יום שישי, 26 בינואר 2018

ניסים הגנן מקלנסווה

January 20, 2017
פעם גרנו בהרצליה אה וזה היה משנת 1984 ועד 1991. הכתובת אבן גבירול 37, בניין דו קומתי עם המון דשא מקדימה ורק 8 דירות. הייתה גם חניה בשפע מתחת לעמודי הבניין וגם מסביבו והמקומות לא מסומנים אבל כולם ידעו מה שייך למי. אחלה מבנה לתמ"א ומעניין מה קורה שם היום כי בקלות ניתן לבנות שם משהו כמו 50 דירות חדשות ואת הרווח תעשו אתם בעזרתו של שר השיכון הזך והטהור שיש לו המון ניסיון בנדל"ן של מושבים ויכולת התנהלות מופלאה מול מינהל המקרקעים של ישראל. קשריו בעבר עם אריאל שרון הצדיק ניכרים עד היום. שני חיילים שרצו להיות ראש המטה הכללי וראשית דרכם הפוליטית ממש זהה.
היינו זוג צעיר נטול פחדים וקנינו דירת יד שניה ובמצב סביר שהכילה שניים וחצי חדרים שלמים, שעלתה 53 אלף דולר וקצת ואנחנו בקומה השניה והאחרונה. הטלפון שלנו היה 052540633 וזה הרבה לפני הניידים ובהמשך הרצליה תוותר על 052 לטובת 09 ואני זוכר שדיברו משהו על תיכנון רשתות טלפונים ללא חוטים בכלל. מי זוכר מי היה אז שר התקשורת? מי יודע למה ראש ממשלתנו נאחז בתפקיד הזה בכל כוחו? הרצליה אה זה לא הרצליה פיתוח ומי שצריך הסבר אני מבטיח להסביר.


היה לנו המון דשא בכניסה לבניין וזה יתרון גדול וברור שהיה גם גנן קבוע וקראו לו ניסים. כן ניסים הגנן, כי ככה הציג עצמו לדיירים ולוועד הבניין שהתחלף כל שנה. לניסים הגנן הייתה סובארו פתוחה ומעט ישנה ואפילו עם הנעה קדמית כי רכב עבודה חייב להיות חזק ועביר. לי הייתה פיז'ו 404 ירקרקה מודל 1975 שהייתה מאד אהודה במגזר וגם בעזה וחברון.
ניסים הגנן נעזר לעיתיים בילדיו לעבודות הגינון. רוב העבודה זה הדשא הגדול שתמיד היה נראה בסדר ולדעתי טוב מזה של השכנים שליד ובלי המטרה יעילה אין דשא ירוק שתמיד צריך מים, שמש וגם רוח.
אני זוכר את ניסים המוצק ממש טוב למרות שאיני יודע לגביו שום כלום. אני זוכר שהיה לו מכשיר שמיעה ולעיתים אי הבנה נובעת מבעיות שמיעה אבל זה פרט שולי בסיפור ואני מנסה לחדד את זכרוני מפעם וכרגע איש לא יכול לעזור לי. אפילו לא מינה שזוכרת מניסים הגנן רק שובך יונים גדול שהיה על גג ביתו בקלנסווה. מתי לדעתכם החלו להשתמש ביונים כאמצעי עיצובי המסמל את השלום?
ניסים הגנן הזמין אותנו לביקור בבית שלהם בקלנסווה ולא זכורה לי הסיבה ואם הייתה כזו. אין טוב ממראה עיניים להבין מציאות של מקום ותושביו. מתי הייתם בכפר ערבי מבלי לנגב חומוס? האם הייתם רוצים להתחלף איתם ולו ליום אחד?
הוא הסביר לנו בערך איך להגיע ונדמה לי שנתן מספר של רחוב וגם הוסיף שאם לא נדע אז שנשאל אנשים בישוב איפה הבית של מייסר הגנן כי בקלנסווה לא יודעים מי זה ניסים.

תגובה 1: