יום שלישי, 15 באוגוסט 2017

קיטנת כליל החורש או פעמיים אמנון

February 18

פעם כשהייתי ממש ילד ואפילו לפני התיכון היה חופש גדול. הייתה קייטנה לחופש הגדול וזה היה ממש סבבה כי המקום היה בכפר הנוער ע"ש מאיר שפיה ליד זכרון יעקב ואנחנו סביב שנת 1970 וקצת. אריק גרינבלט, גבי מזרחי, אבצ'וק הרצפלד וגם אני נרשמנו כקייטנים ל-10 ימים עם אוכל ושינה מחוץ לבית. מישהו שילם על זה וקראו להם הורים ואפילו שלנו ומינה טוענת שזה לא היה זול כי גם הם ברמת גן רצו אבל זה לא קרה למרות שמתברר שהם גרו ממש ליד מנהל הקייטנה. 
קיטנת כליל-החורש פנימית הילדים בכפר הילדים "שפיה" ע"י זכרון יעקב 4 מחזורים בני 10 ימים. בתכנית: רחצה בבריכה ובים טנטורה, רכיבה על סוסים, מלאכה, משחקים, טלויזיה ועוד. 
הרשמה: יגאל הלמן גבעתיים, רחוב קק"ל 17 טלפון 724108
מעריב 1968 — ‏בארכיון מעריב ‏ותודה לאביהו בר

היה כייף ממש גדול עם סוסים, תחרויות שחיה בבריכה, ים בטנטורה, א"ש לילה והרבה חוויות, צחוקים וגם בנות חמודות. פעם ראשונה ששמעתי על תזמורת מנדולינות והיה גם הסבר על כליל החורש העץ שנתן את השם לקייטנה עם סיפור נלווה שלצערי איני זוכר. היום יש לנו בראש העין בחצר הבית עץ כזה ואולי יש קשר סמוי מבלי שכיוונתי. גם מנדולינות היו בראש העין. 

כליל החורש בראש העין פורח

למנהל הקייטנה המקומי שגר בשפיה קראו טוביה והיה לו כלב זאב וגם זקנקן ואפילו בטן. לבוס הגדול קראו יגאל הלמן שגר בגבעתיים והיה מורה להתעמלות. לימים שמעתי שהמנהל המקומי כלומר טוביה הפך לבוס בעצמו ואיני יודע אם המידע הזה נכון.
שני שמות נחרטו לי מאותה קייטנה. הראשון היה עופר לנצט ז"ל שהיה יפיוף וחרמן, שחיין נהדר וספורטאי, אבל יותר מהכל בדרן ושחקן בלתי צפוי ואולי הגנים עוברים בתורשה ובמשפחה. עופר היה גם כוכב מסיבת הסיום. הייתה גם מישהי מאד יפה שאני זוכר שהאוטובוס הוריד אותה בגבעתיים יחד עם אחיה הצעיר. קראו לה טיבי שזה קיצור של טבעונה ואמרו שאבא שלה עורך דין מאד מפורסם. היה לה שיער גולש, עיניים גדולות ושפתיים מאד מיוחדות. גם שם הגנים עוברים במשפחה.

עם השנים שפיה נשכחה במקצת והבנתי שהחיים בכללי אינם קייטנה ולא תוכנית כבקשתך. אפילו ההורים שלנו לצערנו כבר לא משלמים עלינו בעולם הזה, אבל בכל פעם שראיתי את אבא של טבעונה בכותרות נזכרתי גם בשפיה וכליל החורש. ממש לאחרונה עברנו בהוד השרון בדרך לסרט בקולנוע לב. עמדנו ליד גלידריה בדרך מגדיאל וראיתי שלט לא הכי מדהים וכתוב בו שחור על גבי פס כסף אמנון זכרוני משרד עורכי דין. המיקום היה די מוזר וככה גם התפאורה מסביב ומינה אמרה שאולי זה עוד עורך דין עם שם זהה. 
אגב איך הקייטנה שלכם?

היום קולנוע לב הוד השרון ופעם בית הפועלים מופ"ת - בימטרון הוקם בשנת 1938

אמנון זכרוני - משרד עורכי דין 
Amnon Zichroni - law Office
דרך מגדיאל הוד השרון‎.‎

למטה גולדה למעלה אמנון חניה ללקוחות גולדה






2 תגובות:

  1. אכן יגאל הלמן הפעיל את הקייטנות ואחר כך טוביה הפעיל אותן במשך שנים.

    שניהם ז"ל

    השבמחק
  2. זוכר את טיבי בהדסים. יופי מיוחד

    השבמחק