יום רביעי, 13 במרץ 2019

חוכמת המרק של חנה בבלי

February 9 
מרק זה הדבר הכי נפלא שאני מכיר ובעיקר בחורף ונימוסים והליכות זה משהו לכל השנה ויש שיוסיפו לכל החיים. האם ראיתם מישהו במסעדה אוכל במקביל שני מרקים שונים בטעם? אני כן והיום אני לא מגלה מי המנוח זצ"ל.
אין לי שום מידע חדשני לגבי חנה בבלי הטמונה בפנתאון התל אביבי בטרומפלדור שבטוח הכירה מצויין את בית בלקס בבן יהודה 12 בשל משרדי הפילהרמונית והיה לה חלק משמעותי בטקס הכרזת המדינה ויאיר נחמני הכיר את מיקי בבלי. אמא שלנו מאד אהבה אותה ונהגה לצטטה מדי פעם בענינים מגוונים. מי לדעתכם העם הכי מנומס בעולם?



חנה בבלי ואין קשר לשיכון בבלי

אני לא יודע דבר לגבי כישורי המטבח של גברת בבלי כולל מרקים ובכל זאת אני זוכר קטע נחמד ברדיו בו נשאלה הכוהנת הגדולה של הנימוסים וההליכות בישראל לגבי מרק והדרך בה אוכלים אותו ובעיקר את סופו. אולי הייתה זו רבקל'ה מיכאלי אהובתי משכבר הימים, והשאלה הייתה משהו כמו: האם את סוף המרק רצוי לסיים עם הטיה קלה של הקערית כלפי פיו של שותה המרק, או שאולי הטיה קלה לעבר השולחן ואז נוח יותר לכף לחפון את סיום המרק הטוב, שתמיד נותן הרגשת מיצוי ופורקן ויש גם אנחה מחייבת.
גברת בבלי החכמה והמנוסה השיבה עם קורטוב של הומור והמלצתה הייתה ברורה וסגורה. אם רוצים ללכלך את הבגדים של הסועד, אזי רצויה הטיה כלפי הגוף. אם מעדיפים להכתים את השולחן והמפה אזי עדיפה הטיה הפוכה. הכי עדיף להשאיר קצת בקערית מבלי הרמות והטיות כלשהן. רק שכחתי מה עושים עם הכף ואיך מנגבים את האטריה הנדבקת ואיפה נכנס הקטע של הגרפסל'ה.



מרק ירקות איטלקי

חנה בבלי עוגניה שמחוני "איך אוכלים את זה"
צריף - מתחם קולינרי נוסטלגי 😉
עודד צביקל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה