יום ראשון, 5 בפברואר 2023

שותפות עיסקית

 פעם מישהו עם שם של מלך החיות רצה להיות שותף עיסקי שלי. זה היה מאד מפתיע אבל היה לו נימוק טוב ומקורי, "יש לי כסף ואני איש ישר!"

הסתכלתי עליו במבט בוחן שיהודה קונסי קורא לו מבט ספורט ולא ידעתי מה להשיב. מעולם לא חשבתי על סיטואציה המזכירה במשהו חתונה ולא חושב שזה היה מתאים לי. אני מאד אוהב שת"פים וזה אומר לעסקה מסוימת, פרויקט כלשהו בדומה למה שעושים בהרבה מקומות ותחומים אבל שותפות שותפות יכולה להיות דבר מעיק בהרבה היבטים. בתחום שלנו היו כמה שותפויות בודדות והכי קופץ לי לראש זה שפר בולים עם ארתור שניבוים מטבעות באלנבי 94. היו עוד כמה כאלה לפרקי זמן שונים. אבא סיפר פעם על אדון קוזמא שהיה לו עסק ברחוב פינסקר והרצון לאיחוד כוחות. הדבר נגנז ולא חשובות הסיבות ואולי לא היו כאלה בכלל.
שותפויות עסקיות זה דבר מורכב ואין לי שום מתכון ועצה. עובדה שמרבית העסקים בתחומנו הם של בודדים וגם משפחתיים. הכי מדליק זה ערבוב מינים כלומר גברת וגבר וזה אני פחות מכיר. זה המקום להזכיר את חנה הורוביץ ועדנה קוזמא עליהן השלום שהיו בתחום שלנו וגם הן היו דור שני.
אז אחרי ההלם הראשוני, הבריקה במוחי תשובה שבטוח הייתה במקור של מישהו אחר ואולי גם בשפה אחרת. עניתי למלך החיות שיש לי כבר כמה שותפים. הוא היה מופתע ושאל "מי השותפים שלך?" עניתי ומניתי לפי האצבעות בכף ידי הימנית
1. מס הכנסה
2. בטוח לאומי
3. מע"מ ואפילו
4.עיריית תל אביב יפו בכמה גירסאות. ברור שגם מינה אבל אותה הפעם לא הזכרתי.
הוא הסתכל עלי במבט מכווץ וביום שימציאו את קורא המחשבות כולל המלל אהיה הלקוח הראשון ומאז הוא לא מדבר איתי בכלל בכלל.
אני מודה לו כי לי שוב לא היה האומץ לעשות זאת. ורק שתדעו שיש לפחות שלושה אנשים עם השם הזה של מלך החיות שהותירו חותם משמעותי בנומיסמטיקה העולמית והישראלית.
בתמונה מלך החיות של מזרחי פורצלן לעניים. האריה הזה מלווה את משפחתנו המון שנים וכיום מצוי בחנות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה