יום רביעי, 5 בנובמבר 2014

הביצים של פואד, פלסטיק תכלת ושלי יחימוביץ'

עיתונאית ותיקה ואפילו מפורסמת מאד, פרסמה משהו בפייסבוק שלה שבסוף נגע לביצים של פואד. האמת שברגע הראשון מאד צחקתי כי כל דבר עם ביצים, מיידית מצחיק אותי ובהמשך קצת פחות, ואין לי מושג למה, אבל שלי יחימוביץ' נכנסה לי לראש למרות שאני בטוח שאין לה שום קשר לביצים של פואד, ובכל זאת שלי כנראה הבינה משהו בחושיה הרבה לפני אחרים וברור שזה לגבי פואד.
שלי הכי אמיצה במפלגת העבודה אבל אני מתקשה להבין מה יש לה לחפש שם עם כאלה שרק יחפשו אותה וישליכו עליה ביצים, אם לא למעלה מזה. מי מחזיק את ביבי בזיתים? יש בירושלים כמה כאלה ולעיתים זה ממש לא מה שאנחנו חושבים. יש תורה סינית עתיקה שלפי הביצים ניתן להכיר את הבן אדם גם מבחינה רפואית וככה גם לגבי אישיותו. פעם ממש מזמן שאלנו את ד"ר יובן רופא הילדים מהרצליה משהו לגבי הנושא הזה. מינה שאלה אותו ואמרה "ביצים" ואני תיקנתי ל"אשכים" וד"ר יובן אמר שכל אחד אומר את מה שהוא מכיר ויודע וזה בסדר גמור. 

1952 בנק לאומי עושה muffin tin



מחפש סט ביצים בצבע תכלת עם פלסטיק קשיח מסתובב ובקיצור muffin tin
בתחום שלנו יש גם משמעות לביצים. אם מישהו מחפש בחנות שלי ביצים בצבע תכלת ואפילו עם פלסטיק קשיח משנת 1952, אז תדעו שיש דבר כזה והכוונה לסט מטבעות די נחמד שעשה בנק לאומי, עם אריזה המזכירה במשהו אריזת ביצים קשיחה למיגון. זה מגיע כנראה מהמינוח באנגלית muffin tin שזה תבנית מתכת עם שקעים עגולים. יש באריזה הזו מטבעות דנדשים מסדרת הפרוטה ואפילו 25 מיל משנת תש"ט. מי שירצה להרחיב ולקרוא על הדבר הזה אני מבטיח לעזור ומי שירצה לקנות סט שכזה ממש מקורי ובלי התערבות מאוחרת ומבלבלת, שיכין עצמו נפשית שהדבר יעלה לו יותר מחמש מאות ש"ח וכנראה קצת פחות מאלף. לי כרגע אין אז אל תקחו את זה כניסיון שידול למכירת סט ביצים בשל הצד האחורי של הסט המזכיר תבנית לעוגיות מאפינס. ותדעו שגילי הבת שלי המהנדסת מכינה מאפינס/קאפקייקס מדהימים אבל נורא מתוקים ואני בכלל בסרט של דברים נטולי זהות מתוקה.

ביצים ובדיחות?
מי מכיר את הבחור האספן שקבע פגישה ליד איכילוב והקדים מאד בשל העדר שעון תקין, ובינתיים להעביר את הזמן, נכנס לבדיקת אשכים? למה אומרים על מישהו אמיץ ובלי פחד שיש לו ביצים גדולות? מי ראה מגן אשכים לשחקני כדורגל? אצלנו בבסיס הצבאי היה מישהו שתמיד טען שהביצים שלו הכי נקיות ומבריקות בכל המרחב הצפוני כולל רמת הגולן. למה גברים מאד אוהבים שמשחקים להם בעגולים? האם גם לכם יש חוסר איזון באשכים? איך מוציאים את הלבן מהביצים ובעדינות? אם בת יענה כזו פחדנית אז איך זה שיש לה כאלה ביצים?

מארב לג'יפ מצרי ומחיאות הכפים של הביצים של פואד 
בתמצית הסיפור של אותה סופרת ובעלת טור מדבר על משהו בעברו הצבאי של פואד, שיזם מארב לרכב מצרי, וכשהתוצאה עלתה יפה ההתרגשות שלו הייתה כה גדולה, עד שהביצים שלו מחאו כף והכל כמובן על פי אותה עיתונאית החפצה כעת בהעפת שמה מפוסט הגיגי הביצים הזה, כי ההקשר הזה בא לה לא טוב, ואני בכייף מציית לבקשות מנומסות של אנשי תקשורת המצויים בעיתון, בטלוויזיה ואפילו בפייסבוק, שלמדה בבית ספר דוגמא ע"ש הנריטה סאלד ואחותי אראלה הבלונדה זוכרת אותה כילדה יפה שבאה מעבר לים ולמדה שנה מתחתיה ובהפסקות ביקשה ממנה לחזור על קטע משחק, שכנראה מאד אהבה "תעשי בבקשה את גברת גריבנטופ עוד פעם".



אחותי אראלה השחקנית מלידה  
קראו לו אש והוא היה המורה לאנגלית, בבית ספר דוגמא וגם כתב את ההצגה על גברת גריבנטופ, המוזמנת לבית הספר לברור, וממש מתפלאת שהבן שלה היקר יוסל'ה, מתקשה בדקדוק כי תמיד הוא מדקדק אותה ולגבי החשבון זה מוזר לה מאד כי הוא תמיד מתחשבן איתה וכן הלאה והלאה. ולמי שלא יודע אחותי הבלונדה שחקנית שחקנית, וכל מי שראה אותה בעבר כילדה וכנערה לא ישכח את יכולתה כשחקנית בהצגות פוליאנה, טופלה טוטוריטו, בעלת האוב מעין דור, וגם הצגות של חנוך לוין; סולומון גרפי, כולם רוצים לחיות והיד עוד נטויה בחוגים לתיאטרון עם אשה בשלה, חתונה בהמתנה ובטוח שמשהו ברח לי. מי לדעתכם השחקן הכי טוב בין הפוליטיקאים בישראל לדורותיהם? ביבי ממש בסדר אבל יש לו מתחרים מאד רצינים. האם פואד שחקן ראשי או סתם ניצב יומי? מי שלא ראה את סילבן שלום בהופעת רחוב ספוטנית בראש העין על רמפה קטנה, לא ראה מופע מימיו. היום אם אתה לא שחקן אמיתי אז קשה להאמין שיש לך סיכוי. מי השחקן הכי טוב באמריקה? רייגן, קלינטון או אובמה?

1929-BP EGYPT, 10 PIASTRES, SILVER, KING FUAD I
פואד הראשון מלך מצרים austinsjewelry

פואד הנשיא? האם זה היה בהישג יד של האדון שטרית ומה היה קורה אם?
פואד רצה מאד להיות נשיא וזה כבר אומר משהו, כי מי שרוצה להיות נשיא כנראה שממש רוצה את זה ואולי אין לו מופע אחר להריץ. איינשטיין לא רצה להיות נשיא ישראל, ואלברט ידע כנראה עוד משהו נוסף וזה יחסית לפואד. יש כאלה שאחרים רוצים שהם יהיו נשיא ואז מקימים ,יוזמים, משדלים ומריצים ואם הבנתם את הסיפור האחרון עם האדון שטרית מיבנה אז להיות נשיא בישראל, זה כמעט יותר פשוט מאשר להיבחר לועד בית בראש העין בגבעת הסלעים. מוזר שכל המתמודדים שאינם פוליטיקאים לא הבינו את זה. אסא כשר הבין במיידי וזה מידע מאד אישי. תמימים על אמת לא חסרים.
אז אחרי שהחלטנו שאנחנו רוצים את זה - להיות נשיא - מתחילים להריץ אותו ולעיתים זה מצליח ולרוב לא ,כי נשיא יש רק אחד ולא לכולם יש יותר מהזדמנות אחת להיות נשיא ושוב הנשיא לשעבר "שמעון ידידי" יוצא חריג. מי שבעצמו רוצה להיות נשיא, מבחינתי זה כבר לא משהו ,אבל בכל זאת זה עדיין עובר במבחן הכללי. מלך כל אחד רוצה להיות! אגב יש מטבעות נהדרים של המלך פואד הראשון במצרים.

פואד , תמ"י , עייזר ואפילו מבקר בבן יהודה שטראסה
פואד הוא דוגמא נהדרת לאנשים שהצליחו לסובב המון אנשים ולא בגלל היופי שלהם, החוכמה שלהם ואפילו לא הבטן שלהם. גם אני בין אותם המון אנשים, למרות שמעולם לא הייתי מצביע למפלגת העבודה ויש מצב שלעולם לא אעשה זאת. בפוליטיקה לעולם אל תגיד לעולם לא. ראיתי בו אחלה גבר עם צ'פחות ודיבור בגובה העיניים, ואחד שמבין עניין ויודע לסדר דברים, והדיבור שלו היה בסדר. בחיים לא חשבתי על הביצים שלו כמדד מאבחן. פעם אפילו נכנס לחנות עם צחוק כזה בריא ושאל משהו שכבר אני לא בטוח זוכר וזה לא היה בנושא מטבעות בכלל. נדמה לי שחיפש כתובת כלשהי ובטוח שזה לא היה קזינו. נדמה לי שזה היה בפאוזה שלו מהכנסת אם בכלל היה דבר כזה.
פואד תמיד התחבר לי פוליטית עם אבוחצירא ותמ"י מפעם, וגם עם עזר ויצמן וזה לבד היה צריך להדליק מנורה אדומה עם סירנה בלתי פוסקת. אמור לי מי חברך ואומר לך מי חמורדכי אמרו הגששים. מסתבר שפואד התפוח, נפל ממש קרוב לעץ של עייזר. ובכל זאת אצלי זה עבר ופואד היה בין הטובים. צ'פחות יודעות לסדר עניינים, וסוחרי מטבעות רחוקים מלהיות גאונים ולדעתי הם הקהל שהכי קל להוליכו שולל. זרוק להם מטבע שחוק וקנית אותם.

שמועה בתל אביב וזו לא אגדה אורבנית
פעם ויותר מפעם אחת מישהו עם עיניים כחולות, גבוה ואפילו ליכודניק שהוריו נולדו בסוריה ושתמיד מזכיר את זה שהיה לוחם בגולני, אמר לי משהו לגבי ההתנהלות של פואד מבחינה כספית, ואני ביטלתי זאת וסברתי שזה עוד ליכלוך נוסף. ליכודניקים תמיד חיים בסרט שהעבודה , כלומר המערך כלומר המפא"יניקים תמיד דופקים אותם ולא חשוב ש 1977 היה ממש מזמן וכל מצביעי השמאל אינם וזהו. בסוף המישהו הזה כל כך צדק, שמי שיצא טמבלול ואהבל מכל הסיפור הזה, זה רק אני, ושוב אני.
מתברר שלא מעט אנשים ידעו על מעללי הפואד הזה. לא מעט זה מספר אניגמטי, ובכל זאת הם לא יצליחו להיכנס לגודל של 24 מ"ר כשהם ממש צמודים, רזים ובקושי נושמים. אולי בגלל שפואד כדבריו לא משאיר אנשים רעבים בסביבתו ומי שמבין את המשפט הזה שבבקשה יסביר לי, אבל בבקשה עם פרוש רש"י ואפילו עם זה של רבנו תם. תודה מראש.

שלי עפה על רובי
כשהחל המרוץ האחרון והמותח לנשיאות המדינה, שלי יחימוביץ' תפסה צד וממש צד הפוך למפלגתה. היא אמרה שהיא ממש לא עם פואד ולא הסתירה זאת. היא מצביעה לריבלין ולא איכפת לה כי זו הצבעה אישית ורובי מתאים יותר. אולי בגלל שהשם ריבלין מצלצל טוב יותר מפואד? לא נראה לי לגמרי. בהמשך טענה שלא ידעה כלום לגבי פואד והפפלימוס, אבל משהו בחוש האישי נשי ובכלל סרב ללכת איתו וזה מספיק. מסתבר ששלי יחימוביץ' חשה משהו שרבים לא חשו ואפילו הלכה עם זה. הצעירים אומרים שהיא עפה על רובי ריבלין.
האם מה שקרה לפואד מעיד במשהו לגבי האומץ הפוליטי שלו? החוכמה שלו או שכל התשובות נכונות וכולנו סוג של אהבלים שכל מה שמעניין אותם זה הביצים שלנו?

חברים מספרים על פואד ואריק הגירסה המלאה
"היינו אז בתעלה. יום אחד נמאס לו ממשהו שקרה בצד השני והוא ואריק שרון החליטו להוריד איזה ג'יפ פיקוד מצרי.
איך עושים?
אומרים לקוגמן.
קוגמן היה רגם, שהיה מסוגל להוריד אפילו קופסת שימורים ב'בול פגיעה', בכל טווח של המרגמה שלו.
אז עשו תצפית, ידעו מתי הג'יפ עובר, אמרו לקוגמן ונכנסו להמתנה.
קוגמן, עם השם הווזווזי הזה היה בחור קטן, שהיה נראה הכי עיראקי-פרסי בעולם.
בקיצער, קוגמן יושב, מלטף את המרגמה שלו ומחכה.
הג'יפ מגיע, קוגמן מכניס פגזצ'יק למרגמה, מסתכל על הג'יפ, מריץ את המחשב במוח שלו - הג'יפ נוסע מהר - קוגמן נותן קליק הפעלה, כולם עוצרים את הנשימה, עוברות כמה שניות... ו... בוווום שחור ואש...
היה ג'יפ.
ואז, פואד, לפני כל הלוחמים, כמה ימים אחרי - אומר במבטא עיראקי כבד מרוב התרגשות (הוא תמיד היה עובר למבטא עירקי כבד בזמן התרגשות):
'...וכשראיתי את הפגיעה של קוגמן - הביצים שלי מחאו כפיים'..."

תגובה 1:

  1. בהערכת מצב מחודשת, האיש עם הביצים הכי נקיות במרחב הצפוני מבקש לעדכן שהם כבר מזמן הכי נקיות בכל המזרח התיכון החדש כולל מסופוטמיה עילית, צפון המדינה האיסלמית בואכה קובאני.

    השבמחק