יום רביעי, 31 בדצמבר 2014

לאקי קצנשטיין כלבה חכמה


לאקי נולדה בשנת 1999
לאקי הייתה הכלבה של משפחת קצנשטיין שגרים צמוד אלינו בראש העין. אליעזר וענת הם הדו שלנו ויחד עם 4 ילדים, כלבה וחתול/ה? (לא ברור) הם ממש בסדר. תמיד אני אומר שאם הייתי צריך לבחור שכנים מחדש אז קצנשטיין זו הבחירה שלי ואל תתנו לי עצות בבקשה. לאקי היא רק סיבה נוספת אבל כעת אין יותר לאקי והיא מונחת לה באדמה פנימה, ביער הצמוד אלינו, והנשמה שלה בסביבה וככה גם דמותה בראשי.

לאקי גרה עם הקצנים, כאילו היא אחת מהמשפחה ואני לא יודע מי משפיע על מי כאשר מדובר בכלבים. דבר אחד כולם ידעו וזה שלאקי הייתה מאד חכמה וברור שגם ברת מזל ("קובי אין ברת מזל. בת מזל כמו בת מצווה) ותודה לדורית זיו, כי ככה קראו לה ותודו שלאקי זה יותר קליט מסתם מזל ויש מצב שיאשימו אותך בדברים שונים למרות שיהושוע היה הכלב של משפחת אלבלק ואיש לא התרגש מזה. גם אצלנו החתול שמוליק מוכר כמעט לכולם וידוע למי שרוצה ששמוליק זהו שמואל פלוס ליק, והשם הזה הגיע ממינה שהחליטה שהחתול הזה מאד מזכיר את אבא שלי ובמיוחד באזור הפנים והאמת שיש בזה משהו, אבל אני לא סגור על זה סופית. שמוליק זה אחלה שם לחתול ובכלל. 
אין לי מושג למה לעיתים כלב או כלבה משמשים כביטוי גנאי או לעג ולא רק בעברית. אבא שלנו סיפר כיצד לעיתים ביערות בעת שנרדף על חייו, רצה לההפך לכלב. אפילו כלב לא יהודי. לטענתו את הכלבים מעולם לא רצו ממש להרוג. מכסימום אבן, מקל או סימן עם היד. ובכל זאת לנו בסוקולוב לא היה כלב אבל חתולים היו רצים אחרי ההורים שלי ואפילו בין הרגליים, מכיוון שנהגו לתת להם שאריות של אוכל מהבית. אז אופנת האוכל המוכן והיבש הייתה בחיתוליה. 

הכלב שלנו סנואי בראש העין די סימפט את לאקי השכנה הצמודה של הקצנים, אבל היא לא שמה עליו וכשגילה אצלה משהו מזמין, היא עשתה עם הפה והשיניים והוא הבין שעדיף לו לעשות לעצמו עם הלשון, ולדעתי חבל שהדבר הזה נמנע מההולכים על שתיים.
סנואי שלנו לא ידע מעולם מה לעשות, והיא המעוקרת לעולם לא נתנה שיגעו בה. סוג של מתחסדת ועושה כאילו אבל בתכלס סוג של בתולה מזדקנת ואולי בשל כך הפנתה את מאמציה להשכלה הגבוהה ולחוכמה שבצידה, ואני חושב שאני לא יודע אם הקטע הזה של עיקור ללא צאצאים הוא משהו ראוי וטוב. 
אני כמעט בטוח שלאקי הבינה המון. אני זוכר שפעם אחת סיפרתי אותה בקיץ עם המכונה המיוחדת שעלתה לי הון. היא סימנה לי תוך שהיא נמרחת ומוכנה לכל דבר, כי הבינה שזה יעשה לה טוב. עם סנואי הדבר הזה של תיספורת היה עבורי סיוט. גם סנואי לא ממש אהב את זה אבל איש כבר לא היה מוכן לספרו ללא הרדמה. גם סנואי שלנו נפרד מאיתנו ואני לא מוכן להרדים יותר שום כלב. לאקי וסנואי עושים חיים בשמים.

נעמה מספרת על לאקי החכמה
לבקשתי הוסיפה משפחת קצנשטיין משלה על לאקי החכמה. ותודה לנעמה קצנשטיין השכנה שכבר סיימה את הקורס ויותר אין טרמפים ביום רביעי בשעה רבע לשבע ואפילו קצת חבל. 
היי קובי,
כמה מילים על לאקי:
את לאקי מצאנו בפינת אימוץ כלבים במושב ליד גדרה בשנת 1999, כאשר הייתה בת שנה.
לפני שהיא הגיעה לפינת האימוץ, סיפרו לנו שהיא הייתה אצל משפחה שנטשה אותה וזרקה אותה באמצע שום מקום.
לפי הסיפורים של מיקי, האחראית על פינת האימוץ, המשפחה הקודמת שלה התעללה בה ובהתחלה לאקי הייתה מפוחדת מאוד.
אני ראיתי אותה וישר התאהבתי בה.
יחד החלטנו כי אנחנו מאמצים אותה למשפחתנו. באוטו בדרך הביתה יעל הציעה כי נקרא לה "לאקי".
לאקי הייתה הילדה של כולנו, לא משנה מה עובר עליך ביום, תמיד תגיע הביתה ויהיה מי שישמח על בואך, יקשקש בזנב ויקפוץ עליך.
בהחלט "חברו הטוב של האדם".
אין לי מילים לתאר את חוכמתה של לאקי, הכלבה הכי חכמה ונבונה שאני מכירה.
לעולם לא הרגשת מפוחד או בודד כשלאקי לידך, תמיד הייתה שמחה בבואם של אנשים אלינו הביתה.
לאקי הייתה ותמיד תישאר בת משפחה, הרי כולנו גדלנו איתה, וכי אני לא יכולה לתאר את ילדותי וחיי בלעדיה. הקושי לתאר גדילה בלי כלב היא בלתי נתפסת בעיני.
לאקי חיה 16 שנים, והייתה אצלנו 15שנים!  
1999- 2014  לאקי קצנשטיין 

לאקי ביער של ראש העין בגבעת הסלעים


לאקי ונעמה קצנשטיין



תגובה 1:

  1. כלבה נהדרת. אין על כלבים.
    אני והחבר עושים טיול מאורגן לפורטוגל והכלבה נשארת אצל אמא שלי במשך שבועיים. מקווה שהיא תהיה בסדר בזמן הזה. אנחנו בודקים גם אופציות של טיולים מאורגנים לברצלונה וקטלוניה לפעם הבאה. לעתים טיולים מאורגנים זה אחלה.

    השבמחק