יום ראשון, 9 ביולי 2017

משחקי המכביה מהזוית שלי

July 7 at   2017

משחקי המכביה העשרים מצליחים לעורר כמה דברים הקשורים לנושא וכאמור כולם הבזקים אישיים נטולי אחריות למשתמש האקראי.
אצטדיון המכביה שליד מגרשי התערוכה והירקון מוכר לי ממש אחלה. אז בשנות השישים והשבעים לא ידענו שיום יבוא והמקום יהפך לאתר בילוי נהדר עם מכוניות לרוב, בנות מעודכנות עם שיא האופנה והרבה אוכל ושתיה ובכל זאת יש שם שלט חמוד, כחול ועם שפיץ הנושא את שמו של יוסף יקותיאלי הוגה ומגשים רעיון המכביה. הזמן שנבחר נשמע לי מקורי ומדליק ויש חגיגה במלאות 1800 שנה לפרוץ מרד בר-כוכבא. את הקשר למטבעות בר כוכבא, תעשו אתם ואלכס בקרמן יביא בדרכו אינסוף מדליות, סיכות ופרסים מהמכביות בעבר. פעם מכרנו די הרבה מדליות ממלכתיות במהלך מכביות שונות ומשתתפים יהודיים קנו מזכרת גם אם לא זכו במדליה אמיתית משלהם. מאז זרמו הרבה מים בירקון ואני שבעתי ממדליות.

יוסף יקותיאלי עם בניו הבכורים גדעון וברוך (1929) 
מתוך הויקיפדיה

את יקותיאלי לא ראיתי מעולם אבל את זמירה יקותיאלי דווקא כן. נדמה לי שזמירה היא אחת מכלותיו והרבה מדריכים בתל אביב ובחברה להגנת הטבע יספרו על תרומתה בתחום. ממש לאחרונה ובעקבות הספר של חוני המעגל איצקוביץ' זצ"ל על בתי הקולנוע בתל-אביב יפו, למדנו על הקשר של זמירה יקותיאלי לקולנוע זמיר ברחוב אלנבי. בתל אביב תמיד חיים בסרט והיום אומרים לחיות בקליפ. שיהיה לנו קליפ מכביה שמח.

רחוב יוסף יקותיאלי 1897 - 1982 תרנ"ז - תשמ"ב 
הגה והגשים רעיון המכביה. זכה בפרס ישראל ב-1979 על מפעל חייו בקידום הספורט. 
YOSEF YEKUTIELI st

אין דיירים ברחוב הזה אבל יש הרבה בליינים ומטיילים
שלט כחול וברקע תחנת הכוח רדינג ויש גשר בשפך הירקון
רחוב יוסף יקותיאלי 1897 - 1982 תרנ"ז - תשמ"ב 
הגה והגשים רעיון המכביה. זכה בפרס ישראל ב-1979 על מפעל חייו בקידום הספורט. 
YOSEF YEKUTIELI st


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה