יום שני, 24 באוגוסט 2015

ישראל המפוצץ


ישראל המפוצץ
יש הרבה אנשים בעולם ואפילו בישראל שזכו לקבל שמות תואר או משהו בסגנון בצמוד לשמם. לעיתים זה ממש כבר סמיכות אמיתית. זה קיים בהרבה מקומות ולעיתים נדמה לנו שזהו שמם וככה התחילו אפילו שמות משפחה די מוכרים. לרוב זה הולך עם משהו לא הכי חיובי וסימפטי כי ככה זה ורובנו קצת מסתלבטים אבל לא תמיד ולא כולם ויש גם דברים נפלאים וטובים. ג'ק המרטש עשה מזה קרירה. גם ג'ון דופק הכבשה זכור לעד.. אצלנו יש את רפי המסריח, איסר הקטן ואיסר הגדול, עזרא פיג'מה, מזל היורקת, נחמה הסורגת, גילי היפה ויפה המכוערת ואפילו מינה זינה, ויש את טוני הנותנת ואחותה בוני גם. יש בני בום ושרי כלום ואפילו אלכס הרציני, גבי תסרוקת, פועה של יהושע ונועם המוצץ וגם רפי מוטרפי. בני בכבוד שלי, זה מאד חזק בכבוד שלי.
גם אצלנו בקרב האספנים והמטורללים במיגזר יש שמות נהדרים ורובם ממש בסדר.

פעם היה את ישראל הגבוה וישראל הנמוך ואפילו ביידיש. מוישה תדריאן ולהבדיל את מוישה שיכור, רפי דימונה ושלמה נתניה, מנשה עם העין ומנשה בלי האוזן. יש צירופים ושמות שנדע להבדיל בין שני אנשים שונים. היה גם את שלום השמן ושלום הגנב וגם סתם שלום ירושלים. היו גם סתם שמות המתארים פיזית ורוחנית את היצורים, כמו רפי השמן ושבתאי המתיש, יהודה קונסי ויהודה פאר וגם סתם יהודה ליוינגסטון אח של שרון הכנועה. מי היה התוקע?

לעיתיים בן אדם עושה ופועל מהבוקר ועד הלילה, וככה כל יום ואפילו חיים שלמים, ובסוף זוכרים אותו רק בגלל כבשה ואפילו רק פעם אחת. היום בבוקר ישראל כ"ץ פוצץ את האמא של הגשר התל אביבי בצומת מעריב, עם אחלה הפקה על הבוקר ואפילו חולצה שחורה ובטן גם. מהיום זה אצלי ישראל המפוצץ למרות שגם הסבתא שלי מהצד של אבא היא כ"ץ מהבית. 
הוא בנה המון ארמונות, אבל הם לא קראו לו ג'ון בונה הארמונות. הוא הקים הרבה גשרים ואפילו מורכבים, אבל הם לא קראו לו ג'ון בונה הגשרים. הוא ייסד מבני ציבור וקתדרלות לרוב, אבל הם לא קראו ג'ון בונה הכנסיות. כן הייתה רק פעם אחת ויחידה שהוא עשה את זה עם כבשה. כן רק פעם אחת ויחידה ...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה