יום שני, 11 בנובמבר 2013

על אוכל פולני ושתי יפיפיות הורסות מקרקוב

יום ‏9 נובמבר 2013‏ בשעה ‏22:07‏
אחי הוא הבן הקטן של אחותי אראלה הבלונדה מחדרה. כרגע הוא גולה בירושלים ובשביל שבוע האוכל הפולני הוא מאד שמח להגיע לתל אביב ולכן הוא אמר לי שכדאי לי מאד להגיע לארוע בבית העיר שזה ממש ליד הבית של ביאליק וממש קרוב לחנות המטבעות. רציתי קצת מידע אז אחי אמר לי לחפש באינטרנט אז צרפתי כמה  קישורים בסוף למי שרוצה להתעמק בשבוע האוכל הפולני בישראל ולא רק בתל אביב. היום ומחר עוד יש ואחר כך אין. 



אז אמרתי לאחי שאני אגיע ואם זה בחינם אז אביא עוד מספר אנשים כי מה איכפת לי שעוד אחרים יהנו. אז הודעתי וממש התחננתי  בפני מינה, ניר, גילי, מיכל , חגיק ועוד כמה  ובסוף כולם מצאו תרוץ אמיתי והוגן ולא באו וזה הפסד שלם ורק שלהם. בסוף רק אפרת  באה עם אידאה פיקס שאין דבר כזה אוכל פולני ולא נהנתה בכלל כי הראש שלה היה במקום אחר. אני מאד אהבתי ואולי מישהו יוכל לעזור לי בהמשך. תודה מראש

אותיות 22 וכולן על אוכל פולני

אז בבית העיר שזו העירייה הישנה מפעם שקושטה בכחול ואדום התכנסו רבים וטובים לשמוע 22 גירסאות קצרות על אוכל פולני מהזוית האישית של המספר.



רון חולדאי היה בהתחלה ובהמשך פרש לדברים יותר חשובים וככה גם אפרת שלא ממש הבינה מה קורה שם. יש בעיה עם נשים לא מסופקות. אני ממש הבנתי כל מילה וכל חידוד. יגאל סרנה סיפר בדרכו ולסיום השמיע כמה משפטים בפולנית , יוסי ורדי בסרט וידאו שהוקרן הסביר למה אמא שלו והמסעדה שלה היא כנראה יזמית ההייטק הראשונה וחלוצת הביוטכנולוגיה, רותו מודן התנצלה על זה שנתנו לה לדבר אחרי האשה המקסימה בת ה95 ונכדתה היפה על הדברים המתחברים לאוכל בספרה הנהדר 'הנכס' , רונית ורד מהארץ בתוספת איתי  , שמיל הולנד המיוחד והמהפנט, הילה אלפרט סיפרה על מעלה החמישה ותרבות הכולבויניקים ,סנדר הצעיר שבא עם הבגדים הישר מהמסעדה, פיוטר ביגונט הפולני הכותב על אוכל בפולין נעזר בבתו אולה שחיה בישראל ותירגמה את דבריו , גם חנוך לוין צוטט ובסוף מנהלת המוזיאון היהודי מוורשה דיברה על פן טדאוש של מיצקביץ'. 

הריני מתנצל בפני  עוד כאלה שלא הצלחתי לזכור את שמם שהיו שם. היה גם מוזיקה. האוכל היה חסר ממש כמו בבדיחה על הבית בושת. הכל כאמור היה על אוכל, הרגשות , הזכרונות  ואיזכוריו השונים. היה ממש יופי ומבחינתי ראיתי ושמעתי שוב שפולנים יודעים לצחוק על עצמם ומורשתם ולא להעלב בכלל. חוץ מזה אולי מישהו מכיר את צמד הדיילות שחילקו וודקה? אפרת טוענת שהן לא אחיות ואפילו לא מקרקוב.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה