יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

הצבעה בבחירות



נכתב הרבה לפני הבחירות האחרונות אבל תמיד רלבנטי, גם לבחירות הבאות במועד לא ידוע.

אסימון חבר ועדת קלפי בירושלים השלמה 1969 צילום: אליעזר מורב

מדריך למצביע המבולבל או למה חשוב מאד להצביע
אומרים ששני מיליון איש לא יצביעו הפעם בבחירות. יש נתוני עבר וככה כנראה יקרה גם הפעם. כמה מנדאטים זה לא יוצא? אם זה היה תלוי בי, הייתי מונע אוכל ממסרבי הצבעה בקלפי למשך 12 שעות ורואה כיצד זה משפיע. זה גם בריא לצום חצי יום. יש גם שלב שני. להרביץ קלות עם סרגל על האצבעות במידה. מה השלב השלישי? גרירה בכוח!

מה הסיבה שעשו מדליה לחברי ועדת קלפי בירושלים 1969? ירושלים הייתה שלמה!
האם קנס על מי שלא יצביע יהיה יעיל כנגד משתמטי הצבעה?
למה כל החרדים מצביעים? ולמה כל הימין? ומי לא מצביע?

בהוקרה לחבר ועדת קלפי בירושלים השלמה
זה הכל בגלל מדליה מאד מסוימת שפתאום צצה לה מתהום הנשייה. הפריט הזה ממש לא מיוחד ונדיר, אבל בכל זאת די חריג במשמעותו. קוראים לזה אסימון קלפי - עיריית ירושלים השלמה והאמת שמעולם לא התעמקתי בעניין של, למה ומדוע בדיוק. כנראה עוד סיפוק גחמה של מישהו שאהב מזכרות מתכת ובמיוחד מירושלים השלמה. יש לי תחושה חזקה שטדי קולק הראשון היה חזק בתמונה ולצערי אין לי כיום את מי לשאול. ישראל צדקה ז"ל איננו וסופי ממש לא בסיפור הזה. הקטלוג הממשלתי של פעם מנייר בסדר ואילו הקטלוג המקוון עושה סתם פדיחות וטעויות , אז הפעם אין קישור עד שיתקנו את הנדרש. יש לא מעט טעויות גם בקטלוגים ולא רק בדרך ההצבעה של אנשים. בישראל של היום יש בעיית בוחרים ולא נבחרים. אם יכולתי לשנות את שיטת הבוחרים אזי הכל היה נראה אחרת. הייתי למשל מונע בחוק מכל מצביעי קדימה בעבר להשתתף הפעם בלבד בבחירות הנוכחיות.
אולי אם ניתן בבחירות המתקרבות מדליה לכל בוחר, יגיעו יותר מצביעים? אולי קמיעות עם איזה באבא? מחזיק מפתחות? תווי שי ללא פג תוקף? סתם קונדום שמנוני? לדעתי הכי פשוט וזול זה לתת שטר חדש של מאה ש"ח לכל בוחר ומי שלא יצביע ישלם קנס של מאה דולר וככה החשבון יתאזן.

אסימון קלפי - עירית ירושלים, תש"ל 1969
בבחירות שנתקיימו בארץ בראשית שנת תש"ל,לרשויות המקומיות, חילקה עירית ירושלים לכל הפעילים בבחירות, למזכרת, אסימון ברכה, בסימן הבחירות שנערכו לראשונה לאחר שנתאחדו שני חלקי העיר.
פני האסימון: סמל העירייה, השם "ירושלים" בעברית ובאנגלית, והשם "ירושלים אלקדס" בערבית.
גב האסימון: במרכז "בהוקרה לחבר ועדת קלפי" מסביב על השפה העליונה "בחירות לעירית ירושלים השלמה" ובשפה התחתונה "תש"ל 1969".
היקף: חלק. עיצוב: עירית ירושלים. מיטבעה: קרצ'מר, מתכת: נחושת ניקל קוטר: 30 מ"מ משקל: 13 גרם כמות: 2500. הפריט לא נמכר והוענק לפעילי הבחירות לעיריית ירושלים.
יש מספיק פריטי אספנות הקשורים לבחירות לאורך השנים. סיכות, קופונים דמויי שטרות עם תעמולה, כרזות ועוד. אנחנו עוד נגיע אליהם בהזדמנות קרובה. המעמד מעץ הזית של א. ויתקון הוא דוגמא נהדרת וחריגה. 

מעמד עץ זית עם הטבעת מתכת כמזכרת לבחירות 1969
 ועדת הבחירות המרכזיות לכנסת השביעית תש"ל 1969 בהוקרה א. ויתקון יו"ר

מי עדיין לא החליט להחליט?
האמת שזה נראה לי ממש לא טוב עניין הבחירות המתקרבות. התחושה הזאת באה לי ממש לפרצוף ומהכיוון הכי לא צפוי. שאלתי את הילדים שלי מה קורה עם הדעה שלהם ולאיפה ילך הקול שלהם. הם ענו לי בנפרד שהם לא יודעים. כאילו עשו יד אחת לא לדעת ואני יודע שהם פשוט לא עושים כלום כי זה ממש לא מזיז להם עדיין. כנראה שההורים בכל זאת אשמים במשהו. אבל זה לא נגמר.
איך יצביעו ביער של חדרה?
שוחחתי השבוע עם אחותי הבכורה דבורה שכנאי מחדרה. דבורה אמרה לי שהיא לא יודעת ויש מצב שהפעם היא לא מצביעה בכלל. אני יודע מה נטיות ליבה בהקשר הפוליטי בערך ואפילו בדיוק, ולכן זו הייתה הפתעה נוספת. אנשים בישראל תחת עירפול קל, סוג של אילחוש פוליטי. מי אשם בזה? במקרה הזה ההורים נפטרו ואין את מי להאשים.

על המרץ של אורי אבנרי
אני יודע בדיוק למי אצביע. זה אפילו מתחיל לשעמם אותי להסביר אז הפעם אני לא אסביר כלום. אורי אבנרי פה באתר הזה אמר משהו הנראה לי הכי מתאים אז פשוט הבאתי דברים בשם אומרם לגבי מר"צ. "מר"צ, לעומת זאת, היא מפלגה ישנה ונאמנה, נקייה מכל רבב של שחיתות. היא אומרת את כל הדברים הנכונים. לרוע המזל יש לה הכריזמה של סיר ישן. אין בה פנים חדשות ומרתקות – והרי אנחנו חיים בתקופה שבה הפנים חשובות מהרעיונות." ותודה לאורי אבנרי שתמיד הסביר מוקדם מה שהתברר כנכון מאוחר יותר.
מי שלא מצביע לא משפיע כי הוא מת וזה יעלה לו מאה דולר!
חברים יקרים ואנשים טובים באשר אתם , בבקשה מכם תתעוררו. תתחילו להפנים שחייבים להצביע ולא לישון. היום לא אסביר למי רצוי להצביע. לא חשוב העיקר לקחת חלק ולתת משמעות לקול שלכם. ככה גם תסבירו לילדים שלכם ואולי אפילו להורים ולשכנים שלכם. מי שלא מצביע פשוט לא בן אדם. הוא סתם מת. אל תמותו בטרם עת בבקשה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה