוושה, אמרה לי המיוחדת במינה שאין דיירים בבית הקטן הזה. עניתי שיש והנה אפילו מכונית חונה. מינה טענה שאין ואז פלטתי את השטות החוזרת על התערבות. "בסדר מתערבים אבל הפעם אני לא מוותרת לך. תזכור 500 ירוק ובלי תירוצים". אז נכנסתי פנימה וראיתי שחדר המדרגות שומם ואין שעוני חשמל והכל די נטוש אבל די טרי. אולי מישהו גר מאחור. הלכו עוד 500 ירוקים אבל הכל נשאר במשפחה.

בר כוכבא 11

אלחסוף יפה

מחסן מתחת למדרגות

בדרך לחצר מאחור

בלוקים וגם עץ

מדרגות סומסום

במקור הבית רשום על שם יעקב אלחסוף, כנראה אביו. 
כרגע נראה שהבניין עומד לפני תמ''א + תוספות. 
קרדיט: הניה מליכסון

על אלחסוף והחסקה שהמציא.
קרדיט: אביהו בר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה