יום שבת, 10 בספטמבר 2016

מתנות לחג ונדבנים ידועים

September 10, 2015


כל פעם שמגיעים החגים אני נזכר בהם. הם זה אבא שלי וגם מוישה גליקמן ז"ל שהיה חבר ילדות של אבא וגם עבד בתחום שלנו. זה לא תמיד בשליטה ולא תמיד ההקשר חד וברור אבל למדתי שאם רוצים אז יש קשר. 

פעם מישהו תרם המון כסף וכולם כמובן ידעו שפלוני אלמוני תרם ככה וככה והוא ממש צדיק ונפש טהורה וזכה המזכה את כולנו. אני זוכר שאבא ומוישה עשו כזו תנועה ואפילו אמרו משהו ביידיש ואפילו גוי כמוני הבין לגמרי. הם אמרו "אל תדאג הוא לא נותן מהכסף שלו." נדמה לי שהם אפילו צחקו ואם הם צוחקים אז גם אני אבל לא בטוח שהבנתי. צחוק זה דבר מדבק כמעט כמו בכי. 


לפני כמה זמן פירסמו משהו על מישהו שהיה ידוע כצדיק גדול ונדבן עוד יותר גדול ובמיוחד בחגי ישראל. תמיד גם היו שם כאלה יח"צנים מדושנים שדאגו שאנחנו נדע מזה. 
אחרי שהשופט אמר את מה שאמר הבנתי שבעצם מה שהוא נתן באמת לא היה שלו. זה היה שלנו. אפילו קצת משלי והרבה משלכם. חג שמח אנשים טובים וצדיקים ותחזיקו דיאטה בבקשה,


כרמל מזרחי ברנדי חג שמח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה