יום שני, 11 בנובמבר 2013

מנפלאות הכספומט או מי באמת צודק

יום ‏8 נובמבר 2013‏ בשעה ‏20:30‏
מנפלאות הכספומט או  מה אתם חושבים על זה?
לא האמנתי שהסיפור הזה יזכה לפוסט אבל עובדה שזה קורה. הסיבה היא מאד פשוטה ואני לא אשם. זה הם. כל מי שסיפרתי לו את הסיפור, צחק ממני ואני בכלל לא קשור. מתברר שלכל אחד יש דעה משלו ובינתיים איש לא מסכים איתי ואני בכלל לא קשור. אז מה הסיפור בכלל?


כספומט חכם ונדיב שיודע לעשות הרבה דברים. צילום אפי שחק

שאלה: באתם לכספומט וראיתם שיש שם כסף לא שלכם . מה אתם עושים?
שאלה: הלכתם ברחוב ומצאתם 1000 שקלים חדשים במזומן. מה אתם עושים?
שאלה: אם חמישה אנשים אומרים לך שאתה טמבל. מה אתם עושים?

ככה זה היה
השבוע נכנס לחנות בחור שאני מכיר מתחום המטבעות ומספר לי את הסיפור הבא ,שקרה לו כנראה זמן קצר לפני שנכנס אלי וממש אפילו די קרוב. הפרטים המזהים את המיקום המדויק אינם חשובים, לפחות לא לי אבל אמרתי לכם שאני ממש לא קשור. אז הסיפור מתחיל ובאמת שהוא לא ארוך ולכן רצוי שתתרכזו כי זה ממש לא מסובך.

500 שקלים חדשים בפה של הכספומט
הגיבור של סיפורנו מסביר לי שהוא עבר ליד כספומט ושם לב שבפתח המכשיר יש כסף תקוע ומיותם. נכון הוא ראה טוב והיו שם 500 שקלים שלמים ואפילו בשטרות יפים וחדשים. גיבורנו לא התבלבל ושלף את השטרות ואחרי שספר אותם במדויק ונוכח שלא סידרו אותו במקרה, נכנס לסניף הבנק שאליו צמוד אותו הכספומט וניגש לאחד הפקידים וסיפר לו את הסיפור, ואפילו נתן לו הכסף וממש נפרד מאותם חמש מאות שקלים חדשים לעד ולתמיד. הפקיד אמר לו שלפעמים יש עודף ולפעמים יש מחסור וככה זה פחות או יותר מסתדר. אני לא בטוח שאני מצטט במדויק ,כי גם הגיבור שלנו לא בטוח שערך לדיאלוג שיקלוט מתומלל. חוץ מזה אמרתי לכם שאני לא קשור.אני רק מספר את הסיפור האמיתי שקרה פה בתל אביב במקום עם בנין גדול ובנק צמוד ופעם אפילו היה פה בית העם.

מי פראייר?
הבחור מספר לי את הסיפור ובעצם רומז לי שאולי הפקיד בבנק , איך לומר עושה לעצמו קופה קטנה נוספת. הוא ממש לא בטוח אבל הוא לא קיבל שום נייר וגם לא חשב לקבל קבלה ואישור נוטוריוני , אבל הספק שלו מתגבר שאולי לא עשה את הצעד הנכון והאיש שאולי איבד את הכסף באותו כספומט, לא יראה את כספו לעולם. תמיד יש ספק בכל מעשה טוב שעושים ובמיוחד שנדמה לך שיצאת פראייר.

של מי הכסף?
ראיתי שהבחור די מבואס ובעצם רוצה לחלוק את סיפורו ואולי רוצה לקבל סיוע כללי למחשבותיו המעט מבולבלות. אחרי ששאלתי אותו מספר קטן שלהבהרות אמרתי לו שלדעתי עשה את הדבר הכי נכון וזהו. אם הוא חושב מחשבות רעות ומציקות שיגש למקום ויבקש איזשהו נייר ובהמשך יוודא מה בדיוק עשה הבנק עם הכסף ואולי אפילו אם ניסו לאתר את מי ששכח שם את כספו אם אכן זה באמת מה שקרה. לדעתי ולמיטב הבנתי הדלה, הבחור שלנו נהג באופן הכי נכון ופשוט. הכסף שהיה בכספומט שייך לבנק ומשם המשך הסיפור כבר לא קשור אלינו ובטח לא אלי. תבינו שאני לא קשור.

מי טמבל?
היום סיפרתי את הסיפור לחבר ובהמשך גם בבית. כולם אמרו לי שהכסף לא שייך לבנק והבחור שלנו נהג באופן איך לומר לא מספיק בוגר. כמעט כולם העלו את האפשרות שהכסף הלך לכיסו של מישהו. אמרו לי שאני קצת טמבל וגם תמים. אמרתי להם שהם חושדים בכשרים וסופם לא טוב. הם אמרו שאני כנראה לא רק טמבל אלא עוד כמה דברים. אמרתי להם שאני לא קשור ונראה מה יגידו הקוראים שהם הכי חכמים.
אז מה דעתכם ובכלל איך אתם רואים את המקרה? תזכרו רק שאני לא קשור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה