יום שבת, 12 באוגוסט 2017

המושחטים החדשים


פעמיים הלכתי להפגנה שהקים מני נפתלי בפתח תקווה בכיכר גורן ואפילו לא הרחק מהבית של מנדלבליט שפעם למד בעירוני ה' בתל-אביב ואומרים שהיה תלמיד טוב ובחור הגון ואפילו בלי כיפה. היה בסדר במחאה ותודה לאורי מורמי שהיה זה שהודיע נחרצות שאנחנו הולכים והלכנו ואפילו חזרנו הביתה לראש-העין בשלום וכל הספור לקח לנו 120 דקות תמימות כולל הכל. בפעם הראשונה שלי הבנתי בערך את הכוחות ואת הזירה עצמה. קניון בליבה של אם התותבות החדשה הזוכה מדי שבת לביקור קצר של מספר לא ברור של משתתפים. יש שיאמרו שההפגנה אינה חוקית ויש שיסבירו שהמשטרה עם הנחיות בג"צ עושה את מלאכתה נאמנה ולדעתי הסדר במקום היה עשר והכל היה ממש סבבה. הפגנה צפונבונית ואין אלימות והיו אפילו ליכודניקים חדשים בכחול ואפילו ראיתי שני שכנים מתל אביב ואפילו את דני שלזינגר שצילם את אורי ואותי ותודה. 
ברור שהכל החל ממני נפתלי ולהערכתי הבחור הזה אמיתי, פגוע ונחוש. אני מאמין למני ומבין את כאבו ולא מאחל לאיש להגיע למצב בו עולמך מתהפך ואתה לבדך מול רוה"מ ואשתו . ראיתי את משפחתו ואני מאחל להם שהדבר הזה כולו יהיה מאחור, כי ברור לי שהוא חי בסרט הזה 25 שעות ביממה.

פעמיים הלכתי להפגנה ונראה לי שזהו ודי ותמיד ניתן לנמק ולתרץ למה לא עוד ולהרים ידיים וזו טעות. הפגנה זה דבר דמוקרטי ובלתי נשלט. נראה לי שגם מני לא יכול לשלוט על הבאים והנואמים וחלקם הזויים ממש וזה אולי גם היופי שבדבר. ראיתי שם בתוך הקהל הקדוש גם כאלה שכתבו עליהם בעיתונים ובמדורים כלכלים ופלילים ובקטע של כסף שהתאדה וממש לא מעט והנה הם פה כאילו לא היו דברים מעולם ואפילו מצטלמים סלפי עם מנהיגים לעתיד. זו טעות להרים ידיים בשל כמה כאלה שתמיד יכולים לקלקל ולהוביל לטעות בשיקול הדעת. אם המטרה חשובה אז אסור לזוטות להסיט אותך מהדרך. השלטון בישראל מושחת. אולי תמיד היה ואולי תמיד יהיה.

בעברית שלי אין שום הבדל בין ת ל-ט בחיים השוטפים ואל תכניסו לי עניני עיצורים וסיפורי דקדוק. אפילו טרומפלדור הצמחוני החל דרכו כתרומפלדור עם סוציאליזם מזוקק והיום הוא מזוהה עם מושחתי ההווה. גם אלתרמן מהשטר הכחול העכשווי היה פעם אלטרמן. 
בוז למושחתים הישנים ויחי המושחטים החדשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה