יום שלישי, 1 בספטמבר 2015

ברש מרסל צלם עתונות חיפה. כל הזכויות שמורות

שווגר בעצבים


ברש מרסל צלם עתונות חיפה. כל הזכויות שמורות
קניתי ביום שישי בשוק של כיכר דיזינגוף כמה תמונות מקוריות שחור לבן שמאחור יש חותמת והכיתוב: צלם עתונות ברש מרסל התורן 3 , עין הים חיפה טלפון 534604. שלמתי חמישים שקלים חדשים ושלמים וזהו. בחלק מהתמונות מאחור כתובה כתובת שונה יפו 76 חיפה.
פעם צלם עתונות היה מקצוע. היום כל אחד צלם והעתונות נגמרת
כל הזכויות שמורות למי? זכות הקנין גוברת אומר יונתן שם אור
יש אספנות של תמונות צילום מקוריות מפעם והמוזיאונים חזק בתמונה

כל הזכויות שמורות
כתוב גם כל הזכויות שמורות וגם את השם באנגלית מה שפתר את בעיית השם סופית כי בחלק מהחותמות כתוב בדש ולא ברש והאנגלית סוגרת את הדיון לגבי השם  
BARASCH MARCEL PRESS PHOTOGRAPHER 76JAFFA ROAD HAIFA
ניסיתי לברר קצת על האיש אז עשיתי כמה טלפונים שלא העלו כלום. ראיתי שיש בויקיפדיה איזו כוונה להכין משהו לא ברור, אז ויתרתי בשלב הזה אבל לא סופי. ביקשתי מאליעזר מורב שיסרוק עבורי את התמונות כי ידוע לכל שאליעזר הוא הסורק הטוב בעיר ונראה שהתואר סקנריסט בפעולה הולם את הבחור. תודה אליעזר ונקווה לטוב ואהבתי את עניין האסקפיזם והמקלדת של המחשב.

השוק של כיכר צינה דיזינגוף
בשוק בדיזינגוף בכיכר ניתן למצוא הרבה דברים שממש לא נחוצים לאיש ובכל זאת באים לשם רבים בחיפושיהם בעיקר אחרי העבר והזכרונות. אני עושה זאת לצורך התאווררות ושאיפת אויר צח. ככה אני טוען להגנתי בשיטוטי שם בימי שישי כשלא חם. הפעם ראיתי תמונות והאמת שהייתי צריך לקנות את כולן בדיל אחד וזהו, אבל בחרתי לקנות כמה שדיברו אלי גם בגלל שהכרתי את הדמויות וגם שנראו לי עם ערך מוסף. בבדיקה לעומק של כל תמונה ניתן לגלות הרבה. אם אתם יכולים לספר לנו משהו מהתמונות הללו ובכלל אז בבקשה. יהיו עוד תמונות בהמשך.

"זכות הקניין גוברת!"
אז יש לי כמה תמונות שחור לבן המנציחות ארועים שונים בחיפה ובסביבה. על גב התמונות יש כאמור חותמת עם שם הצלם וגם עם הכיתוב כל הזכויות שמורות. האם מותר להעלות אותן לרשת? מה עושים בדיוק? אז ניסיתי בכוחותי הדלים לברר ואחרי שקיבלתי 4 תשובות שונות לשתי שאלות פשוטות החלטתי שמישהו אחר ישבור את הראש כי MySay זה האתר שלו והוא צריך לדעת מה עושים. אז סימסתי ליונתן בשאלת התמונות וזו תשובתו של יונתן שם אור "אתה רשאי (להעלות את התמונות). רכשת את התמונות כדין , ואתה זכאי לעשות בהן כרצונך" ואז שאלתי שוב לגבי הכיתוב מאחור כל הזכויות שמורות. ויונתן מסביר לי שוב ברחל בתך הקטנה "אבל קנית אותן. זכות הקניין גוברת". יופי של תשובה ותודה ליונתן. אתם הבנתם את זה?
מה יותר חזק?
סתם שאלה שמטרידה אותי בעניין זכויות. מה יותר חזק זכות הקניין או זכות אבות?





אריה גוראל, שארי שוב כהן ופני קפלן צילום: ברש מרסל

רוני קלדרון

שווגר בעצבים

שבח וייס מחלק משהו צילום: ברש מרסל

אבי סרור רץ בכייף צילום: ברש מרסל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה