יום שלישי, 4 ביולי 2017

איינשטיין ה-דוגמא שאולי לא הכרתם

June 21    2017
אלברט איינשטיין אחלה ראש ואפילו יהודי שאני חולה עליו. אם הייתה לי אפשרות כלשהי אז הייתי רוצה את הראש הזה והמחיר לא חשוב. יש לי תחושה שהאיינשטיין הזה היה גם שמאלני והיום יש מצב שהיה נמנה על מצביעי מרץ הספורים. מי אמר שלהיות מיעוט זה כזה אסון?
הפריט הישראלי הכי מכיר בתחום שלנו זה השטר של איינשטיין חמש לירות 1968. לפחות ככה נדמה לי על פי מכירות האיבי בעולם. שטר מאד מבוקש ומחירו סביר מאד. המחיר לפריט חדש פחות מחמישים ש"ח כולל משלוחה לכל מקום בעולם. יש גם בהרבה פחות אם השטר לא חדש דנדש crisp.
פה בתמונה רואים שטר דוגמא כלומר SPECIMEN ואני לא מת על המינוח בעברית ואשמח לחידושים מרעננים. שטרות דוגמא זה סרט בפני עצמו ובכללי אלו שטרות שניתנו לבנק מטעם המדפיס והמיספור כולל כמה אפסים. אם תרצו לקנות שטרות ישראלים עם הכיתוב דוגמא- specimen תצטרכו להיפרד מכמה מאות ואולי גם כמה אלפים ואנחנו מדברים על ירוקים וגם אירו זה בסדר. שטרות כאלו ניתנו בעבר לכל מיני vip במערכת הבנקאות המקומית. גם חברי הוועדה המייעצת של בנק ישראל קיבלו פעם וגם בנקים זרים בעולם.

בנק ישראל אלברט איינשטיין 1968 חמש לירות SPECIMEN

בנק ישראל 5 לירות 1968 שטר specimen ת00000000
נחל שורק המרכז למחקר גרעיני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה