יום שני, 3 בפברואר 2014

פיסופסי מידות וגם על האחים שילון

יום ‏31 ינואר 2014‏ בשעה ‏23:02‏
מצטער אבל הכותרת האחרונה על הזוג שילון שנפרד, וכעת הזוגיות עם נרי ליבנה הזכירה לי את הסיפור הקצר הבא שארע לפני שנים אחדות. שוב אני לא זוכר בדיוק מתי , אבל אני סומך על האינטיליגנציה שלכם שתוכלו לסדר את לוח הזמנים.

השילונים נולדו בתל אביב. ההורים פניה ושלמה שולקיס בני מעמד הפועלים שהגיעו ממזרח אירופה
אנשים גדולי מידה צריכים בגדים גדולים , רכבים גדולים ואפילו משכן קבע לא קטן
פיספוסים זה חלק בלתי נפרד מהחיים אפילו יש כאלה שנולדו כתוצאה מפיספוס. אחרים מתו


אבא שלמה ואמא פניה בים של ת״א בצבע !!! 1928 מתוך הפייסבוק של יגאל שילון


מי היה פעם מזכיר ההסתדרות ובהמשך ראש הממשלה?
יום אחד הופיעו האחים דן ויגאל  שילון (שולקיס) אצלנו בחנות. לא הכרנו מקודם וראיתי שהם באמת גבוהים, חסונים, מלאים, מחייכים ואוהבים לצחוק. אז הם באו לחנות עם כמה אלבומי בולים מפעם, כמו שיש לרבים וטובים בארצנו הנהדרת. נדמה לי שזה היה קצת אחרי שאביהם שלמה ז"ל נפטר. אני זוכר שאבא שלי שוחח איתם ואני הייתי כזה ניצב משנה מהצד והיה די נחמד. שלמה שולקיס אבא של האחים שילון היה כמדומני פקיד די בכיר בהסתדרות של פעם. אישית אני בעד הסתדרות חזקה ופחות תה , כי ככה אולי יצמח עוד בן גוריון רציני ומי שמאמין בהפרטה כפי שבוצעה עד כה, אז שיפריט קודם את חיל האויר ונראה את התוצאה ואז נמשיך.

אלבומי בולים מפעם שאיש לא צריך וסתם תופסים מקום!
אלבומי הבולים שלהם היו כמו מרבית אלבומי הבולים הממוצעים. שווי אפס או משהו המתקרב לזה. בדרך כלל וזה אכן כלל ברזל מוביל ,האלבומים שווים יותר מהבולים עצמם. הרבה אנשים כולל כותב שורות אלו ,סברו , חשבו וטעו שבולים זה משהו יקר, כי ככה המוח שלנו עובד. בדרך כלל בולים זה כלום , או ליתר דיוק לא כלום. בשביל שבול דואר יהיה שווה , הוא אמור להיוולד כזה. לצערנו מרבית הבולים , נולדו לא שווים תרתי משמע. ברחבי העולם אין כמעט שום בול שווה,שהונפק בחמישים ואפילו בשישים שנה שחלפו. הכמויות הגדולות והשיווק המסחרי, הפכו את מרבית הבולים לניירות יפים , שכמעט ולא שווים את הנייר עליו הם מודפסים. מזה שנים אני לא קונה בולים , כי נגמר לי האוויר מהנושא.

אנשי הבועה הצפון תל אביבית
דן ויגאל הם אנשי תקשורת ידועים ומוצלחים. הם גדלו לא הרחק מהשכונה שלנו באזור של תיכון עירוני ד' שנשק ממזרח לשכונה שלנו. העולם התל אביבי קטן ומצומצם. אם אני לא הכרתי מישהו , אז אחת מאחיותי כן. וגם אם לא , אז הדודה שלי בטח הסתפרה באותה המספרה , שאמא של מני פאר שהיה חבר ילדות של משפחת שולקיס. כן חברים, ככה זה עובד ואם זה לא נראה לכם אז תתלוננו במשרד המבקר לעניני הבועה התל אביבית ובעיקר זו הצפונית הישנה.

פיספוסי built in
אז אחרי שקצת צחקנו על עניני הבולים הלא שווים ועוד זוטות הרגשתי חופשי לשאול את האחים קצת משהו אישי וזאת בעיקר לאור התוכנית המצליחה של יגאל פיספוסים. התוכנית הזו הצליחה למקד המוני צופים , הכמהים לקטעים בו רואים אנשים מהחיים כושלים בכל מיני זוטות ופכים קטנים ויזומים. אם חשבתם שיגאל שילון האח הקטן שהוא גם מהנדס אוירונאוטיקה , המציא את הפיספוסים לפתע יש מאין, אז תדעו שזה משהו בילט אין אצלו מילדות.

קבר צר מלהכיל ?
שאלתי אותם אם זה נכון שבלוויה של אבא שלהם הייתה בעיה עם מידות הקבר ומידות הנפטר, מה שגרם להרבה צחוקים וזה שאנשים חשבו שזו עוד מתיחה של פיספוסים. האחים שילון אישרו הכל ושוב צחקנו. חברים החיים מצחיקים ואסור לקחת כלום באופן רציני מדי. קבר במידה צמוקה מהווה בעיה בשינה של הנפטר וגם של בני משפחתו. הנפטר עלול להגיע אליכם בחלום ולהתלונן ואתם לא תישנו. ראו הוזהרתם!
יגאל שילון צילם בתחילת דרכו בחתונות. כן צלם של אירועים משפחתיים אבל בהסרטה של אותם ימים במה שקרוי שמונה מ"מ ואפילו סופר שמונה ואולי גם היה שם 16 מ"מ אבל זה מושגים שאני ממש לא בקיא מספיק מלבד השם והתוצאה. לנו במשפחה תמיד היה את זהר ברנט עם צוות משתנה , כי זהר זה רק סטילס עם הלייקה המיתולוגית שלו. צילום סרט זה סיפור נפרד שזהר גייס לארוע עצמו.

מי צילם את החתונה של אח של איציק?
פעם אני זוכר שאיציק לוינשטיין החבר שלי , הראה לנו את סרט החתונה של אחיו הגדול. יגאל שילון היה הצלם . כל הסרט היה עם קטעים וצחוקים וציצים ומחשופים, זום אין וישבנים וצ'קים נשלפים וחוזרים בהילוך לאחור ובקיצור מרוב צחוקים אין בכלל חתונה, הכל פיספוסים ובסוף איפה היינו בכלל?. ככה התחיל יגאל ובעצם ההתחלה הייתה עוד הרבה קודם בילדות עם מנחם באואר - מני פאר ויש תיעוד.

פיספוסי מתכננים ותיבת נח
פיספוסים במידות ובתוכניות אדריכליות זה דבר ידוע ותמיד כשאני עולה על הגשר במחלף קיבוץ גלויות בדרך לנתיבי איילון אני נזכר בפיספוס שעלה עשרות מיליונים לתקנו. תמיד אני גם נזכר איך נונק המהנדס של יוספה  סיפר שתוכניתו להכניס מסוק לספינת חיל הים עלתה על שירטון. כל מאמציו כשלו עד שמישהו פשוט הפך לו את הדף לרוחב במקום לאורך. ותמיד תיזכרו שאת הטיטאניק בנו מומחים ואת תיבת נוח  סתם חובב.

על האחים שילון ופיספוסי מידות  פורסם לראשונה במגזין של קובי לידרמן  ב MySay

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה