יום שישי, 2 באוגוסט 2013

סולם יעקב (פרנקל)

סולם זה דבר מאד חיוני בחיים של כולנו. לעיתים זו שאלה של חיים ומוות ואם אתם קצת מבוגרים, שלא תעיזו לעלות על שום סולם בבקשה. רצוי גם שליד המשתמש בסולם יהיה מישהו נוסף התומך במיוחד בירידה. 

סולם אלומיניום בחנוק עם הלוגו של שושנה

הסולמות של שושנה וחגית
יש לי בחנות שני סולמות. אחד מעץ ישן וחזק המיועד למחסן בעלייה המוזנחת, והשני מאלומיניום של שושנה. תמיד רציתי לדעת מיהי אותה שושנה שבחרו בה למותג המצויין ואפילו אני זוכר את הביקור שלי במחסן או במפעל שלהם ברחוב המסגר. היום אין שושנה, וסולמות חגית זה שם חם וכנראה שהיבוא הסיני חלק מהסיפור. בבית יש לנו גם כמה סולמות ומי שיוכל להסביר לי למה קניתי סולם ענק ולא מתקפל יצטרך כנראה להעזר בפסיכולוג/פסיכיאטר. בטוח שסולם הוא דבר רב משמעי בעולם הרוח. 

החזיקה לו את הסולם
מאד התפעמתי פעם מזוג שהגיע לרבנות, והפעם על מנת להיפרד. כנראה שהיה להם על מה לריב והאשה אימצה לה את הסולם המשפחתי הרעיוני. היא טענה שהיא זו שהחזיקה לבעל את הסולם כשזה טיפס ועלה בסולם הדרגות, המשרות והשכר. היא הייתה שם לצידו, ואיפשרה לו את הטיפוס עם ראש פנוי ולא טרוד בענייני היום המשמימים. היום היא שותפה להכל ומהכל. והכל כאמור בגלל הסולם של החיים. תיאוריית הסולם ברשת מאד מענינת 

סולם למנוף
ולדימיר הוא אספן מטבעות אדוק. הוא עובד כמנופאי. אין לו פחד גבהים בכלל, והטיפוס לעמדת המנופאי בסולם לוקח לו יותר מרבע שעה. הירידה זה פחות ואל תשאלו מה עושים כשצריכים קטנים או גדולים. ירידה בסולם דורשת זהירות יתר.

יצחק סולם והלב ועוד סולמות
אני זוכר את יצחק סולם מושתל הלב הראשון בישראל  1968. מוריס לוי היה המנתח ואחותי אראלה כתלמידת תיכון התראיינה לאחד העתונים וכולנו היינו גאים גם בפרופסור לוי שנולד בבולגריה וגם באחותי. 
נדמה לי שפעם ראיתי מדליה מאד מעניינת בנושא חלום יעקב והסולם. זה היה ככל הנראה מדליה לא ישראלית ואולי אפילו מזהב. אני לא מצליח להיזכר בה בוודאות ואולי זה שוב דימיוני הפרוע המושפע מחלומות. חלום יעקב הולך יופי עם סולם יעקב. 
פעם שלחו אותי בצבא עם אחד אמנון מאיר למקום על גבול לבנון. בדרך ראינו שילוט עם השם סולם צור מועצה מקומית או אזורית. לא זוכר שהיה שם סולם כמו שמעולם לא ראיתי את הסולם של קובי ריכטר.

הסולם של פרנקל
יעקב פרנקל  מצא עיתוי סביר ופרש  מסיפור המינוי לנגיד הבנק בפעם השלישית. איש לא הגיש לו סולם נכון ונגיש  לרדת מהמבוכה הזו בזמן. עיתוי נכון לרדת מדברים בעיתיים ופדיחות ציבוריות הוא לא דבר פשוט. חייבים לפתח סולם לירידה ממצבים לא צפויים ויפה שעה אחת קודם.
לדעתי יעקב פרנקל לא היה צריך להתמנות לנגיד הבנק בפעם השלישית. סיפור הדיוטי פרי ממש לא קשור לדעתי. התקרית המביכה היא רק מזל רע ופיקנטריה עסיסית. יש הרבה אנשים ראויים למשרה החשובה הזו. אם ביבי ולפיד חושבים אחרת זו הבעיה שלהם. זוהי הבעת אי אמון בדור חדש וצעיר. נתניהו ולפיד תקועים בחשיבתם בנושא ושמישהו יגיש להם סולם בבקשה. 


  




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה