יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

התרוממות יצירתית בכיכר התזמורת

היצירה של קדישמן מצליחה לעורר הרבה אנשים ולהרבה כיוונים. יש האוהבים את אותם עיגולים ויש כאלה שממש לא. אני שייך לאלה שכן ואפילו עם החלודה. התוספות הנלוות לאחרונה בהחלט מדליקות לטעמי. ככה היה עם החזיה והסמיילי ואולי עם עוד שפיקששתי. 




ישראל גבירצמן מעלה עוד רעיונות ויישומים לפסל. יופי של ראש לטעמי.
"״התרוממות״ פסלו של מנשה קדישמן ברחבת תיאטרון הבימה כאשר היכל התרבות ברקע. 



ישראל גבירצמן: "אני עובר ליד הפסל לעיתים קרובות מאוד וחולפת בי המחשבה שיש לתת לפסל חיים נוספים ״פרקטיים״ אולי מעבר למחשבתו של האמן בפסלו זה.
ועוד מספר מילים עלי: מגיע מרקע הנדסי, מגדיר עצמי כאמן רב תחומי המשלב צילום, רישום וציור לתיעוד רגעים מיוחדים שלא יחזרו, בעיקר בסביבה אורבנית. הרעיון, להקפיא את הרגע, לספר את סיפורו ולהצית את דמיון המתבוננים".

פעם הכרתי אספן תל אביבי שנולד ביוגוסלביה והיו לו הרבה אוספים מענינים. הוא סיפר לי שיש לו את הדגם המקורי והמוקטן של שלושת הכדורים ואפילו ממתכת. זה סיקרן אותי כי האיש טען שזה הדגם היחידי והוא קנה אותו ממנשה קדישמן באופן אישי. נדמה לי שאפילו ראיתי את זה על חי והדגם היה עשוי אלומיניום. ניסיתי לשדך את היצירה היחידאית הזו, אבל השידוכים שלי לא משהו. מישהו מנוסה וספקן, טען שרק נדמה לנו שיש מהדגם הזה עותק בודד ויחיד והוא יודע על מה הוא מדבר ומניסיון ואפילו מכיר את קדישמן טוב מאלו שראו אותו ככה סתם ברחוב בר כוכבא וליד טרומפלדור. 

מי יודע כמה כבשים צייר קדישמן המנוח ?














מלחמה בתאונות הדרכים.


קונוטציה פוליטית- המצפן ,יען כי איבדנו את הדרך,
השעון-עד מתי?
הסמיילי-קודם בוכים ואח"כ כבר צוחקים

גלגלי השיניים להנעת תהליכים לריפוי החברה במדינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה