יום שני, 10 במרץ 2014

הנס של גלנט

March 10, 2014 at 10:02am
הוחלט ברוב קולות שנוסעים צפונה כי עוד קצת וכבר אין כלום. החורף כנראה שבוטל והפריחה בשטח ולא לעד. אז אספתי את אפי שחק ונסענו אל מעבר לחיפה. בדרך עברנו במושב עמיקם שלפני בנימינה. עלינו על ההר העגול וראינו נוף בסדר , המון רקפות וגם כלניות  ובעצם פרגים  ובטח לא פרגיות וגם אנדרטה מרשימה לזכר ראובן גלקין שנפל ביום כיפור. בדרך חזרה גם ראינו מבנים מרשימים שבני המושב בונים וגרים בהם כיום. זה היה מספיק עבורי בשביל לשחזר את הפוסט על הנס של גלנט.

ההר העגול במושב עמיקם עם האנדרטה לזכר ראובן גלקין

לראשונה בתולדות המדינה: מינוי רמטכ"ל נפסל ברגע האחרון.  הכותרת הזו הופיעה היום  2.2.2011 בגליון מס 946 של ישראל היום, בגליון מיוחד המחולק חינם ב275,000 עותקים, באישור רואי חשבון. במעריב שחשפו הסיפור, נשמו לרווחה ובגאווה. בידיעות ובהארץ גם עסקו בכך ומכיוון שאני לא קונה עיתונים, אין לי שמץ של מושג מה היו הכותרות.
לו הייתי העורך של mysay , הייתי בוחר בכותרת אחרת. הנס של גלנט. פיצוץ המינוי בדקה ה89 הינו נס. כך כמובן לעניות דעתי. בעל הנס הוא גלנט. גם עם ישראל זכה לנס. צבא ההגנה לישראל גם.

עמיקם- מושב ברמת מנשה 5 ק"מ ממזרח לזכרון יעקב ובו  כ-350 תושבים. השם סמלי.
לסבא שלי יעקב לידרמן שהיה ראש הקהילה במושבה החקלאית בווהלין - פולין היו מחלוקות בנושא קרקעות. אחד מהסיכסוכים היה עם גוי פולני בשם סטניסלב יסינסקי שתפס חזקה במקום והפך לחקלאי כמו עוד רבים. סבא שלי תבע אותו ובערכאה ראשונה גם זכה אולם אותו פולני היה עקשן ולא ויתר. חקלאי אמיתי לא נכנע בקלות. אהבת האדמה וגם נטל הפרנסה ובכלל הרצון לחיות הביאו את אותו גוי לאתגר משפטי.
סטניסלב יסינסקי הלך ברגל לבית המשפט הגבוה בפולין וזכה. לימים הוכר כחסיד אומות העולם.

הסיפור של גלנט היה מתפוצץ בוודאות. זה היה רק עניין של זמן. מה שטוב לאלפי מושבניקים, ברחבי הארץ ולמיליונים בכל העולם לא יאה לצבא ההגנה לישראל ולעומד בראשו.
סיכסוכי נחלות ואדמות יש בכל העולם. אפילו לסבא שלי בפולין היו כאלו במושבה החקלאית סלישץ' זוטא. אין מושב בארץ שלא תמצאו בו סיפורי השתלטות ואי הבנות בנושא אמא אדמה. עמיקם לא שונה ממקומות אחרים.

בחודשים האחרונים עקבתי בדריכות אחרי הסיפור של גלנט. ידעתי שזה ייגמר לא טוב. יש לי כמה עדים לכך. הבנתי שבמציאות של היום, הסיפור הזה לא יעבור למרות שגלנט הוא סופר חייל ויותר מזה. זה לא מספיק עבור תפקיד ראש המטה הכללי.  מדינת ישראל עוברת תהליך של טיהור וניקוי. לפעמים קוראים לזה ניקוי אורוות. שפה של מושב. אני מעדיף להשתמש במילה חוקן. חוקן זה לפני ניתוח. ניתוח שכשל מסתיים בקבורה.

הנס של כולנו
הסנסציות האחרונות שכולנו ראינו בשנים האחרונות החל מדרעי, הירשזון, קצב ויסלחו לי כל האחרים, העידו כאלף עדים על מצבה העגום של מדינת ישראל. האחרונים להרגיש בכך היינו אנחנו התושבים המקומיים. הנס שלנו במקרה הזה, הם מבקר המדינה ומערכת המשפט. בלי שני הגופים האלה אפשר להחזיר את המפתחות. המבקר הנוכחי וצוות המשרד שלו ראויים לכל השבחים. אפשר לסמוך על מבקר המדינה בעיניים עצומות. אני סומך על מבקר המדינה באופן גורף וגם נאמר מידע וניסיון אישי. המורשעים בדין ואלו שמחכים לסיום סיפורם, הביאו את ישראל להתבוססות במיץ של זוהמת השחיתות, שהגיעה לקומות העליונות. ואנחנו לא הרחנו כלום. אריק שרון ואהוד אולמרט בעיני רבים וטובים הם בהחלט מועמדים ראויים. מדינה של תתרנים. תזכורת רבותי , קדימה היא המפלגה הגדולה ביותר.

מבקר המדינה מכיר את פרשת גלנט  וספיחיה. לדעתי בקרוב ידעו עוד נוספים. טוב שהסיפור הזה נגמר כעת ולא כשגלנט כבר ראש המטה הכללי. התפטרות או שיחרור רמטכ"ל מתפקידו, הרבה יותר מביש ומבזה מביטול מינוי עתידי.

יד ושם בקטנה עם אורי בן ארי
אתמול נסענו ליד ושם בירושלים. היה רטוב וקר. ככה ספונטני באמצע היום החליטו מינה רעייתי ובתי מיכל העומדת בפני גיוס שנוסעים לבירה. קצת שואה, סידורים, אוכל וחוזרים.
במהלך הסיור העצמי שעשינו באולם המרכזי אני שומע קול מוכר בגרמנית מאחד המרקעים. הייתה זו עדות של אורי בן ארי, יליד גרמניה, פלמ"חניק ומי שהיה "מלך הפורצים".

החיבור שלי היה מיידי לפרשת גלנט. בשנת 1957 מונה אורי בן ארי למפקד גייסות השריון, אך נאלץ לפרוש מצה"ל לאחר שאחד מפקודיו,חייל שנשפט על גניבה , טען שבן-ארי ידע על כך והעלים עין. בן גוריון העמיד בפניו שתי אפשרויות. לעמוד לדין או לפרוש מצה"ל. תנחשו מה עשה אורי בן-ארי ?
במידה ואתם חושבים שאני מפנטז לגבי תחזיותי בעבר לגבי גלנט, אתם מוזמנים לקישור שנכתב פה אבל ממש פה ב-mysay ב 8.11.2010 שימו לב לפיסקה השלישית.