יום שני, 3 בנובמבר 2014

המזכירה שלי לשעבר והמטבעות

מי צריך מזכירה?
היום יש מצב לדרמה בבית המשפט עם שולה זקן והבוס שלה לשעבר וזה הקפיץ לי במיידי משהו שקרה לי לפני מספר שבועות. כל מה שאני כותב פה הוא אמת לאמיתה לפחות מבחינתי ואין כל קשר לשולה ואולמרט בחצר. ותודה ליותם נבין על התמונה המחרמנת.

יותם נבין ירושלים Yotam Navin

אם מצאתם דברים דומים אז תדעו שזה רק מהראש החולני שלכם כי יש המון בוסים והמון מזכירות. לי מעולם לא הייתה מזכירה ואני בטוח מפסיד משהו. תמיד מישהו ימצא קשר לכל דבר במיוחד כשיש פה כסף, בוס מתחכם ואפילו מטבעות זהב. היום זה לא על הקשר הצרפתי כי אם על הקשר המזכירותי. מי יודע איך בוחרים מזכירה באמריקה? ובישראל? אלי מקביל לא הייתה בכלל מזכירה. האם מזכיר המדינה זה סוג של מזכירה?

ממוצע קומה וממוצא אירופאי עם שפתיים דקות בקיצור מניוק
הוא איש ממוצע קומה ואפילו ממוצא מזרח אירופאי כנראה. הוא הגיע לחנות וזו הייתה הפעם השניה ואפילו היו לו כלפי טענות וכמובן שהלקוח תמיד צודק למרות שמעולם הוא לא קנה ממני מחט וככה גם לא מכר לי חוט. אז כשהגיע לא היה בחנוק איש מלבדו ואולי זה המזל שלנו, או שדווקא לא. האיש היה ממש אנטי אלי באופן מתחכם, והסביר לי שבפעם הקודמת הוא שאל אותי מספר שאלות ומספר מחירים, ואני לא הייתי מספיק נחמד ולכן הוא מכר את המטבעות למישהו אחר ואפילו בתל אביב. בסדר לא אסון אבל כאן נדלק לי הפיוז  מחדש שכבר היה כבוי. 

הפעם הראשונה בבן יהודה 18א' ושואל שאלות על אחוזים
נזכרתי שאכן לפני כמה ימים הוא המתוק הזה, שאל אותי מחירים לגבי כמה מטבעות זהב ישראלים, ואני עניתי לו ממש כמו טמבלול לגבי כל מטבע ומטבע, כי אני יודע שזוהי הדרך הכי טובה לעיסקה. זה לא מטעמי נימוס, כי אם פשוט עסקים טהורים. כן אני תמיד נותן מחירים למי שלא יודע או לכל מי שרוצה מחיר קניה וגם מכירה. ככה גם בטלפון. כשאני עושה זאת, אני יודע שאני מקצר הדרך לאנשים רצינים ואם על הדרך יש כאלה האוכלים לך הראש אז לא נורא וזה חלק ממשחק החיים. כשאני מציע  הצעה  למתעניין, אני נותן מחיר ואם כן אז כן ואם לא אז לא נורא, כי תמיד יש עוד יום ועוד אבוקדו, ומי שרוצה מוכר ומי שלא לא, ותמיד יש טובים ממני ואפילו גרועים ממני והעולם נע על צירו ואפילו מסביב לשמש.

איך קובעים מחיר ולמה אני לא יודע אחוזים?
האיש לא הסתפק אז בתשובות הלקוניות והממוקדות שלי, כלומר מטבע ומחיר, כי אם רצה לדעת את הדרך והנתיב המדויק שבה עשיתי את החשבון והתחיל עם שאלות ושאלות ותהיות. הוא רצה לדעת האם זה רק מחיר הזהב ואם יש תוספת, וכמה מעל המחיר ולפי איזה שער דולר ואיך אני משלם ואיך הוא יודע שזה אכן המחיר הנכון ואולי מישהו באורלנדו יציע לו יותר ובקיצור הפיוז כבר עומד לצאת מחוץ לאטמוספירה ואני שוב מסביר לו שאני נותן מחיר בשקלים הכולל את כל השאלות כלומר על בן גוריון מזהב אני משלם ככה וככה ואפילו מחיר מדוד עד השקל ואם צריך אז גם כמה אגורות, והמחיר נכון לכעת ומחר זה מחיר חדש ואין לי נוסחאות ושיטות חישוב והוספת מקדמים. השוק קובע את המחיר ואני רק שחקן בשוק המטבעות וממש לא הבמאי. ותמיד אני גם מוסיף שאני לא יודע אחוזים כי בדיוק בשיעור של האחוזים הייתי חולה וכשחזרתי המורה חלתה, אבל המחירים שלי ממש בסדר ואתם יכולים לשאול את מינה ואפילו את "בני בכבוד שלי". זהו נגמר לי האויר.

אלבום קטן עם 6 כיסים בכל דף
עכשיו הממוצע קומה הזה עומד בחנות ומסביר לי שבגלל שלא הייתי נחמד ומסביר פנים הוא מכר מטבעות במקום אחר אבל בעצם הוא פה כי הוא צריך לברר משהו מאד חשוב. אני מרגיש שמתחילה דרמה. הוא מוציא אלבום קטן כזה עם שישה תאים בכל דף ויש שם כמה מטבעות מזהב. אלבום כזה נכנס לכיס גדול ויש הרבה אספנים הנוהגים להשתמש בו בשל הגודל המאוד נוח. הוא מראה לי את האלבום ושואל אותי האם האלבום הזה אומר לי משהו . עניתי לו שראיתי הרבה אלבומים כאלה ומה כוונת המשורר כי האווירה מתחילה להתחמם והכל נהייה צמוד. כאן הממוצע קומה אומר לי "אני מנסה להתחקות אחרי אלבומים כאלה עם מטבעות זהב שהיו שלי והמזכירה שלי לשעבר והדגש הוא לשעבר לקחה את זה וכנראה מכרה את זה. אני רוצה לדעת איפה המטבעות שלי כעת?"

משטרה 100 הכי כדאי וגם לספר לאישה 
אמרתי לו לגשת למשטרה ואם הוא רוצה אני יכול לעשות 100 במקומו והם ישר מגיעים כי מזכירה לשעבר זה דבר ממש קריטי. אפילו אבא שלי היה פעם שוטר אבל כעת הוא לא יכול לעזור בכלל. הממוצע קומה אומר לי שלא צריך משטרה, כי המשטרה לא תחזיר מטבעות ואולי בכל זאת אני יודע מה קורה עם המזכירה שלו לשעבר והדגש הוא על הלשעבר והמטבעות ובטוח שהיא מכרה לי אותם, כי אין מישהו אחר בכל השוק הזה.

הייתי האמת מעט נרגש אבל מכיוון שהממוצע קומה הזה לא באמת הסעיר אותי הזכרתי לו שאפילו הוא טען שמכר את מטבעותיו במקום אחר ואולי המזכירה שלו לשעבר ברור שלשעבר גם עשתה ככה. הוא לא התייאש וניסה לטחון לי המוח והסברתי לו שמזכירה שלו לשעבר עם כמה עשרות מטבעות מזהב כפי שטען זו עיסקה שלא שוכחים ואצלי יש תיעוד לכל עיסקה אבל מכיוון שאני לא חייב לו שום הסבר כדאי שיחפש את החברים שלו עם כל הפרזיטים בנגב ובכל זאת כדאי שיצלצל למשטרה ואולי כדאי שאשתו תעזור לו בנושא אם היא בכלל יודעת על אותה מזקירה. 

זהו בכללי העניין עם המזכירה לשעבר. הסיפור תם ולא נשלם ואולי בפעם הבאה תגיע המזכירה שלו עם המטבעות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה