יום שבת, 22 במרץ 2014

למה אנשים משנים את שמם?

March 20, 2014 at 3:04pm


הרבה אנשים שינו את שם משפחתם ולכל אחד יש סיבה מוצדקת משלו ויש על זה הרבה הלצות וכולן מהחיים. לעיתים זה נראה לי ככה ככה אבל מי אני שאקבע למישהו משהו ובטח לגבי השם שלו. מסכנות הבנות המתחתנות ומקבלות שם מבלי שביקשו. מעולם לא חשבתי לשנות את השם שלי ויש מצב שאעשה זאת במידה ויציעו לי הרבה בתמורה ,אבל זה כנראה לא הולך לקרות.
פעם חשבתי שהשם הכי ישראלי שיכול להיות זה עוזי רימון. בינתיים שיניתי את דעתי. אני לא חושב שזלמן אושוויצקי זה יותר עדיף אבל יעקב בן שמואל זה נראה לי בסדר גמור. אגב מכירים את פנינה בת צבי מהבוקר של 103 אז נדמה לי שפעם שמעתי אותה מספרת שהיא שינתה את שמה באופן מאד מקורי. קודם קראו לה פנינה ליפמן בן צבי והיא החליטה שהיא בת ולא בן ולכן מאותו הזמן קוראים לה פנינה בת צבי וזה נשמע לי נפלא והכי מקורי שיכול להיות.
י.י. אפשטאגרודניאקובסקי

אני זוכר שפעם קניתי מטבעות ממישהו עם שם בלתי אפשרי בעברו. קראו להם פעם אפשטאגרודניאקובסקי. לא האמנתי בליבי שזה שמו כי איש לא מסוגל להגיד שם כזה בטח שלא במצבים חריגים.  כעבור זמן הוא בא אלי עם שלט דוגמית במתנה שהיה אצלו בכניסה ועד עכשיו אני לא מאמין שיש אפשרות לשם כזה ואולי זה שוב מתיחה מהחיים עצמם. 

כשהורי ואחותי דבורה עלו ארצה רישום שמם במשרד הפנים היה לדרמן בלי יוד. טעות פשוטה ועל קוצו של יוד. אמא שלנו בשלב מסוים החליטה לשנות לשם האמיתי כי לידרמן תמיד היה עם יוד וגם מצלצל יותר טוב וכל קרובי משפחתנו המעטים מצד אבא שלנו הם גם לידרמן. אבא שלי היה עקשן ואמר שאם עשו טעות שהם יתקנו והוא משאיר ככה ושבמשרד הפנים יתפוצצו וכפרה על ה 60 שקל שעולה השינוי. עד יומו האחרון היה אבא שלנו לדרמן בתעודת הזיהוי ולידרמן בשאר המקומות. תמיד אפשר לטעון שיש חיריק בלמד.
בזמן שהיה שוטר סיפר שבן גוריון טירחן לכל העולם לשנות לשם עברי ובאחד המסדרים אמר גם לו לעברת. נדמה לי שאבא שלנו ענה שהוא צריך לקבל אישור מהוריו כי הם בעצמם לא שינו.

הדרכון של דוד בן גוריון ופעם דוד גרין תירוש מכירות פומביות
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה