יום שלישי, 10 במאי 2016

מה זה מעמד בינוני או איך אומרים בעברית סטנד למדליה?

April 30 at 10:27am
חברה של חבר שלי סיפרה לי את הדבר הבא. בהתחלה קצת צחקתי אבל בהמשך התחלתי לבכות ושוב צחקתי. לא תמיד אני שולט בתגובות שלי. מי יודע איך אומרים בעברית סטנד למדליה?
וככה היא סיפרה לי באותו ערב חמים ונעים ובלי גורן ולא לבנה.

עורך דין מתל אביב שהוא גם אספן היה מאד לא מרוצה מהבנק שלו. אולי לא מספיק פינקו אותו ואולי סתם חש חוסר שביעות רצון מהבנק בצבע כחול ולכן העביר את כל כספו האישי לבנק בצבע אדום. עד לפה הכל סביר ושריר. המעניין כמו תמיד זה הסכום או כמה יש לו בבנק וזה שלו אישי אישי וכמובן של אשתו הראשונה כי מעולם לא חשב להמירה באחרת. אז הסכום זה רק 40 מיליון שקל חדש. אולי אני לא מדייק כי ארבעים זה מספר סמלי ביהדות, אבל במקרה הזה ממש לא, ועשרה מיליון יורו או דולר עושים בערך ארבעים מיליון. עד לפה גם בסדר, למרות שמספרים כאלה מצליחים לגרום לי ליובש בגרון ואפילו סוג של מחנק. יש כאלה שמתחילים להרטיב בכל מיני מקומות. עד לפה גם בסדר למרות שבכלל לא דיברנו על דברים נוספים שהחברה של החבר שלי סיפרה כמו נדל"ן ולא רק בישראל, חשבונות נוספים והכל חוקי, מכוניות שלא חלמתם אפילו, אבל בלי מטוס פרטי ובכלל לא מדברים על האוסף שלו שזה בכלל ברבים ובטוח שווה כמה מיליונים ושוב אל תתחילו לשאול אותי לגבי סוג המטבע. תפנימו שבחיים לא הכל כסף ומניות ויש השקעות נפלאות גם באוספים.

אוסף רציני מחירו משתנה, כי בלונדון זה מיליון פאונד ואולי יותר. בפריז זה מיליון יורו ובניו יורק זה יביא מיליון ירוק ואפילו בקלות. ברוסיה עובדים בעיקר בירוקים אבל ניתן לסדר הכל ואפילו במזומן. עד לפה גם בסדר למרות שאני כבר יותר מחנוק כי נדמה לי שאני אפילו מכיר את אחותו של אותו עורך דין אבל אין לזה שום קשר לסיפור שלו. אני יודע שחלקכם מיד מנסה לאתר מיהו אותו עורך הדין שאני מדבר עליו, אבל אין סיכוי קלוש שתדעו. למען הסר ספק אומר שזה לא עורך הדין המהולל יורם שפטל שאני נוהג להאזין לו כמעט בקביעות והנה יש לי עוד בעיה בלתי פתירה. מי יודע כמה שווה עורך דין יורם שפטל? וכמה ביבי? וכמה שלי יחימוביץ'?

אם אתם סקרנים להמשך אני מתנצל, אבל על מנת לקצר אני מגיע כמעט לסיום. הבעיה היחידה בכל העלילה המטופשת הזו היא, שאותו עורך דין מתוק ונשמה טהורה וזכה מכריז בכל מיני הזדמנויות חברתיות שהוא מעמד בינוני. אני חוזר מעמד בינוני ולא מעמד אישי שזה אחלה תחום לעורכי דין אבל ידידנו לא נוגע בעניני מעמד אישי ותהרגו אם אני מבין למה אומרים מעמד אישי. כן ככה לטענתו הוא חוזר ואומר זאת "אני מעמד בינוני.." ואפילו בעברית צחה ואין לי מושג למה. אולי כעורך דין הוא מסוגל לבסס את טענתו אפילו בבית משפט לעניני משהו. תמיד יצהיר "אני מעמד בינוני" ואני לא מסוגל להבין למה לחזור ולהגיד "אני מעמד בינוני!". האם הוא חושש מעין הרע? לא נראה לי בכלל. איך אומרים בעברית סטנד למדליה?
ואז התחלתי לצחוק. לא תמיד אני שולט ברגשות שלי ואפילו בתגובות. ד"ר ברגר רופא המשפחה שלי מרחוב בן יהודה 82 המליץ לי על טיפול, אבל רק עם פסיכולוגית כלומר אישה ואני עוד שוקל זאת. אם חשבתם שצחקתי ככה סתם אז תדעו שממש לא ויש לי נימוק ואפילו זכרון אישי ואולי זה רק חלום ותעתוע דימיוני.
פעם הייתי עם מישהי. האמת שלא בחרתי אותה ונדמה שזה היה הפוך והיא החליטה איפה ומתי. אז אחרי שקרה מה שקרה והיא הדליקה את הסיגריה שיחקתי אותה מאצ'ו ושאלתי אתה "נו..?". היא שיחררה את העשן ושאלה "מה נו?" אמרתי "מה את אומרת עליו?" היא שאלה "אתה מתכוון על החבר האישי שלך?" הסתכלתי עליו ועליה ואמרתי "כן". היא לקחה עוד מציצה מהסיגריה ובחרה לשתוק. "תגידי הוא לא גדול?" היא שתקה. "מה הוא קטן?" היא התחילה להתלבש. "אז מה הוא?" היא הרכיבה את המשקפיים ונכנסה לנעליים ופלטה. "הוא בינוני".
אני כמעט בטוח שזו אחותו של העורך דין מהמעמד הבינוני.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה