יום שלישי, 8 באוגוסט 2017

חברת טבע והאחים החייטים וגם טיפונת על פנסיה


August 4   2017

צירוף מקרים או סתם יד המקרה. טבע ענקית התרופות בנפילה לא קטנה והבוקר צילצל הטלפון בחנוק והאמת שהופתעתי. בצד השני מדבר אדון מחלב שהרבה מאד זמן לא שמעתי ממנו. פעם אדון מחלב ואחיו הבוגר ז"ל עבדו כחייטים ליד בית הכנסת הגדול בתל אביב. מעולם לא ראיתי אותם במקום עבודתם. יש חייטים שעושים תיקונים ויש כאלה שילבישו אותך טיפטופ בתנאי שיש בד וגם כסף בסוף. לדעתי יש משהו מהפנט ביצירת בגדים באופן ידני. האם חברת טבע מצויה במצב כזה שסיפור בגדי המלך החדשים והמלך הוא עירום, ממש מתבקש?
האחים מחלב עבדו ועבדו וכמו רבים מהעצמאיים הקטנים חסכו ליום בו יצאו לפנסיה. איך חוסכים? יש כאלה שעושים תוכנית חסכון ויש כאלה שקונים מניות ויש כאלה ששמים בצד דולרים ואפילו מתחת לבלטה שזה בעברית מרצפת. יש כאלה שקונים זהב ויש כאלה שמהכל עושים סלט נגיעות ואפילו נדל"ן ולא רק בישראל. מי שמסוגל לחסוך היום אזי מצבו טוב ויש שיגידו שתמיד ניתן לחסוך וחסכנות זה טבע. רוב האנשים שאני מכיר ואני בתוכם אינם מסוגלים לדעתי לטפל בעתידם הפנסיוני ובשל כך מומלץ לכולנו להתייעץ וגם להחליט מה עושים. ברוב המקרים ההחלטות תהיינה של אחרים ואנחנו נקבל זאת וגם נשלם דמי ניהול יפים המהווים פנסיה לחברות הפנסיה.
יש לא מעט אנשים הבאים לחנוק ושואלים אותי אם כדאי להשקיע במטבעות, זהב ובכלל בדברים בתחום עיסוקי. הם בטוחים בזה שאני בטח יודע. אני בטוח בזה שאני לא יודע וכולנו מבסוטים. האם דרוש רשיון או תעודה לייעוץ בתחום הדברים ההזויים? איך הייתם בוחרים יועץ כלשהו? האם הייתם מתייעצים ביועץ לייעוץ ? יש מומחים למומחים.
האחים מחלב חסכו בדרכם ואני רק יודע שגם קנו מטבעות. על דברים אחרים איני יודע וזה גם לא עניני בכלל. למה הם קנו מטבעות? אולי מפני שהמקום שלהם היה בסמוך לבית הכנסת הגדול והמיקום של הרבה חנויות למטבעות וגם בית הקפה ששימש כבורסה לתחום הזה? אולי. אני זוכר אותם שואלים ומתענינים לגבי מחירים ומדי פעם בפעם מוכרים משהו. אני בטוח שאני לא הייתי היחידי ששאלו וגם לא זה שתמיד קנה. שוק טבעי מתבסס לפחות על שניים ורצוי שיהיו שלושה ויותר כי חלק מהאנשים סובל מפיצול אישיות.
הכרתי בצבא כמה אנשים עם השם מחלב. אחד היה לבנוני והשני עיראקי שתמיד היה מצטט בערבית את אימו שביקשה ממנו שלא יהיה בים ולא באויר ורק ביבשה ובבקשה. אפי שחק טוען שהשם מחלב מעיד על מוצא מהעיר חלב בסוריה. שם זה היה נהוג בעיראק לאלה שהגיעו מחלב שבסוריה וגרו בעיקר בבגדד.
תמיד כשמזכירים את חברת טבע אני נזכר באחים מחלב שתמיד אבל תמיד טענו שאם היו קונים מניות של חברת התרופות טבע בעבר כלומר בזמן שקנו מטבעות ושטויות בסגנון המתפזר, אז הכל היה אחרת. חברים תזכרו שכסף זה לא הכל בחיים. יש גם דברים אחרים כמו דולרים, זהב, נדל"ן ואפילו אבנים יקרות ונערות זוהר.

מודליה ממתכת דקה של חברת טבע ירושלים עיר השלום והכיתוב "טבע חברה לתעשיה פרמצבטית וחימית למזרח התיכון בע"מ ירושלים"
באדיבות אלכס בקרמן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה