יום שלישי, 5 בפברואר 2019

כשמיכאל וירון נפגשו בחדר 1212

January 5   2019
קיבלתי הזמנה וירטואלית לארוע חי בעיריית תל אביב יפו עם לונדון והנדלזלץ. התאים לי המקום והלו"ז אבן גבירול 69 יום רביעי והשעה 20:30 ואפילו חינם ויש עסקה משתלמת. לא ידעתי מה ולמה ותמיד אני סבור שיש מצב שאהיה לבד ולא בחושך ולכן אני מציע הצעות נדיבות וטובות למקרובים ובסוף נשאר בודד ביציע. אז הפעם הייתה הפתעה נהדרת, גם כי הסכימו לבוא איתי ואפילו ממש משפחה והשמחה רק החלה ומזג אויר קר זה נהדר.
מחלקת התרבות יצרה ארוע חמוד בשם רגע אחד המילה הכתובה לזכרה הטוב של איריס מור שבו חדרי הישיבות, האולמות והמסדרונות מהווים במה לאנשים בתחום. הצליחו למשוך 2500 איש בחמישים מוקדים באותו מבנה עירוני שנראה בשנים האחרונות מתוקתק ומפונפן לעילא צבוע לבן נקי נקי כאילו הייטק. לך תדע מה היה קורה אם היו מגיעים אלפים נוספים ומנסים להשתלב.
האם זה היה ארוע שהתמקד ופנה אל השבט הלבן שלא סיים את השבעה על מותו של עוז עמוס הצ'יף? לא בטוח משום שראיתי במו עיניי את ציפר וחסן בסביבה הקרובה וגם את שלו ומשגב ולא בטוח שהתגבשה לחלוטין אמנת הזיהוי של השבט.
אז בחדר שלנו שאמור להכיל כ-20 איש שבעים ומדושנים התקבצו בלחץ יותר מכפול ואפילו בעמידה וגם על הכניסה ורון החולדאי רק הצליח להציץ בקטנה מאחור עם וסט מקורי ותספורת מדודה. מהזוית שלי זה היה נראה כמו החדר בבית הלבן עם אובמה והילארי בלילה שהורידו את בן לאדן. פה אצלנו בעירייה לא הורידו איש, רק כמה קטנות למי שבאמת הגיע. 

רון המציץ מאחור

יכול להיות שהשלישיה הזו רון, ירון ומיכאל הם בעצם השריד לישראל שעומדת להיעלם מול כוחות השוק החדשים של רגב, חזן ואמסלם? רון החולדאי וגם הטייס ששולט בעיר החופש מקצה לקצה ומשפחתו שגידלה את עוז בנעוריו, ירון זהבי מפקד חסמב"ה שהפך לאיש תקשורת קשוב ומשפיע שגמז את סרוסי והאשליות ומיכאל שלנו מעירוני ה' איש התרבות שתמיד נראה לי ששכח מזמן את מה שאני ואחרים מנסים ללמוד ולא רק אודות צ'כוב.


חדר 1212 עמוס ולבנבן

ירון היה המנחה והשואל שהוביל והשתלט ומיכאל השיב וסיפר גם על עצמו ומשפחתו מפולין שעלו בעליית גומולקה והשתלבו בשכונה הקשה עם שפה חדשה וגם כאלה שרצו לחזור לאין כניסה וקצת אקצנט וחוג תאטרון וטייץ צמוד בהצגת תיכון וגם על עבודתו וביקורת בהארץ ותקרית יוסי פולק וסיכוני המקצוע. ירון הגיע עם 4 מספריו של מיקי ובלי האחרון (ממלא מקום עצמי הוצאת מאגנס) המשלים חומש מיכאלי מיוחד ומקורי. את האחרון יש לי ומאד אהבתי וכעת יש לנו אפילו הקדשונת של מיכאל. לא הזכירו במילה מטבעות ואוספים רק סוגה, מסה ונועה מנהיים ותיאוריות מופרכות מפעם וגם פרויקט תנ"ך 929 ובכלל היה נפלא וכולם כמדומני אהבו מאד ואחרי 60 דקות פונקטלייש עם השמעת צופר של מיקי התפזרנו בסדר מופתי עם טעם של עוד.


מיכאל הנדלזלץ ממלא מקום עצמי הוצאת מאגנס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה