יום חמישי, 28 במאי 2015

התוכי הלבן

הפאפא והתוכי הירוק. תמונה בגן החיות ברומא

זה היה נשמע כמו חלום ועד עכשיו אני ממש לא בטוח שזה אכן היה במציאות. על הטלפון הייתה מישהי שאני מכיר המון זמן והיא ממש בסדר ולא רק בפסח. היא אומרת לי שהיא מבקשת להעזר בי במשהו מאד חשוב וזה כבר נשמע מוזר, כי אני מכיר אותה כמישהי בעלת ראש משהו משהו וגם בעלת תושיה עם יכולת אירגונית מעולה. אני יודע שגם אם היא תסביר לי לאט לאט ואפילו ממש לאט, לא בטוח שאבין כי יש כאן שילוב של תחומים. היא אומרת לי שהיא ועוד מישהי אמורות להיפגש עם איש עסקים רציני המעוניין להשקיע במשהו שהן יוזמות וזה בכל זאת קשור לזוגיות כלומר לקשר בין בני זוג והיכולת לאבחן כשלים בעתיד. זה שהוא ישקיע זה ברור כמו שהשמש זורחת מהמזרח ובטוח שיש לו כסף והשאלה היא רק כמה. היא לא הולכת להסביר לי על מה מדובר ולא מפני שזה סוד אבל היא מבינה שאני לא חייב להבין וזה גם לא הכי חשוב. היא כלומר הן מבקשות שאהיה נוכח בפגישה וזהו. אני לא אמור לעשות כלום רק להיות שם. "אתה רק צופה מהצד וזהו ואם בכל זאת תרצה אז תגיב, אבל אתה ממש לא חייב".
"אז בשביל מה את מביאה אותי?" אני שואל.
"תראה האמת שלא ברור לי עד הסוף, אבל אני זקוקה לאישור של מישהו מעט סמכותי שיתן לי סימן ללכת על זה או לא!"

האמת שהייתי די מופתע ואפילו מוחמא בתוכי למרות שלא ברור על מה, אבל אז נזכרתי בבדיחה על שלושת התוכים ושאלתי אותה אם היא מכירה את הקטע עם התוכי האדום, התוכי הירוק והתוכי הלבן? היא אמרה שהיא לא חזקה בבדיחות וגם שהיא דלטוניסטית, כלומר עיוורת צבעים ושאני אזכיר לה. אז הנה זה הולך ככה.
אחד רצה לקנות תוכי מיוחד במינו. מבחינתו המחיר לא מהווה בעיה. הוא בחנות ציפורים ומבקש תוכי מיוחד והמחיר לא חשוב. מראים לו את התוכי האדום שיודע לדבר שוטף וגם לעשות תנועות מיוחדות. המחיר 1000 דולר. הוא מבקש משהו יותר טוב והמחיר לא חשוב. מראים לו את התוכי הירוק שיודע לעשות את מה שהאדום עושה ובנוסף לזה גם יודע חשבון ואפילו להתפלל. המחיר 2000 דולר. הוא רוצה משהו יותר רציני. אז אומרים לו שאם זה המצב אז רק התוכי הלבן בפינה. הוא עולה 5000 דולר ומי שלוקח אותו מקבל גם את האדום והירוק בחבילה אחת.
"מה הוא יודע לעשות התוכי הלבן הזה?" שואל המתעניין.
"האמת שהתוכי הלבן בעצמו לא יודע לעשות כלום, אבל ממש כלום. אבל זה ברור שבלי סימן שלו התוכי האדום והתוכי הירוק לא זזים מילימטר."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה