יום שבת, 13 בספטמבר 2014

אסון התאומים ונונק

מי שחווה את אסון התאומים בוודאי זוכר פרטים ממש זניחים וחסרי משמעות מאותו ארוע, אפילו אם הוא היה בארץ ישראל השלמה ואפילו בראש העין. אנשים זוכרים למשל איפה הם היו בדיוק באותו יום ומה קרה להם רגע לפני ואיזה טלפון הם קיבלו ואפילו שהם היו בשירותים ואת הצבע של התחתונים. מינה זוכרת שהיא הייתה אצל ד"ר ערן רפופורט במרפאה במכבי והוא סיפר לה על המתרחש בשידור חי. אני מאמין לה. 
היום בבוקר יואב גינאי בקול ישראל ברשת ב, ציין את יום השנה לאסון התאומים והסביר באריכות איך זה קרה ביום ראשון כשכולם בחופש וכנראה עוד כל מיני המצאות הנוגעות ברוח, ואני צועק לו בקול רם לתוך הרדיו שבמחשב  "אבל זה לא היה ביום ראשון בכלל ובטוח שזה היה ביום שלישי ואפילו אחר הצהרים" כי ראש העין יותר רחוקה מתל אביב וניו יורק ואני זוכר איך שמעתי משהו עם הליקופטר שבודק דברים מוזרים באמריקה ואני באוטו בצומת ירקונים בדרכי הביתה כי אז החלטתי שביום שלישי מותר לעבוד חצי יום. הצעקות לא עזרו ויואב גינאי לא שמע ובכל זאת התוכניות שלו נהדרות.


מדליה מגדלי התאומים מדליית זיכרון רשמית, התשס"ב 2001 
עיצוב אבי בירן צילום אלכס בקרמן

איפה הייתם כשנפלו התאומים? וכשירו בקנדי? ומה עם רבין?
 אם נדרשתי לשאלה אחת ותשובה אחת מה אני הכי זוכר מהסיפור של התאומים אז זו התשובה שלי ואני זוכר זאת היטב וגם נשבע בספר התורה ומוכן להיבדק בפוליגרף ואם מישהו רוצה לתבוע אותי אז בבקשה.
אני זוכר שנונק דיבר איתי ואמר לי ממש באותו הזמן כשהארוע הזה מתגלגל וכל העולם כמרקחה ש "יופי שזה קורה לאמריקאים האלה ושגם הם יבינו מה זה פיגועים ושיהרגו אפילו מאה אלף ואולי סוף סוף הם יראו מה זה באמת טרור." 

מסקנה ומדליה בלי עברית
המסקנה שלי מאסון התאומים היא שיש המון אנשים דפוקים בעולם. חוץ מזה תדעו שעשו מדליה ישראלית לארוע הזה ולא תמצאו שם אפילו מילה אחת בעברית.
"מדליית זיכרון רשמית, המבטאת את רגשי ההשתתפות וההזדהות של אזרחי מדינת ישראל עם תושבי ניו-יורק וארצות הברית, לנוכח מעשי הטרור הנורא מן ה- 11.09.01, בו קרסו מגדלי התאומים וקברו תחתם כ- 3,000 בני אדם. יחד עם האבל והנצחת זכר הנספים, מבטאת מדליה זו את האמונה בחופש ובדמוקרטיה ואת תחושת שותפות הגורל והערכים בין ישראל וארצות הברית."


תגובה 1:

  1. שלום,
    מתקפת "התאומים" בניורק ב11.09.2001 בוצע ע"י טרוריסים איסלאמים של אל קאעידה לפי תכנון של אוסמה בן לאדן,פיגוע נוסף של הטרוריסים האיסלאמים בוצע בווירג'יניה בבניין הפנטגון,מטרה שלישית של בן לאדן היתה פגיעה בבניין הקפיטול בוושינגטון,אך זו לא הצליחה וניכשלה לחלוטין.
    למייטב זכרוני "פיגועי ה-11 בספטמבר" היו בתקופת הנשיא בוש הבן וחיסולו של אוסמה בן לאדן בפקיסטן בוצע בשנת 2011 ע"י הנשיא אובמה.
    ראוב

    השבמחק