יום חמישי, 16 בפברואר 2023

שטר נדיר ומקולל

אתמול הגבתי למישהו חמודי בפוסט על שטר שרוף מיוחד ונדיר המוצע למכירה. פתאומית נהיה בלגאן וקיבלתי תגובה לעצם העניין וגם לגופי שלי והבנתי שכנראה לא פעלתי נכון וממוקד, אז מחקתי התגובה. לא מחפש ריבים נוספים על אלה שכבר חיים ונושמים בע"ה. אפילו שהחמודי אמר שאין לי מושג וככה גם לבנק ישראל. זה שאני הרבה שנים בתחום לא אומר כלום וגם אולי עוד דברים. אסור לזלזל בדברים שאחרים חושבים עליך. צנח לו זלזל, נקודה לעיון.

אז החלטתי להביא פוסט מפעם שעכשיו כאילו נולד מחדש. לא נגעתי כמעט. פוסט לפני 7 שנים
הרצל שלא הכרנו עם שבעת המינים
בחרתי להביא במעט את הסיפור הלא ידוע על השטר של הרצל עם שבעת המינים. הרבה אני לא יודע אבל בכל זאת משהו קטן גם הולך ובמיוחד שזה לא עולה כסף לאיש ולפחות לא בשלב הזה. פעם לפני מספר שנים הראה לי אספן מוזר ביותר צילום של שטר חריג ביותר. עד אז לא ידעתי דבר אודותיו. הבחור שלנו מראה לי צילום של הרצל גדול ולא מוכר בכלל עם שבעת המינים מאחור. זה ממש דומה לאותו הרצל מבזל ואפילו לשטר המוכר אבל מיד מבחינים שזה משהו אחר. להרצל בשטר הזה אין בכלל חזון ונראה שהוא כאילו חושש ממשהו. לא פלא שהרצל זה נפסל כי זה הרצל נטול כריזמה.
הכל נעשה בשושו והאיש מהצפון היה ממש חרדתי. ואכן הייתה לו סיבה הגיונית לפחות. אם אתם רוצים תאריך לפגישה הזו אז אגיד שזה קרה כשהיה לי טלפון מוטורולה ממש בהתחלה שסלכלום רק עלו לאויר ואני מציין זאת מהסיבה שהיה לזה קשר, אבל חברים אל תתפסו אותי בכל פרט כי אחרת לא נגיע לכלום.
את השטר המיוחד אתם יכולים לראות בתמונות המצורפות פה בכתבה. גם אני מעולם לא ראיתי שטר כזה מקורי. רק תמונה ואפילו תמונה עם שטר שרוף במקצת וזה לא השטר שאתם רואים כי אם אח שלו או התאום שלו.
הרצל שלא הכרנו מביט הצידה ובלי חזון בכלל. שטר שלא הונפק לציבור
הסיפור מספר שאחרי שעשו כמות מהשטרות האלה עם הדוגמא הזו הוחלט בירושלים הבירה שזה לא זה ועושים משהו אחר ואת השטרות האלה משמידים. יש הרבה דרכים להשמיד שטרות ואחת מהן היא שרפה. אני ממש נגד שרפות מכל הסוגים. עם או מוסד המשמיד שטרות כסף ככה סתם, יש להעמידו בפינה עם הפנים לקיר ואת ההמשך תבחרו אתם לפי הבנתכם.

מאה לירות הרצל 1970. שטר שלא הופץ והושמד

בנק ישראל 100 לירות ושבעת המינים והדגם הזה לא קיים

השטרות עם ההרצל האחר ושבעת המינים הוסעו אחר כבוד למפרץ חיפה למפעל וולקן לתנורי השרפה. אלו עובדות שסופרו לי ואין בטחון שהכל נכון ואפילו לא חלק. דבר אחד בטוח והוא שמישהו חכם ואמיץ שסבר שצריך להציל כמה שטרות בדרך. אני לא בטוח שהשטרות קפצו בדרך למשרפה או סתם פולחו ברגע האחרון לפני שהאש ליחכה את הנייר הנהדר הזה. אומרים שנותרו שלושה שטרות ויש אפילו תיעוד כנראה לשנים מהם. אמרתי כבר שכל הנתונים פה הם בחינם אז מי שיודע אחרת יספר בבלוג שלו את סיפורו.
האספן המוזר עם הסכום הדמיוני
אז חזרנו לאספן המאד מאד מוזר מהצפון, המראה לי תמונה של שטר הרצל חריג ואפילו מעט שרוף והוא בשושו אומר שרוצים למכור את זה והמחיר בשמים. הבחור דאג שהכל יהיה בארבע עיניים למרות שהבנתי בהמשך שלסוד הזה יש כבר מספר לא מועט של שותפים. לסוד הזה יש מניין ואפשר להתחיל קדיש. אני זוכר שמיד הבנתי שאין סיכוי בעולם שמישהו יוציא כמה עשרות אלפי דולארים למשהו שאולי שווה את אותו הסכום אבל בשקלים ואפילו רק חצי ממנו. אני יודע שכעת אתם עושים קלקולציות של כמה ואיך ואני לא מתכוון לעזור לכם בשלב הזה ובטח לא בחינם. תתרמו קודם לויקיפדיה ואז נדבר על כסף.
אז מאותה פגישה לא ארע דבר ממשי חוץ מזה שידעתי שיש פריט כזה ואפילו הצלחתי בחשאי לתעד את מספרו הסידורי של השטר וכאמור זה לא מה שאתם רואים בתמונה של הכתבה.
ד"ר רחל ברקאי מבטיחה ש..
פעם במוזיאון קדמן , יצא לי לדבר עם ד"ר רחל ברקאי האוצרת הנומיסמטית של בנק ישראל על הנושא. רחל אמרה לי ואפילו בנחישות שהיא מכירה את הסיפור ככה בכללי והיא מודיעה לי ולכל האספנים ובכלל לכל העולם ופילגשו שברגע שהם בבנק ישראל ידעו על מישהו שאוחז בפריט שכזה עם אותו הרצל ושבעת המינים הם שולחים אליו את קציני הבטחון של הבנק יחד עם משטרת ישראל ואם צריך אז גם את צה"ל. שש המילים האחרונות הן שלי ואל תתיחסו לענין צה"ל בבקשה.
מבחינתה של רחל זהו רכוש של בנק ישראל והם לא יוותרו עליו. אם לא הבנתם אז אעשה פרוש רל"י-רבי לידרמן יעקב לרחל האומרת שאלו פריטים גנובים מבנק ישראל ודינם בהתאם. ואותי מעניין אם לבנק ישראל נותרה מזכרת מאותו הרצל עם שבעת המינים. לדעתי לא אבל כעת יש להם לפחות תמונה. אין סודות ברשת חברים.
שטר מקולל שמביא צרות
אני ממש לא רוצה להפחיד אתכם וגם לא להרתיע איש מלקנות שטר שכזה אבל כדאי לכם לדעת שעל פי הידוע לי כל מי שנגע בשטר הזה עד כה יצא ממש לא טוב. לא בטוח שהרצל אחראי לזה, אבל תדעו שאחד סיים את חייו באופן לא טבעי והשני ממש לא במצב אידיאלי. בקיצור חברים אל תיגעו בשטר הזה ותנו לבנק ישראל להתאחד בשלווה עם ההרצל שלו ושבעת המינים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה