יום שישי, 1 באפריל 2016

זוכרים את ענבר עטיה

ענבר עטיה הי"ד

אתמול קיבלתי טלפון מג'ורג' "קובי תתרכז ותקשיב טוב בבקשה שלא תשאל כמה פעמים כמו שאתה רגיל. הארוע של קרן ענבר זה היום בערב במוזיאון ארץ ישראל באולם קלצ'קין. היום בשעה שמונה ולא אחרת. תגיע קודם ונדבר וגם רוני מגיע. ענבר זו הבת של איקא מהצבא. כן זה אותו איקא שהיה המפקד שלי וגם שלך. ענבר נהרגה לפני 20 שנה בפיגוע הנורא בדיזינגוף סנטר. זה מיפגש של המשפחה עם חברים ומכרים ויש הרצאה וחלוקת פרסים. איך זה שלא שמעת על זה עד היום? אל תענה לי ותגיע בפקודה. ג'ורג'."
אם ג'ורג' אומר אז אני מבצע, כי ג'ורג' יותר בכיר וגם יותר גדול והגובה לא משנה.


מפגש רעים מוזרים — ‎at מוזיאון ארץ-ישראל, תל-אבי

הגעתי והמוזיאון היה מפוצץ ברכבים ואנשים ופתאום ראיתי רבים מהזמנים של הצבא. זיהיתי חלק קטן מהם שאפילו הגיעו לחנוק למכור מטבעות ולא בגלל הצבא בכלל. היו גם קודקודים שפעם היו להם הרבה פלאפלים וגם חרבות. היום הם סופרים כסף בהיי טק. לא כולם אבל רובם מנסים. 




איקא וחרמונה עטיה

הערב לענבר היה מרגש ומוקפד. היה גם אוכל ושתיה וזה חשוב. מצגת נהדרת על ענבר היפיפיה כתינוקת (חלק צילומים של רוני), ילדה, נערה, חיילת, סטודנטית ואז הנורא מכל. איקא וחרמונה ההורים של ענבר מנציחים אותה באמצעות קרן המחלקת מלגות לתלמידים, סטודנטים וחוקרים. השנה 7 זוכים. עד היום ואחרי 20 שנה חולקו כשלוש מאות אלף ש"ח. ועוד על הקרן 


שי גליק אחד משבעה זוכי קרן ענבר 2016 — ‎at מוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב‎.‎

בני גנץ היה הנואם המרכזי ותמיד ידעתי שחולצה עם משבצות קטנות זה לא משהו. אפילו אם אתה הרמטגנץ. בני הכי עדיף לבן. גנץ מתייחס לנושא החייל בחברון וגם לגבי נושא המודיעין בזירה המודרנית. כן היו גם מחיאות כפיים. יש הרצאות שבסוף אתה מבין רק את הלך הדברים הכללי. אולי זו בעיה שלי אבל אולי גם של רוני. מישהו אמר שלא כל אחד זה ברק. מישהו אחר אמר שטוב שלא כולם ברק. יש הקלטה ברשת ברשת ב' של שרון עידן. משהו בסגנון של כן וגם לא. ישראל מובילה בנושא טרור ויש בזה גם כסף ומשני צידי המתרס. מי היה זה שכתב ספרים על נושא הטרור? כנראה שבחיים זה קצת אחרת.

בני הרמטגנץ

ריקי גל עם שירים מתאימים עשתה את זה ואפילו בהתנדבות. המילים של חרמונה האמא של ענבר חנקו אותי על אמת. איקא עומד לידה ומודה לכולם. ההורים והמשפחה חיים עם זה כל יום. האורחים והחברים רק פעם בשנה.

ריקי גל היי שקטה






תגובה 1: