יום שבת, 8 באוגוסט 2015

תוציא לבחוץ או מנפלאות העברית העממית

שלמה אוחיון אחי הבכור אצלי בחנות

להוציא לבחוץ עם שלמה
שלמה אוחיון הוא אחי הבכור בנסיבות שיפורטו בפעם אחרת. שלמה אוחיון מדבר בשפה אותה רכש בחיים עצמם ויש מצב שאני הולך לאמץ חלק מהדברים שלו כי את השאר אימצתי זה מכבר. "להוציא לבחוץ" זה אוריגנאל של שלמה ולא זכור לי שכל הזכויות שמורות רק לו כי שמתי לב שיש כאלה המאמצים מילים ומשפטים מאחרים וככה עולה ופורחת העברית כולה. יאיר נחמני גם אומר "תוציא לבחוץ" אבל ברור שהוא מצטט צרוף נהדר שהגיע משלמה.
שלמה אוחיון נוהג לקנות דברים בתחום שלנו, כי אספנות זה משהו שלא תמיד ניתן לכיבוש. לעיתים הוא גם מוכר, כי ביזנס עם אספנות הולך נהדר ביחד, ואם רק נקנה ונקנה אז בסוף ייגמר הכסף וכשאין כסף אז נגמר כמעט הכל. כן כסף מניע כמעט את כולנו. יש כאלה  שכסף כבר לא מעניין אותם כי יש להם מספיק כסף כבר מקודם. מי שלא אוהב כסף שיקום בבקשה. אף אחד לא קם!
פעם ישבתי עם שלמה ודנו במצב השוק הנוכחי וגילינו שהשוק שלנו פה בארץ הקודש הולך ומצטמצם. מספר האספנים או כאלה הנחזים להיות כאלה הולך ויורד ואחריתו מי ישורנו. למה ירדה ההתענינות בתחום שלנו בדיוק? לא כעת הזמן להסביר ולא בטוח שאני גם יודע, אבל פעם אחרת ננסה. תודה. 

תוציא לבחוץ חבר שלך

אני חשבתי שהפתרון הוא בהפיכת התחום ליותר פופולארי, עם רעיונות מוזרים שבינם לבין המציאות הנוכחית אין ולא כלום. שלמה הסביר לי אחרת וטען שיש הרבה אנשים הרוצים ומתענינים, אבל אנחנו לא מגיעים אליהם. הוא חזר ואמר ואמר וחזר "תוציא לבחוץ" ושוב "תוציא לבחוץ". אז בסוף הבנתי שהוא התכוון שצריך לעשות יצוא כי שם בעולם הגדול יש הרבה אספנים הכמהים כל הזמן לדברים משלנו ואנחנו לא יודעים ולא רואים ואפילו לא שומעים את מי שבחוץ. רעיון נפלא להוציא לבחוץ ותזכרו שאז לא היה בכלל אינטרנט והאיבי Ebay לא נולד אפילו כרעיון. מי מכיר את סדרת בולי היצוא של ישראל מפעם?

תל אביב אחד העם ליד בית הכנסת הגדול

להוציא לבחוץ עם ד"ר איטה ח. 
פעם רציתי לקבל ייעוץ רפואי בנושא די דיסקרטי. לא ידעתי כיצד להציג את השאלה למרות שד"ר איטה חרמנובסקי הייתה רופאה ממש טובה. שיער בלונד חצי אמיתי וברור שהיא הגיעה מחבר העמים עם המלצות ממש חמות וטובות. אמרו שהחלה במוסקבה כאחות ובהמשך הצטיינה והפכה לרופאה מנתחת. פה בארצנו הפכה לרופאת כללית עם התמחות בעור ומין לקהילה הרגילה. עור ומין צרוף מוזר לטעמי.
אז חזרנו לזה שאני מגיע לד"ר איטה הרופאה לנושא עור ומין ואני מנסה לשאול כדרך ישראלי ממוצע במרפאה קהילתית רגילה. "שלום דוקטור אני באתי לשאול שאלה עבור חבר שלי שהוא קצת ביישן ולא יודע איך לשאול וגם אין לו רופא טוב כמוך..." ד"ר איטה ישבה בנינוחות והסתכלה עלי עם שיערה הקצר בצבע בלונד ועיניים ירוקות חודרות ושפתון אדום נהדר ואמרה בקצרה ובנחרצות "נו טוף אז תוציא כבר חבר שלך לבחוץ..."
מעניין אותי אם איטה ושלמה מכירים או שזה סתם צרוף מקרים של להוציא לבחוץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה