יום ראשון, 3 ביולי 2016

הבה נדבר גלויות או lets talk postcards

July 1 at 1:49pm


גלויות מפעם עושות לי משהו. יש גם אספני גלויות וחלקם ממש חזקים ולא בא לי להתעסק באוספים האלה וככה גם לא באלה האוחזים בגלויות הנדירות. מתי הייתם בקיבוץ גלויות?
כשאני רואה גלויה מפעם אני נזכר במיידי באדון דניס נול שמעולם לא אסף גלויות ויש מצב שבכלל לא היה אספן ותאמינו לי שככה הכי עדיף. 


דניס נול רוקח בקופת חולים וגם שכן נהדר 

הרוקח הראשון מבחינתי שממש הכרנו טוב היה אדון נול שהיה שכן שלנו ברחוב סוקולוב 93 ואפילו גר בקומה הראשונה שמעל העמודים עם אשתו ושתי בנותיהם. דניס נול עם משפחתו עשו עליה מדרום אפריקה ואני יודע שעבד כרוקח באחת הקופות למרות שמעולם לא בקשנו ממנו שום תרופה ובטח לא תרופה הדורשת רצפט.

אדון נול היה איש נהדר עם מבטא חזק שתמיד התעקש לדבר איתי בעברית ואני תמיד מושך אותו לכיוון האנגלית ואני זוכר שמעולם לא הבין אותי כשאמרתי לו אדון נול lets talk postcards. אני צחקתי ודניס היה מסתכל לעברי ולא מבין מה אני רוצה. 

אדון נול היה איש הכספים בוועד הבית ואמא שלנו תמיד אמרה שטוב לכולנו שיש כאלה אנשים בוועד הבית ואין צורך לבדוק אותם. מהנדסים עובדים לפי סנטימטר ורוקחים עובדים לפי המיליגרם.

אני זוכר אותו עובר בין הדיירים עם פנקס הקבלות ונדמה לי שכמעט תמיד היה במכנס קצר ועם סנדלים שונים מהמקובל במקומותינו. מי שלא הכיר את אדון נול הפסיד ואם אתם לא מאמינים לי אז תשאלו את חתנו איתן הבר שאמר "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה ובצער רב". מתוך חוכמת הרצפט 

גלויה מפעם של בית חולים בילינסון
פה נולדתי ושם עשו לי ברית מילה
דפוס לוין אפשטיין.
גלויה POSTCARD פוטו-ליטו א.לוין - אפשטיין בע"מ תל אביב
צלום זנדהויז printed in israel
בית החולים בילינסון פתח-תקוה ישראל ההסתדרות הכללית של העובדים העברים בא"י קופת חולים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה