יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

מטריה אדומה ברומא

רומא כיכר ספרד עם המדרגות הספרדיות וגם מטריה אדומה בפינה

מי רואה את המטריה האדומה?
חיים חבר שלנו ממושב סגולה נסע לרומא כי כל הדרכים מובילות לרומא. הסתובב לו חיים ברומא ולפתע החל יורד גשם. אז חיים קנה מטריה אדומה כי זה מה שנתנו לו. המטריה הייתה בסדר וגם הגשם פסק וחיים וזוגתו התיישבו לקפה בפיאצה נאבונה וברור שהם סגרו את המטריה האדומה. כן הם גם הגיעו למדרגות הספרדיות כי כולם מגיעים לשם ויושבים ונהנים כמו כולם כולם.
הקפה ברומא נהדר וככה גם הגלידות. תוך כדי, הם שמו לב שלידם ומסביבם התקבצו די הרבה יפנים. כן הם היו יפנים ולא סינים כי הייתה להם מצלמה וגם כובע עם המילה ניפון nippon. ברומא יש הרבה תיירים ובכל זאת זה היה מוזר כי היפנים המשיכו ללכת אחריהם עד המלון. כן הם גם המשיכו ללוות אותם עד לשדה התעופה לטיסה בחזרה לישראל ותמיד עם קידה ומאד מאופקים ומנומסים. אולי הם שייכים לכת המקויה?

כשהם נצמדו לתור הבידוק זה ממש היה מוזר. חיים לא יודע יפנית אבל איש הבטחון הנחוש של אל על עשה ברור מעמיק מה קו פורה פה ואפילו ברומא. התברר שזה הכל בגלל המטריה האדומה. למדריך הקבוצה של היפנים היה גם מטריה אדומה.
מי יודע למה טייסי קמיקזה חובשים קסדות? מי יודע למה המטבעות היפנים יקרים? אני לא!

כנס נומיסמטי ביפן 1990 מדליה ישראלית מפלדיום 

כנס נומיסמטי ראשון בטוקיו 1990 עיצוב נתן קרפ צילם אליעזר מורב

כנס נומיסמטי ביפן מדליה להענקה רשמית, תש"ן 1990 (המדליה עשויה מפלדיום ולא הוצעה למכירה לציבור הרחב) מתוך הקטלוג המקוון של החברה הישראלית למטבעות ומדליות בע"מ 

בסוף חודש יוני 1990 התקיים בטוקיו כנס נומיסמטי בינלאומי ראשון. הכנס אורגן על-ידי מר אוקה, שהינו גם הסוכן הבלעדי של החברה הממשלתית ביפן ובמזרח הרחוק. בכנס השתתפו, בנוסף לנציגי החברה הממשלתית, נציגי המיטבעות הממלכתיות של ארה"ב, בריטניה, קנדה, צרפת, אוסטריה, סין ועוד.
המדליה שהונפקה לרגל הכנס, הוזמנה בארץ ועליה אף כיתוב בעברית וסמל "מגן-דוד".
פני המדליה: דמות סוס בתנוחת זינוק, על גופו הכיתוב "כנס נומיסמטי ראשון בטוקיו התש"ן" ומתחתיו השנה "1990". בחלק העליון, לאורך ההיקף, הכיתוב "1st. TOKYO INTERNATIONAL COIN CONVENTION".
גב המדליה: שני אילים על רקע הררי בתוך מסגרת עגולה. בחלקה התחתון של המסגרת ר"ת "TICC" לציון שם הכנס, משמאל סמל יפן- השמש העולה ומימין סמל ישראל- מגן דוד.
היקף המדליה: ר"ת שם החברה הממשלתית – "ח.מ.מ.מ." ו"I.G.C.M.C.", ומספר המדליה. מיספור כל המדליות ממוספרות. עיצוב נתן קרפ. גלף תדהר דגן. מיטבעה קרדיט גולד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה