יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

בשביל מה צריך כסף?

אלנבי 62 פינת נחלת בנימין 1 - בית פולישוק אתר VTLV צילם אמנון יצחקי


פעם די מזמן הלכתי לעורך דין חיים זולטי שעבד בקומה הכי עליונה, מעל מה שהיה ממש מזמן נעלי פיל באלנבי. הכתובת המדויקת אלנבי פינת נחלת בנימין - בית פולישוק ממש בכניסה למידרחוב. יש המון גלויות ישנות של המקום המרכזי הזה. עו"ד זולטי איש מקסים ובעל מקצוע טוב. אם יש לך בעיה בתחום דמי מפתח, אז זולטי הוא כתובת נהדרת. זו לא פירסומת, זו עובדה ואיש לא ביקש אותי לכתוב זאת בתשלום וחבל. נדמה לי שלמשפחתו של זולטי הייתה פעם מכולת בבן יהודה שטראסה ממש לידנו אבל זהו ידע לא ממוסמך. יש הרבה מידע תל אביבי בעל פה. גם התורה שבעל פה היא תורה. 

מלון סר בניימין בשיפוצים

היום הבנין של פולישוק ריק כמעט לגמרי ומחכה להיות מלון בוטיק. נדמה לי שאני אפילו מכיר את הבעלים החדש אבל אל תסמכו עלי, כי נדל"ן עובר מיד ליד ולא תמיד מספרים לי. אז אחרי שעליתי במדרגות המעייפות ונכנסתי למשרד בקומה האחרונה' התישבתי בחדר ההמתנה. מסתבר שיש מדרגות מתישות  וזה לא תמיד תלוי רק בכמות המדרגות. מסתבר שיש גם חוכמת המדרגות ואולי פעם נדון בכך. בחדר ההמתנה ישבו עוד שנים. אב ובנו. הם חיכו ממש בסבלנות. המזכירה המסורה והחיננית הציעה לנו מים ואני תליתי מבטי במסגרת שעל הקיר עם כתבה של קישון אפרים המסבירה למה צריך עורך דין חזק במובן הפשטני. זה בפני עצמו סיפור לפעם אחרת.

תוך כדי קריאת הכתבה של קישון אני גם שומע את הבן הצוציק והאב מדברים ככה ביניהם. אני מסוגל גם לשמוע וגם לקרוא ואל תאמינו לכאלה המבטלים יכולות כאלה אצל גברים. ואז הבן שואל את האבא "אבוש, למה אנחנו פה?" והאבא מסביר בנחת "בשביל שנקבל את הכסף שלנו". ואז הבן שאל "אבל בשביל מה אבוש צריך את הכסף הזה, כי כבר יש לנו מספיק כסף בבית". והאבא ככה ניסה להסביר ובכל זה היה נראה מאד מאולץ ככה להסביר לילד קטן למה צריכים עוד כסף כשיש כבר מספיק בבית. תודו גם אתם שזו שאלה נהדרת. 
אז בסוף המזכירה של זולטי אמרה ככה בצחוק וחינניות שכסף זה בשביל שיריבו עליו ובשביל זה אפילו נולדו עורכי הדין שיצליחו לייצג את מי שרוצה לריב הכי טוב.  אני כנראה גימגמתי משהו דבילי כמו "צריך כסף בשביל לספור אותו ולראות שלא חסר..." 
אם תרצו לראות איך משפחה עם הרבה כסף רבה על עוד כסף ואפילו בסיפור הזה מתחבר יאיר לפיד ככה בעקיפין אז תבינו טוב יותר. מסתבר שבתל אביב הכי טוב לריב על כסף. 



4 תגובות:

  1. תהיה בריא...אתה והזולטי שלך

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  4. כל מי שרואה להתפתח עסקית ולהשיג יותר כסף חייב להבין את מה שרשמת.
    תודעת החוסר היא דבר שקיים חזק במדינתנו וחייב להיות שינוי בנושא,
    לכל מי שרוצה חיים אחרים, מציאות אחרת.

    השבמחק