יום שלישי, 4 ביולי 2017

מפגשים מהדור השלישי ובתל אביב

June 11    2017

מטבעות מיותרים מצליחים לחבר פרקי עבר והווה ואם לא הבנתם כמוני את הפתיח אז בואו נתקדם ונראה.
יהודה מאי השמאי צילצל אלי ואמר שיגיע אלי מישהו בשם אסף ושאבדוק את מטבעותיו. ואכן כעבור פחות משעה מגיע לחנות בחור גבוה וחסון ובידו שקית קטנה ובה מטבעות ושטרות מפעם. הוא יודע שזה לא משהו מיוחד אבל אין סיבה לזרוק משהו ששווה כמה עשרות שקלים ואולי יותר ואין גם סיבה מבחינתו לשמור דברים מיותרים. העולם מתחלק לשתי קבוצות עיקריות. אלו השומרים כל דבר ויש להם אפילו משפט מנצח מבחינתם "זה לא מבקש אוכל.." הקבוצה השניה מכילה אנשים המשתדלים להיות מאד תכליתיים ונטולי רגשות עבר והם לא אוגרים ולא אוספים ופניהם לעתיד וגם בהווה יש חיים. ברור שיש גם קבוצה שלישית המחולקת לעוד מאות קבוצות אבל זוהי קבוצה מאד מורכבת ולכן נניח לה בשעה זו.

אסף גליל אצלי בחנוק וגם דימה מאחור

בחנתי השקית הקטנה ופסקתי את הסכום שהתאים לי לשלם ואז הבחור אמר "מקובל עלי וזה בסדר. אלו דברים שנשארו מפעם"
חשתי שמותר לי לשאול כי יש אנשים המגיעים עם אווירה נינוחה ואז מתפתחת שיחה שבה הבנתי שהבחור נולד בתל אביב ואפילו ברחוב (שדרות מוצקין 9) שאני מכיר מעט את בתיו וגם כמה דמויות (משפחת לפידות, גרינבלט) מהזמנים שלנו.
אביו היה מחנך וחוקר בשטח הבוטניקה, פרופסור וממייסדי אוניברסיטת תל אביב והשם שלו יעקב גליל ויש גם ויקיפדיה מענינת שאותה אגב כתב אסף. שאלתי את אסף לגבי שם משפחתו כי הנחתי שגליל זה לא במקור ואז חלה תפנית בעלילה כשעלה השם גלימצ'ר צבי. ככה קראו לסבא של אסף כלומר שם המשפחה במקור. אין לי מושג למה, אבל שם כזה לא שמעתי מעולם ובכל זאת משהו היה מוכר לי לפחות ויזואלית. אחרי גרוד קל בפדחתי אמרתי לאסף שיש לוח הנצחה עם השם הזה ואפילו בבית הכנסת שלנו כלומר זה שהורי התפללו בו ושם עליתי לתורה בשנת 1971. אסף היה מופתע אבל לא לגמרי. הוא ידע שיש דבר כזה אבל התקשה באיתורו. הסברתי לו שהלוח מוסתר על ידי וילון בתוך בית הכנסת וצמוד לחלון הגדול הפונה לרחוב דיזינגוף 312. אפילו שלפתי תמונה מאלבום הפייסבוק שצילמתי בשעתו בתוך בית הכנסת. 

לזכר עולם בית הכנסת הזה נבנה לפי תוכניותיו ובהשגחתו המסורה של האדם היקר היהודי הנאמן המהנדס ר צבי בר' יצחק גלימצ'ר ע"ה נולד ב"ז טבת תרמ"א נפטר י' שבט ת"ש.

בית כנסת הצפון רחוב דיזינגוף 312 - 314

מבט מעזרת נשים בית כנסת הצפון ברחוב דיזינגוף שנבנה על פי תוכניותיו ובהשגחתו של המהנדס צבי גלימצ'ר


לוח ההנצחה מפעם עשוי מתכת על גבי שיש ולטעמי זו עבודה משובחת. השלט הוזמן על ידי חבריו לעבודה בעיריית תל אביב וככה חרוט על השיש שהלוח מתכת יושב עליו. כתוב שם ככה "לזכר עולם בית הכנסת הזה נבנה לפי תוכניותיו ובהשגחתו המסורה של האדם היקר היהודי הנאמן המהנדס ר צבי בר' יצחק גלימצ'ר ע"ה נולד ב"ז טבת תרמ"א נפטר י' שבט ת"ש". 

ביקשתי מאסף שיוסיף על סבו ומשפחתו וזה הקישור 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה