יום חמישי, 16 בפברואר 2023

עודד אמר לא להרים ידיים או עודד יפה ועץ הזית שלנו

עודד יפה שמרפא עצים ועושה להם טוב כותב בדרכו על אז והיום בשבילי חייו ועבודתו כרופא עצים. עודד הגיע אלינו לגבעת הסלעים בראש העין כי עץ הזית העתיק שהבאנו עם מנוף לא רצה לשתף פעולה והיה בדרך לעולם אחר ואז עודד אמר לנו מה לעשות והעץ היום חי בדרכו.

עודד יפה והכובע בעין יהב

עודד יפה רופא עצים

עודד אמר שהעץ העתיק עבר טראומה וכעת הוא במצב תנומתי ולא בטוח שהמינוח שלי נכון. עודד אמר לא להרים ידיים ולא להתייאש ולא לאבד תקווה בת אלפיים פלוס וכעת נוציא את עץ הזית הרדום וזאת באמצעות טראומה נוספת והדרך שהציע היא להפסיק את ההשקיה ולחכות. כן פשוט להצמיא את עץ הזית הישן ולהתפלל. אל תזלזלו בתפילות ובכל השפות. איש איש בשפתו, דרכו ואמונתו. עשינו את מה שעודד אמר ואכן זה היה כואב והעץ סבל כי בלי מים אין חיים אבל בסוף יצא חוטר מגזע והנה אות חיים והעץ חי למרות שהגזע הראשי יבש.

עץ הזית אצלנו בראש העין


מסתבר שהרבה מצבי טראומה ומשבר נפתרים באמצעות יצירת משבר יותר גדול וחזק. אפילו שריפה בשדה גז מטופלת באמצעות פיצוץ גדול המונע מחמצן להמשיך ולתדלק את האש. אולי זו גם השיטה לפתרון הסיכסוך שלנו פה במזרח התיכון.
פעם שמעתי הסבר על עניין היונה של נח וענף עץ הזית ושם זה לא היה בקטע של שלום ומעניין מי היה הראשון לחבר את שניהם כסמל שלום. אולי פיקאסו?
חוצמזה תראו כמה שעודד יפה בתמונה מזכיר את החלוץ מהשטר של שנת 1960 שיש כאלה הקוראים לו החלוצים ויש כאלה המעדיפים עלם ועלמה.

עלם ועלמה וגם חלוצים חמישים לירות ישראליות בנק ישראל
עיצוב אחים שמיר

אריה אייל וצרויה רונן האנשים האמיתיים מאחורי הדמויות שעל השטר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה