יום שני, 22 בספטמבר 2014

יוסף באו שולח שנה טובה למשה לנדאו בלי עזרת הדאר

אתמול יום חמישי בצהריים היינו קצת משועממים, או נכון יותר לא ממוקדים כיצד להעביר כמה שעות מענינות לשלושה אורחים מחדרה הירוקה. ואז ברגע של הארה לא ברורה, צילצלתי לבית יוסף באו כי מזה זמן רב שאני רוצה לבקר שם ותמיד משהו לא מתארגן לי, כי הביקור במוזיאון הזה דורש תיאום מראש, אבל טלפון אחד והכל מסתדר יופי. אז צילצלתי למספר הבא 0544301499 ואכן הדסה באו אמרה לי להיות שם בשעה ארבע וגם היינו ארבעה אנשים והכל ברחוב ברדיצ'בסקי 9 בתל אביב, שזה ממש נושק להבימה ואם אתם לא יודעים איפה זה הבימה ליד שדרות רוטשילד בתל אביב אז אתם לא חייבים להמשיך לקרוא. 

הדסה באו מימין עם שלושה אורחים חדרתים ירוקים

יוסף באו (18 ביוני 1920 - 24 במאי 2002) היה צייר, גרפיקאי, מחלוצי האנימציה בישראל, מאייר, מעצב, סופר ומו"ל. אם תרצו תמצאו המון חומר ברשת על האיש ועבודתו וגם אתר בית עם תמונות ושפע של מידע על קרקוב, שואה, רשימת שינדלר, גרפיקה, אנימציה, זיוף מסמכים ובכלל המון דברים. 


פיג'ו הארי שבתחבורה וגם בחבורה עם יוסף באו

הארי שבתחבורה עם רשימת שינדלר וגם משה לנדאו
אני מנסה לא למחזר מידע כי אם משתדל להביא משהו בקטנה שתפס את עיני ודיבר אלי, כי תמיד האישי הוא החשוב לך, ואמר כבר מי שאמר שהכל אישי בחיים. בזמן שהדסה באו הבת של יוסף, מספרת ומראה לנו עבודות של אביה אני מבחין בפרסומת לרכב שהכי מדבר אלי וזה הארי שבתחבורה או בחבורה וזו עבודתו של יוסף באו שהיה גם הרעיונאי וככה הפיג'ו 404 שלי זכתה לעוד קישור נחמד ומקומי.

כשעלה סיפור החתונה של ההורים של הדסה וצלילה בסרט רשימת שינדלר עם הטבעת שעשה אדון וולקן שגם הגיע לתל אביב עם רעייתו נזכרנו שרמי הויברגר שיחק את יוסף באו בסרט של סטיבן ספילברג.


שנה טובה ישר אל המען בלי עזרת הדאר לכבוד משה לנדאו תל אביב מרים החשמונאית 26

כשהדסה מספרת לנו על השנות הטובות שאביה עשה במו ידיו ושלח לחברים "החל משנת 1950 עם הגעתו ארצה, החל באו בעיצובן של אגרות "שנות טובות" אותן שלח לאנשים רבים מספור: ידידים, קרובים וחברים למקצוע. אגרות אלו היו כה מקוריות, כה שנונות וכה מפתיעות- עד כי שמו יצא לפניו במקומות רבים ברחבי הארץ. בעקבות זאת החלו רבים לפנות אליו כדי להיכנס לרשימת התפוצה הענפה של נמעני האגרות" אני שם לב למשהו נחמד כשהנמען במעטפה משהו מוכר לי. קוראים לו משה לנדאו הגר ברחוב מרים החשמונאית 26 ואפילו בתל אביב. לקח לי כמעט שניה מלאה להפנים שזהו אותו ד"ר משה לנדא שהיה מנהל התיכון שלי ותמיד יהיו כאלה שיגידו לנדא, או לנדאו וקוצו של יוד הוא גם קוצו של וו.

המעטפה הזו מתחכמת ומיוחדת. המלל בה מצריך ערנות מיוחדת ומתפלפלת עם חותמת אדומה עם תאריך 15.9.1966 תל אביב  ישר אל המען בלי עזרת הדאר ואכן אותן מעטפות עם השנות טובות שבפנים, נמסרו ידנית או שולשלו לתיבות הדואר הפרטיות על ידי בני משפחת באו.
בהמשך הבנתי שיש מצב שלנדא ובאו מכירים בשל מקום הולדתם והוא קרקוב ומשאמרתי זאת להדסה והוספתי שבכל יום השואה הייתה קהילת קרקוב מאומצת על ידי התיכון שלנו היא הוסיפה שאביה נהג לעשות את התפאורה ביום השואה לקהילתו.

אם בא לכם לראות מקום שונה ומקורי לכו לבית יוסף באו אבל תעשו בבקשה תיאום עם הדסה - 054-4212730 או צלילה - 054-4301499.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה