יום שלישי, 17 במאי 2016

שיא גינס מאשדוד או "למה מי אתה בכלל?" וטיפונת גם על אלון חסן



היום מישהי מאד חרמנית שאלה אותי אם יש לי שיא גינס כלשהו שרשום על שמי. אין לי מושג מאיפה היא הביאה את זה ואולי היא התכוונה למשהו לגמרי אחר אבל הבלבלה הזו סובבה אותי כמו פורפרה ומיד מחשבותי לקחו אותי למקומות שונים ואפילו לאשדוד ולאספן מאד מוזר ומיוחד שהחזיק בשיא גינס עולמי בנושא שטרות. זה לא סיפור דימיוני. מעולם לא שיקרתי חוץ מאשר במקרים חריגים שאין לי שליטה עליהם. האם ביבי אמין בעיניכם? האם אתם מסוגלים לזהות כשמשקרים לכם? פעם סוחר מאמריקה בשם ג'י ג'י ואן גרובר ז"ל הסביר לנו איך מזהים סוחר מטבעות שמבלף. ג'י ג'י הסוחר מספר אחת נתן סימן ברור ומיידי. אם אתם לא יודעים אז תפנימו שזה קורה ברגע שהסוחר פותח את הפה. ותחשבו על זה בבקשה כשאתם מתחילים להסביר דברים שבספק.
אז חזרנו לאשדוד ולאספן המוזר שרומזים לי שקראו לו כמו שקוראים למאכל התינוקות הנפוץ בעולם ואין לו שום קשר לואן גרובר ז"ל הסוחר היהודי מניו יורק ומישהו אמר לי שהאיש הזה מאשדוד היה חריג ברמות על וגם הסוף שלו היה לא הכי אנושי ובואו נשמור על אווירה טובה וזהו.


אם כבר הגענו לאשדוד אז תדעו שבמקום הזה יש הרבה אספנים ואפילו התקהלות קבועה של פעם במשהו, של קניה ומכירה עם דוכנים ובכלל. סוג של מועדון שוק שבאים אליו אספנים וסוחרים עם אלבומים ואפילו נדמה לי שבשבת קודש. אני הייתי שם פעם אחת בלבד והבנתי את העיקרון ונשבע לכם שלא סחבו לי כלום ואפילו ראיתי את ראש העיר מפעם עם השפם שגם הוא קצת אספן. גם את הפיג'ו הענתיקה של נחום אשדוד ראיתי והבנתי את הסידור הכללי עם אין דמי כניסה וגם עלות שולחן והרבה רוסית.


אשדוד מתחברת לי לכמה דברים ואפילו לנומיסמטיקה. אישית אני לא מכיר חומר נומיסמטי המיוחס לאשדוד בוודאות ויעקב משורר לא מציין זאת אבל יש מצב למשהו מהתקופה הפרסית וזה לא עולה לי כרגע לקודקוד. פעם ראיתי במכירה פומבית מטבע טטרדרכמה עם ראש אתונה וגם את האות אלפא שהופיעה שם ובית המכירות סבר שאולי האלפא הזו מסמלת את המטבעה של אשדוד. מי שרוצה שיאמין, ונדמה לי שמוזיאון ישראלי מסודר קנה זאת. כמה לקרדות מצויות במוזיאונים בארץ ובעולם? כנראה שדי הרבה.
אלכס בקרמן שלח לי כמה דוגמיות מהאוסף שלו על אשדוד והכל מתחבר לנמל כמדומני. מה היה קורה אם לא היה נמל באשדוד?



 אשדוד נוסדה ב-1956 25.11
מהאוסף של אלכס בקרמן

ויפרוץ את חומת אשדוד ויבנה ערים באשדוד דברי הימים
מדליה פרטית מאוספו של אלכס בקרמן

חוצמזה יש באשדוד מישהו מניוק וערס שאני טוען שהוא נוכל בקנה מידה עולמי והמומחיות שלו זה להוציא אוספים מאנשים תמימים בתרמיות מתוחכמות. אני יודע את הכתובת שלו וככה גם המשטרה. מתנהלים נגדו תיקים רבים וגם יש כבר הרשעות ופעם הוא צלצל אלי לחנוק והבטיח לי משהו לא חביב והזמנתי אותו לכל מיפגש שיבחר בתל אביב ואפילו עם שומרי ראשו. מאז שצדוק מזרחי הסביר לי בילדותנו איך לא לפחד מערסים ולהיכנס בהם תוך כדי זה שאתה מביט להם בעיניים אני עונה לערסים בשפתם. כמובן שעם כאלה שיודעים קרב מגע אני לא מתעסק אבל הנוכל הזה ראוי לשבת ויש לי אפילו תיעוד בו הגשתי תלונה על ארוע שמישהו אחר היה מעורב בו. המשטרה תטפל בו בדרכה ואני סומך שהאיש יטופל גם בידי רשויות החוק וגם בידי שמיים.
אלון חסן גם מאשדוד וגם מהנמל ואני טוען שהבחור הזה שאיני מכירו בכלל ראוי לאות הוקרה והדר. אלון חסן היה הראשון שהראה לכולנו כמה אנחנו כולנו מטומטמים והכל בשל אותו עורך דין צדיק ומגמגן. המגמגן הזה הצליח לשטות בעם שלם ואפילו להתחבב על קהל הצופים, ורשויות החוק ובכלל, עד שאלון חסן חשף את ערוותו. מצידי רק על זה מגיעה לאלון חסן השמנמן בוסה רטובה לפנים ואם עשה דברים לא טובים בעבר אז אני באופן אישי מוחל לו בתנאי שיפתח דף חדש. אלון חסן הוא השולה זקן של רונאל המתקתק שסובב מיליונים בגימגונו המתחנחן.


נעזוב את הצדיקים ונחזור לאיש שלנו האספן ושיא גינס.
האיש שלנו היה גם אספן של מטבעות, שטרות ובטוח שעוד דברים וגם מתאגרף בצעירותו וגם הרבה דברים ונהג לצפות ב-10 טלוויזיות במקביל המוערמות אחת על השניה בחדר שבביתו. אפילו הייתה עליו תוכנית או לפחות חלק מתוכנית טלוויזיה. נדמה לי שתמיד הייתה לו סכין מתחת לכרית ואולי גo פטיש ועל אקדח אני לא חותם כי נשק חם דורש רישיון ולא בטוח שבנסיבות סבירות מישהו יאשר דבר כזה. אשתו הייתה מאד אנטי ולא היו ביניהם יחסים חברותיים אבל בכל זאת גרו באותה דירה ואשדוד כבר אמרנו. הקשר ביניהם היה באמצעות מילה אחת בלבד. כשמישהו טילפן וחיפש אותו אז היא כלומר הדיירת שבבית, הייתה צועקת באויר "טלפון". ככה זה היה גם כאשר חיפשו אותה. נראה לי סידור הוגן לבית משוגעים.


יום אחד קרה בבית הזה משהו שירשם לדורות בספרי ההיסטוריה. המשהו הזה הוא הארוע המכונן ובאשמתו נכתב הפוסט ההזוי שפה. אם נדמה לכם שאני ממציא סיפור אז אתם חיים בטעות בסיסית. כל הנאמר פה הינו אמת צרופה. האיש הזה היה אצלי בחנוק וסיפר לי הדברים ואני פשוט זוכר וזהו. אז חזרנו לארוע בו קרה משהו בין בני הזוג החריגים באשדוד. מה קרה אני לא יודע אבל היא אמרה לו משהו שהפך אותו וטילטל אותו ואז נולד הרעיון וגם החזון. היא אמרה לו את המילים הבאות בערך ככה. "מי אתה בכלל?" אולי הנוסח היה כזה "למה מי אתה בכלל?" אולי אפילי סתם "מי אתה?" ואולי אפילו עם סימן קריאה "מי אתה!" המשפט הזה הכניס את האיש שלנו אדון ג. למוטיבציה בלתי חוזרת. אני חוזר ואומר שפה היה קו השבר המכונן. הוא החליט להראות לה מי הוא וזהו. בלבו גמלה ההחלטה ואולי אפילו הנקמה שהוא יראה לכולם ובמיוחד לאשה שאיתו מי הוא באמצעות כניסה לספר גינס ואפילו בעברית. הוא גמר אומר להיכנס כשיאן בתחום השטרות כלומר כאספן המחזיק את האוסף האישי המכיל שטרות ממספר גדול של מדינות. אני אסביר שוב כי לא בטוח שאפילו אני מבין מה אני כותב כי האיש שלנו גם היה לא הכי ברור, אם כי הכי נחוש. הוא רצה להיות שיאן העולם במספר המדינות המיוצגות באמצעות שטר אחד מכל מדינה. כן גם מדינות שכבר לא קיימות כיום אבל פעם בהחלט היו. היה לו אוסף אישי די גדול והוא הבין שהוא אמור להשיג עוד כמה שטרות ואז הוא אדון ג. יהיה שיאן גינס כי כנראה שהיה כבר מישהו וחייבים לשבור או לעבור את המספר. כסף במקרים כאלה פותר הכל. לא כמעט הכל כי אם הכל באופן פשוט. מרבית השטרות שתבינו הינם זולים אבל ההשלמה היינה בעייתית ואולי פה מתחיל סיפור הכסף. יש שטרות ממדינות שנעלמו שאולי תצטרך להוציא אלפי דולרים לשטר כי אין מאותה מדינה משהו יותר זול ואנחנו מדברים על כסף מקורי ולא סתם צילומים. למי יש שטרות מזנזיבר? השטר הכי זול עולה כמו...
בקיצור האשדודי שלנו קנה עוד כמה שטרות די יקרים ונדמה לי שהסיפור הזה עלה לו כמה אלפי דולרים ואולי גם כמה עשרות אלפי שקלים חדשים והוא סבור שהשיא בידו. מחשבה עוד לא נותנת כניסה לספר השיאים.


גינס בישראל ובכלל
גינס ממה שאני יודע וזה לא הרבה, עובדים בצורה הבאה פחות או יותר. מי שסבור שהוא ראוי להירשם כאלוף של משהו, אמור להביא מכתב או המלצה המגובה בתצהיר מסודר אצל עורך דין או משהו בסגנון. במקרה שלנו האלוף האשדודי רצה שאני אראה את השטרות שלו ואכתוב מכתב או טופס שיש לו ככה וככה שטרות מקוריים מהמקומות הרשומים ואולי עוד פרטים נלווים כמו צילום ותיעוד מסוים. המכתב שלי אמור להיות מגובה בתצהיר נוטריוני שהסיפור שלנו הינו אמת. עד לפה המידע שאני זוכר בכללי ואם פיקששתי משהו אני מתנצל כי אקדים ואומר שאני לא רציתי להיות שותף לסיפור הזה, ואין לי נימוק משכנע כי אם סוג של תחושה המלווה בעצלנות בסיסית וחוסר רצון להיכנס למקומות בהם חלק מהשותפים אמורים לקחת תרופות ובקביעות. אם תרצו פרטים נוספים אז למדתי שיש לנו עוד אלוף נוסף ורציני עם ידע בלתי סופי שאותו הכרתי מהחנות ושמו גלעד צוקרמן שכנראה הוסיף את השם גינס לשמו כי הבחור הזה נכנס כשיאן אמיתי וממוסמך "גלעד צוקרמן החזיק שיא גינס באוסף מטבעות ב-15 בינואר 2001, כשיצג 227 מדינות באוספו" ותודה לויקי אהובתי.


אמרתי לאדון ג. כסוף השיער והממושקף שאני מוותר על הכסף והכבוד. הייתי בטוח שיהיה מישהו אחר שישמח לשתף איתו פעולה ונדמה לי שהוא גם מצא מישהו מאותה תפוצה וגם עם אותה שפה ועל הריח שלו נדבר בפעם אחרת.
הכניסה לספר גינס עשתה לאספן האשדודי הרבה הוד והדר בסביבתו הקרובה. אני לא בטוח שנהג ללכת עם התעודה שקיבל מגינס ברחבי העיר באופן קבוע, אבל נדמה שרבים רבים ידעו שפה בעיר אשדוד חי וקיים שיאן גינס ואפילו עם אשתו שאיתגרה אותו במשפט הבלתי מפרגן "למה מי אתה?"

תגובה 1:

  1. תודה רבה עבור התארים ! הופניתי על ידי חבר , ומאד מענין לקרוא את הטור.

    השבמחק