יום ראשון, 25 באוגוסט 2013

מי גר ברחוב פרופס פינת אבא של שלמה ארצי

August 24, 2013 at 8:15pm


הכותרת הזו בהחלט הייתה יכולה להיות שורה בשיר דימיוני של שלמה ארצי.
במטוס בוכנה מעל סוף המסלול ובהמשך לארובה
נעו בשקט שתי המכוניות למגרש החניה. הראשון שקע ואז היא צעקה...
מי  הסוטה  שיגור ברחוב עם כזה שם? זה כמו שם של מחלה,  אז מה אם הוא אבא של שלמה?....

תמיד כשאני עובר ברחוב פרופס אני נזכר במדליות. כל אחד וההקשרים שלו כי פרופס אצלי מתחבר לכמה מדליות מתחום המוזיקה. אם תרצו הנה הקשר העקיף בין אהרן צבי פרופס לבין משפחת ארצי. מוזיקה תמיד עושה טוב. מעולם לא ראיתי את צבי אהרן פרופס 1904-1978  וגם לא ידעתי דבר אודותיו.  גם את יצחק ארצי ז"ל האבא של שלמה ארצי לא פגשתי באופן אישי למרות שגר באותה שכונה גדולה בצפון הישן של תל אביב והיה בתפקידים ציבורים. אני די בטוח שפרופס וארצי נפגשו בחייהם לפחות פעם אחת אבל אני לא חותם על זה. כיום הרחובות שלהם נפגשים לתמיד.

נפלאות התבונה של המוח והמדליות
פעם ישראל צדקה הסביר לי משהו די חשוב באופן אגבי שנישכח ממני עד שצץ ועלה שוב סתם כך ללא התרעה. מענין איך הענין הזה של המוח עובד? גם לכאלה בלי מוח יש תוצאות מפתיעות המעידות על נפלאות התבונה.


אהרן צבי פרופס פינת יצחק ארצי הכניסה לחוף תל ברוך בתל אביב


המוזיקה של פרופס וגם המדליות 
פרופס שהיה "הבית"רי הראשון" אהב מוזיקה והיה איש אירגון ויזם באופיו. שלושה מפעלים בתחום המוזיקה הגה ואירגן. הזמריה , תחרות הנבל הבינלאומית ופסטיבל ישראל. אם תרצו להשלים מהויקיפדיה

ישראל צדקה השומרוני ז"ל סיפר לי שפרופס היה הראשון בתחום, שהבין שהכנת מדליה למיפעל מסוים זה מתכון לקידום  הנושא ומאפשר גיוס כסף ראשוני הדרוש בכל מיפעל. ואכן בזמנו זה היה רעיון מקורי וראשוני שהצליח. בהמשך אימצו גם אחרים (תחרות הפסנתר ע"ש א. רובינשטיין)  את רעיון המדליה בדרך לאירגון תחרות מוזיקלית.
יש לא מעט מדליות של החברה הממשלתית למטבעות ומדליות בע"מ מתחרויות הזמריה והנבל. בקטלוג החברה הממשלתית מוזכר שמו של פרופס במדליה של תחרות הנבל השישית 1976 שעוצבה על ידי מרק שאגאל. "המדליה נופקה בלעדית לשימוש התחרות הב"ל בהנהלתו של א.צ. פרופס" 

איש לא גר שם
ברחוב פרופס בתל אביב לא גר איש. המון רכבים עוברים שם במשך היום וגם בלילה. הרחוב הזה מוביל אותך לכיוון החוף של תל ברוך. הצומת עם רחוב יצחק ארצי האבא של שלמה ואפילו הרחוב הנוסף 2040 מהווה כניסה לחוף של תל ברוך. אומרים שלקראת הערב מתחיל להיות שם מאד מענין.

תחרות הנבל השישית החברה הישראלית למדליות

הזמריה התשיעית החברה הישראלית למדליות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה