יום שלישי, 5 בפברואר 2019

קוראים לה תותי או כמה שווה הטרנטה שלכם

January 8    2019

פעם בחודש הייתי שולח לתותי עדכון של מחירי מטבעות ומדליות מזהב שהונפקו בישראל על ידי בנק ישראל והחברה הממשלתית למטבעות ומדליות בע"מ. זה היה באמצעות הפקס הנאמן והנייר הטרמי שקיבלתי מהדוד רובין ברי מאמריקה ואחרי מספר פעמים היינו מתואמים פיקס ורק אם היה שינוי אז הייתי משנה. 
מעולם לא פגשתי את תותי פנים אל פנים. תותי הייתה כנראה שכירה ואחראית על עדכון מחירון רב מוצרים ושירותים שהיו בו גם מחירים של מטבעות ומדליות ואפילו שטרות ובולים וגם מחירי מקררים, דודי שמש, מזגנים ותיקוני חשמל ואינסטלציה ועוד דברים הקשורים לחיים השוטפים בחיי היומיום. ההתכתבות עם תותי נמשכה מספר שנים ואז אין מחשב לאנשים רגילים ודוא"ל היו ממש נחלתם של בודדים אם בכלל פה בארץ הקודש. מפעם לפעם דימיינתי את תותי עם שיער מעט ארוך ושחור וגוף מלא ואפילו חיברתי אותה לשיר לי כל גל נושא מזכרת מן הבית ומן החוף. מעולם לא פיתחנו שיחה מעבר לאותו עדכון משמים ואפור. האמת שמעולם לא הבנתי גם מה סיפורו של אותו מחירון מוזר, כדאיותו הכלכלית ומי בכלל משתמש בו. התמורה שקיבלתי עבור השירות שלי הייתה בצורה של ברטר. זה היה פס פרסומת שבה הופיע שם החנות והכתובת ואפילו מספר הטלפון והפקס. הוצאה חשבונית פלוס מע"מ ומהצד השני חשבונית על פירסום ויש קיזוז כחוק.
בכל אותן שנים אני זוכר מקרים בודדים שהיו קשורים לאותה מודעת פרסום ובכל זאת לא ניתן לזלזל בפרסום וכל העולם שלנו בנוי על תן וקח וגם פרסם ומכור ויחסי ציבור ומיתוגים עם הרבה פלברה. מעטים מסוגלים להבין מי עומד מאחורי מה ואיפה האמת או השקר ואיזו מניפולציה מופעלת עלינו במכוון או בהסתר ואיך זה משפיע עלינו בשוטף ועל החיים של כל העולם. המושג fake news שיחק אותה ובגדול ואנחנו לא ידענו וטראמפ היה אז בכלל בעניני חפינת פותים. גם היום יש מזה והרבה.
יום אחד לפני הרבה שנים הופיע בחנוק טיפוס מעניין וגם מוזר. בחור גבוה עם שם בלתי נשכח וברור ששם המשפחה שלו אינו השם שנולד איתו ומעניין איך מאמצים שם כזה ולמה. מצד אחד איש מאד אמין והגון ומצד שני טיפוס שאני לא מאחל לאף אחת מבנותי. איש עם הבנה מרחבית מאד מהירה ואם לא הבנתם אז זה אחד שישר קולט מי נגד מי ומה התכלס ומצד שני טרחן ומתיש בדרכו המאד מוקפדת לפרטים ודקויות. אחרי פגישה אחת הרגשתי שאני סחוט פיזית ומנטלית ולא מסוגל ולא רוצה קשרי עבודה איתו משום שהאנרגיות שלי נגמרות ונוצרות חסימות לא מוסברות בצ'קרות והתוצאה שזה קשה. בהחלט איש שיחה לבבי אבל לא עסקים מבחינתי וזה בהחלט בסדר ואולי אני הוא האשם.
מכיוון שהחיים אינה תוכנית כבקשתך אז קרו עוד מספר פגישות בין האיש וביני והבנתי שקפדנותו היא חלק מחייו והוא אינו יכול להיות אחר. הירידה לכל נקודה ותג היא חלק ממנו וזה האיש לטוב ולפחות טוב וכנראה שככה מתנהלים חושפי שחיתויות. באחת השיחות הגענו לפתע לתותי. הוא הראה לי בדקה אחת ובשתי שאלות תמימות מה תפקידה האמיתי באותו מקום ולמה דווקא היא ולא מישהי אחרת. פתאום הבנתי שעד אותו רגע לא הבנתי כלום ובטח לא איך עובד עולם התקשורת שיודע להניע מחירים והמון דברים בכתבות תמימות ומקצועיות. עאלק.


399600 וזה לא מספר טלפון - 17.2.2018

417087 - 25.2.2019

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה