יום שני, 7 בספטמבר 2015

מי גר ברחוב לוי יצחק וכמה שווה מילה של שמאי?


תל אביב רחוב לוי יצחק LEVI IZAK

רחוב בתל אביב וגם שם של שמאי
תל אביב מכילה הרבה דברים עם המון הקשרים שברובם מתקשרים אצלי לדברים נוספים וזה מתרחש ללא שליטה. זה התחיל משיחה של מישהו שרוצה למכור מטבעות וכעת הוא נמצא ברחוב לוי יצחק, כי שם נמצאת המרפאה שלו, אבל אין לו זמן ולכן נתאם לפעם אחרת וליד המרפאה. כל זה הוביל לשורות הבאות והכל בשל אותו צירוף מכושף בשם לוי יצחק. גם יצחק לוי זה בסדר ולך תבין את ההבדל. 
פעם הכרתי שמאי בשם לוי יצחק ועד היום אני לא יודע מה השם הפרטי ומהו שם המשפחה, למרות שהוא הסביר לי בדיוק, ונדמה לי שקוראים לו לוי יצחק והיצחק זה לפני הלוי, וזה קצת מצחיק ואני בטוח שהילדים שלו קוראים לו אבא והנכדים סבא. מעניין איך זה הלך אצל אבא ברדיצ'ב. ליד בזל יש טמבוריה בשם יצחק לוי. מתברר שזה שם מאד נפוץ. נפוץ זה כמו נפיץ ואל תמשיכו בבקשה כי המדרון תלול. 

פה גרה משפחת נצר

13 זה מספר טוב ליהודים

בבית הזה חי ויצר הסופר, הפסל והעורך בנימין תמוז 1919-1989

מי גר ברחוב לוי יצחק בתל אביב? ראיתי שם שלט הנצחה של בנימין תמוז הסופר, הפסל והעורך שמאד מתחבר לי לכנען. נדמה לי שגם עמיקם גורביץ הקריין מפרקי היום בתנ"ך ומשפחתו גרים שם. יש גם בית עם כתובת מאד מקורית על הגדר. בית שנפדה ויש לערוך ברור בארכיון העירוני על אותו פדיון.
פעם ברחוב לוי יצחק מספר 9, גר שם אחד בשם שרגא נצר, שהיה בהגדרתו פועל ומנקה רחובות בתל אביב, ואותו נצר המליך מלכים במפלגת העבודה, כי כולם וגם בן גוריון ידעו שמילה של שרגא שווה הרבה ומכל הבחינות. היום שרגא ודבורה נצר, שוכנים ממש בשכונה שלנו בטרומפלדור, בשורה הכי הכי נחשבת ורק ממש לאחרונה התברר לי שהנכד שלהם ממש בסדר. הנער הזה אפילו למד בתיכון שלנו, והיה ילד פלא שבהמשך יביא לנו חברות הזנק בקטנה. אם ילד יוצא גאון, יפה, בלונדי עם עיני תכלת, ואפילו גבוה אז תדעו שיש מצב שהיו שם שורשים די בסדר וככה מתחילה כל תורת גזע להתפתח.

לוי יצחק החברה לשמאות וסקרים בע"מ כל המחירים צילום אפי שחק

האם שמאי קשור להלל?
פעם הכרתי שמאי שכולם מאד העריכו. אולי לא כולם אבל הרוב. אולי גם לא הרוב אבל הרבה. כמה זה הרבה לעומת כולם בהערכה שלכם? לגבי הערכות ניתן מאד להאריך במלל לא ממוקד, אבל אנחנו נתמקד בהערכת השמאות וכמה באמת שווה מילה של שמאי מוערך. האם בית שמאי הוציאו את השמאי הראשון? מה דעתכם על ארי שמאי? מי זוכר את שמאי הליכודניק מההסתדרות שתמיד התמודד מול אלה מהשמאל ותמיד אבל תמיד לא הביא הסחורה? מה לגבי ההערכה המקלה של בית הלל? מי זוכר את לוי יצחק הירושלמי? איש יקר וטוב ואפילו היה אצלי בחנוק יחד עם מנחם תלמי. שניהם עיתונאים שעבדו גם במעריב, ומי שידע למה הגיעו לחנות יקבל מדליה. גם מי שינסה יקבל, ואני לא מבטיח להשיב, למרות שכבר בהקדמה יש רמז דק כפיל. מילה שלי שווה לפחות מדליה של 10 ש"ח. כמה שווה מילה של לוי יצחק השמאי?
לוי יצחק מוערך כשמאי ממש רציני. אני חושב שלוי יצחק השמאי אכן רציני ולמדתי במשהו על יכולותיו ושיטות עבודתו. יוסי דגני עשה לנו פעם את ההכרות וזה היה ממש בחינם ולא עלה לי כלום. אפילו הגעתי למקום שלו ברחוב המאספים ובהמשך לבית מעיא ואפילו המקום הגדול שהיה צמוד לבית מעריב ולגשר המפוצץ, וככה הכרתי את סביבתו המקצועית במעט, ואפילו את רותי שדאגה לעידכוני קטלוג המחירים בתחום המוצרים שאני סיפקתי. מה שם משפחתה של רותי? נדמה לי שידעתי אבל אולי שכחתי והנה עוד רמז לשיטות הפעולה והעבודה. מישהו כבר ידאג להזכיר לי.
יש הכרויות שעולות כסף. יש הכרויות שבסוף אתה למד המון דברים ששווים כסף ואפילו חוכמה, אבל אין מי שיפרוט את זה למזומן.
מה ההכרות הכי יקרה שהייתה לכם? האם הערכתם פעם כמה שווה הערכה של שמאי מומחה? אני לא מתכוון בהכרח להערכה בכתב ועל נייר רשמי עם לוגו וחותמת, ומבחינתי גם הערכה בעל פה זה בסדר. הערכה זה דבר מאד אישי, אבל גם מאד מקצועי. לעיתים הערכה נבחנת בבית משפט ומעריך/שמאי אחר קובע משהו ממש אחר. האם יש שמאי מומחה לשמאים? איפה לומדים להעריך חפצים מיוחדים ונדירים? האם אתם יודעים מיהו השמאי הממלכתי? כל אחד יכול להעריך דברים שונים וככה גם אנשים. אני מאד מעריך אנשים ששומרים על המילה שלהם. לעיתים למילה של מישהו, אין בכלל מחיר ולעיתים יש. האם מילה והתחייבות זה דומה או אולי אותו דבר? יש מילה בעל פה ויש מילה בכתב. מה שווה יותר? 
אומרים לי שמילה של אביגדור ליברמן היא מילה והליברמן הזה יעמוד בכל הבטחה וזה סוד הצלחתו הפוליטית. 

כל המחירים מחירון לוי יצחק ויש גם מדור למטבעות ,מדליות, שטרות, בולים ועוד צילם אפי שחק 

על פיו יישק דבר?  
כולם ידעו שהוא השמאי הכי הכי ועל פיו יישק דבר. זה מזכיר לי שפעם טדי קולק אמר למישהו "שק לי בתחת". אם אתה רוצה לקנות או למכור רכב, אז אתה חייב לדעת כמה השמאי לוי יצחק העריך אצלו, שהאוטו שלך שווה. נכון יש גם מחירונים אחרים אבל בדיוק כמו לוי יצחק אין, והוא הכי קובע כי מילה כתובה של לוי שווה יותר ממילה של כל אחד אחר. כמה שווה לכאורה מילה של לוי יצחק השמאי?
אני חושב שאני יודע, אבל ממש לא בטוח, ויש מצב שאתם יודעים טוב יותר, וכל אחד והמילה שלו וכל אחד יחשוב מה שהוא רוצה. מי הכיר את המוהל רוטרמן מבני ברק?  רוטרמן חתך לי וגם לבן שלי ומינה טוענת שמרגישים שמשהו חסר. מילה אצל רוטרמן זו אחלה מילה. חותך וזהו. כמה שווה לכאורה מילה של לוי יצחק השמאי? אני יודע בדיוק כמה, וזה היה פעם ואולי גם לכם יש ניסיון עם מילה של לוי יצחק השמאי. הנסיון שלי עם לוי יצחק השמאי בכלל לא קשור לרכב וגם לא להערכה אחרת של דירה או תכולת בית,  ובכל זאת אני סבור, שאני מסוגל להעריך כמה שווה מילה של לוי יצחק השמאי. מי יודע כמה שווה מילה של תשובה יצחק? מי יודע מה ניסה תשובה יצחק לגבי שלי יחימוביץ' ממש לאחרונה, ולמה שלי שלנו המאד נהדרת לטעמי, סירבה בנימוס ובתקיפות? מהי דרכו של יצחק תשובה? איך הסיפור של נדב פרי בכלל קשור? נראה לי מאד מסובך אבל בעצם די פשוט. 

ולסיום ולסיכום
איך כל זה קשור ומתחבר עם השמאי, הרחוב ובכלל? אז שם דומה וסתם זרימה חופשית ובלתי מבוקרת יוצרת תרכובת בלתי הומוגנית. יש כדורים שפותרים כל בעיה אבל יוצרים בעיות אחרות. אין כדור להערכה של שמאי ומילה שלו.
אני בדיוק יודע כמה שווה לכאורה מילה של לוי יצחק השמאי. אתם לכאורה לא יודעים כמה שווה מילה של לוי יצחק השמאי. לכאורה אתם רק יכולים להעריך כמה שווה המילה של לוי יצחק השמאי. לכאורה אני יודע בדיוק ולדעתי יש רבים שהמילה שלהם שווה הרבה יותר.


ארלו ולוי נפגשים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה